data usb aansluiting

Forumindex Forums Modellen Astra data usb aansluiting

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18404974
    MWEL1977
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2015

      Hallo allemaal,

      Volgens mij is het even geleden dat ik hier geweest ben, maar we hebben vandaag onze Opel Astra sports tourer 1.7 (station, bouwjaar 2011)  ingeruild voor een …. Opel Astra sports tourer 1.4 torbo (station, bouwjaar jan. 2019) 😁

      En we zijn er erg blij mee. Zelfs de kids op de achterbank hebben nu stoelverwarming!!! 😲😲😲😲😲 WTF!!! 🤣🤣🤣🤣🤣

       

      Maar goed, deze heeft ook Android auto.

      Ik heb een Samsung S10 en daar zat schijnbaar al de ondersteuning in. Dat wist ik niet en heb dus nog de laatste versie via de mirror site geïnstalleerd. 😫

      Hoe dan ook… wanneer ik mijn mobiel via een usb-c kabel aan de data usb ingang onder de armsteun verbind gebeurt er …. niets!

      Android auto van de Opel staat aan en ik heb hem op een gegeven moment op het scherm van de auto gekregen, maar opeens was hij ook weer weg. Tevens springt het opladen zo nu en dan aan en weer uit. Ik heb het idee dat de usb aansluiting onder de armsteun “lam” is.

      Dat deze dus geen goede connectie maakt met de usb stekker.

      Mijn vraag is nu: weet iemand hoe ik die aansluiting kan vervangen (handleiding)? Hoe heet die kabel of wat is het bestel nummer?

       

      Tevens wil ik kijken of ik de nieuwe aanwinst kan voorzien van nieuwe firmware en kaartupdates. Wanneer ik op my opel kijk zie ik dat ik geen gratis updates krijg, maar ze voor €99,- kan kopen. Dat terwijl ik op de site van een Opel dealer lees dat Opels van bouwjaar 2017 5 jaar lang kaart updates krijgen.

      Wat is nu waar? De nieuwe aanwinst is wel ex lease uit het buitenland. Maak dat nog verschil?

      #18404986
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Voor zover mij bekend zijn er nog helemaal geen nieuwe kaartupdates, laatste was van 2018 geloof ik

        #18405216
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Er zit natuurlijk wel verschil in wat de NL importeur aanbiedt op NL Auto’s en een auto die grijs geïmporteerd is vanuit het buitenland.

          Daarnaast neem ik aan dat je garantie hebt op de auto, dan zou ik terug gaan met het feit dat je usb aansluiting niet werkt.

          #18405378
          MWEL1977
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2015

            Heb er inderdaad nog garantie opzitten, maar na een paar keer proberen is het me gelukt om CarPlay werkend te krijgen. ook met een goedkoop kabeltje.Ik heb ook al een paar youtube video’s gevonden waarin ze de middenconsole verwijderen en o.a. de data USB aansluiting vervangen.

            Er gaat gewoon een USB type A kabel naar die data aansluiting! :wacko:

            En op Aliexpress heb ik al een aantal van dit soort data aansluitingen gevonden. Dus dat gaat goed komen!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.