Dashboardkastje verlichting Astra H.

Forumindex Forums Modellen Astra Dashboardkastje verlichting Astra H.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270026
    Dennis120506
      Lid sinds:
      16 October 2014

      Sinds de aankoop werk de verlichting in het dashboardkastje niet.
      Na een paar keer in het donker heb moet graaien dacht ik vandaag laat ik eens dat lampje vervangen.
      Toen kwam ik er achter dat er geen lampje in zat.

      Er gaat een 10 watt lampje in maar wat voor een type?

      En je kunt zien dat hij een keer goed warm is geweest, waarschijnlijk een keer kortsluiting gemaakt en daarom er uit gelaten.

      Wat vraagt de VOD voor zo’n stukje plastic?

      #18268964
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Gaat een buis lampje in 5W, unit kost een paar euro.

        #18268965
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          Maar het zijn zowiezo kut units , bij doet ie het de ene keer wel en de andere keer niet

          #18268966
          Dennis120506
            Lid sinds:
            16 October 2014

            Om half 5 even snel langs de dealer gereden…….
            Het stukje plastic koste maar liefst €20,- !!!!!!!!!!

            Ik heb hem vriendelijk bedankt en maar niet besteld.

            Even langs brezan gereden voor een 10 watt buislampje, en thuis even met een aansteker en een tangetje aan het prutsen geweest om het allemaal weer een beetje terug in vorm te krijgen.
            Met resultaat!!!

            Voor nu vind ik het wel best als ik weer langs de sloop kom zal ik eens kijken of ik daar een fatsoenlijke kan vinden.

            #18268967
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              meteen het 10Watt lampje eruit halen en even een LED in stoppen, de warmte kan daar niet goed weg met als gevolg dat het houdertje smelt, ik heb dat ook gehad, ik heb toen via e-bay een led besteld (niet canbus) en dat werkt perfect, vrijwel geen warmte en meer licht

              #18268968
              Dennis120506
                Lid sinds:
                16 October 2014

                @opel-mark wrote:

                meteen het 10Watt lampje eruit halen en even een LED in stoppen, de warmte kan daar niet goed weg met als gevolg dat het houdertje smelt, ik heb dat ook gehad, ik heb toen via e-bay een led besteld (niet canbus) en dat werkt perfect, vrijwel geen warmte en meer licht

                Heb je nog een lintje daar naar toe?

                #18268969
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  gewoon even zoeken op ebay : 12v festoon led car

                  ik zal ff een foto maken, er zitten 6 X 5050 leds in, open behuizing

                  #18268970
                  Dennis120506
                    Lid sinds:
                    16 October 2014

                    Top!!!

                    Mijn dank is groot!

                    #18268971
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      Graag gedaan,
                      volgens mij heb ik achter in de stationwagon deze ook gebruikt voor verlichting van de kofferbak, geeft beduidend meer licht dan een gewoon lampje en bij mij was deze ook niet canbus gestuurd.

                      #18268972
                      Dennis120506
                        Lid sinds:
                        16 October 2014

                        Omdat ik geen zin had om alles uit te zoeken welk/wat voor een lampje waar moest.
                        Heb ik een setje besteld bij drled. http://www.drled.nl/nl/opel-astra-h-led-lampen/156-led-set-voor-kentekenplaat-verlichting-astra-h-wagon.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                        ( hoop dat ze vandaag binnen komen)

                        Alleen nu zat ik te denken er zitten geen lampjes bij voor naast het spiegeltje in de zonneklep van de bijrieder :hmmz
                        Wat gaat daar in? w5w led?

                        #18268973
                        Dennis120506
                          Lid sinds:
                          16 October 2014

                          Ff de boel uit elkaar gehaald.

                          Er zit een buislampje in van 12 volt 1.2 watt 36×6 mm welke led kan ik hier voor plaatsen?
                          Die 6 mm breedte is ook wel van belang want veel ruimte zit daar niet.

                          #18268974
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            @Dennis120506 wrote:

                            Omdat ik geen zin had om alles uit te zoeken welk/wat voor een lampje waar moest.
                            Heb ik een setje besteld bij drled. http://www.drled.nl/nl/opel-astra-h-led-lampen/156-led-set-voor-kentekenplaat-verlichting-astra-h-wagon.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            ( hoop dat ze vandaag binnen komen)

                            Alleen nu zat ik te denken er zitten geen lampjes bij voor naast het spiegeltje in de zonneklep van de bijrieder :hmmz
                            Wat gaat daar in? w5w led?

                            de set dat zijn canbus leds, dat wil zeggen dat het leds zijn met een hoog verbruik, dus die worden warm, nou weet ik niet of die problemen gaan geven met de warmte in de houder van het dashboard !

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.