Dashboardlampjes vervangen in Rekord E1

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Dashboardlampjes vervangen in Rekord E1

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237065
    rinus de boer
      Lid sinds:
      2 July 2004

      Misschien is het hier al eens ter sprake geweest, maar wat moet ik allemaal doen om de lampjes in de klokkenwinkel van een Rekord E1 te vervangen. (voordat ik wat sloop).

      #17872402
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        slopen doe je niet, kan bijna nie bij een [oude] Opel :D

        heb zelf de hele dash eruit gehaald, en weer in elkaar gekregen :shock:

        denk met een kruisschoevendraaier haal je de hele klokkenset eruit,
        alleen de km-teller kabel en evt een stekker loshalen aan de achterkant :thumbup

        #17872403
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Het is lang geleden dat ik een klokkenwerk losheb gehad:
          Maar je kunt de kap losschroeven met 2 of 3 schroeven (de kap voor het cockpitje)

          Dan haal je het klokken werk opzich los.

          Nu twijfel ik of je het zo kunt draaien dat je de km teller zo los kunt halen (voelt wel hoe het zit je moet een lipje optillen aan het klokkenwerk:
          http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cable-X-Electronic-Mechanical-Speedometer-Drive-GM-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4cf7e09bc2QQitemZ330576206786QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Zo ziet je kabel deruit..

          Dan moet je een ronde stekker los halen,en misschien nog 1 of 2 kleine kabeltjes.

          Als je zo niet bij de km teller kabel komt,dan ff de kap loshalen die boven je pedalen hangt,een klok van een Rekord Monza Senator is een piece of cake niks moeilijks aan,lampjes zie je wel zitten,en kun je met een multi meter op Ohm stand doormeten.

          #17872404
          m400
            Lid sinds:
            22 November 2004

            Je gaat toch niet al die lampjes door meten….. Als je dat ding al in de handen hebt dan vervang je ze toch effe allemaal voor die paar euro.

            #17872405
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Allemaal vervangen is zonder meer het beste…Maar soms is het overbodig als je 5/6 lampje hebt om ze allemaal te vervangen als de rest nog goed is..

              En het klokkenspel is zo los binnen 15 heb ik de zaak langs me liggen…
              Daarom meet ik wel door..Wat goed is hoeft niet vervangen te worden,als je 1 kapotte koplamp hebt vervang je toch ook niet links en rechts voor die paar cent?

              Teminste ik niet,zelfde geld met injectore of net wat,alles vervangen is het best..Maar niet noodzakelijk..Als je niet bij het dashbord kan komen is het een optie maar vanuit mijn verleden is het maar een piece of cake..

              #17872406
              rinus de boer
                Lid sinds:
                2 July 2004

                Ik ga uiteraard alle lampjes vervangen, als de zaak los is. Ik ga ervan uit, dat ze allemaal 32 jaar oud zijn ondertussen.

                #17872401
                rinus de boer
                  Lid sinds:
                  2 July 2004

                  Ik heb even in de WPHB van de Monza/Senator gekeken, en daar staat het uitbouwen van de klokkenwinkel ook in (van de A1, die het zelfde dashboard heeft als de Rekord E1). Dus het gaat wel lukken.

                  By the way…. Weet iemand wat voor lampjes erin zitten? Ik neem aan, niet die kleine T5 lampjes, die je normaal overal achter de knoppen van dashboards terugziet.

                  #17872407
                  rinus de boer
                    Lid sinds:
                    2 July 2004

                    Nou, alle lampjes vervangen. Ik heb weer licht in de klokkenwinkel !!
                    Nou nog de kachelrad laten reviseren (offerte reeds opgevraagd en morgen ga ik hem brengen), en dan kan de rest van het dashboard ook weer in elkaar.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.