Dashboard werkt weer!! Gelijk andere vraag….

Forumindex Forums Modellen Corsa Dashboard werkt weer!! Gelijk andere vraag….

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258932
    johan1981
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2005

      Vanmorgen kreeg ik telefoon van mijn vrouw, de snelheidsmeter, toerenteller, temp.meter en benzinemeter werken niet meer.

      De verlichting van dashboard werkt nog wel. Is dit een zekering? Of moet ik aan het ABS-systeem gaan denken?

      Ben nu op mijn werk, dus heb er nog niet naar kunnen kijken. Maar toch direct maar ff hier neergezet, omdat het misschien wel een bekend probleem is en er hopelijk een simpele oplossing voor is.

      Er is overigens helemaal niets aan de auto gedaan, geen aanpassingen.

      Vanmorgen naar de Aldi toe werkte alles nog, op de terugweg niet meer.

      Betreft een Corsa C met een 3-pitter uit 2002

      #18156534
      thereaper
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 March 2011

        is inderdaad een bekend probleem. de stekker achter de tellerklok zit dan los.
        staan al genoeg oplossingen voor hier op het forum.

        #18156535
        johan1981
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 April 2005

          Dashboard werkt weer, heb ‘m er ff uitgepakt stekker schoongemaakt en er weer in gezet. Lijkt nu weer goed te gaan.

          Heb bij deze direct wel een andere vraag:

          Achter het dashboard zit het kabelboompje van de stekker. In deze kabelboom zit ook een zwarte draad. Deze draad is bij ons doormidden geknipt en ook weer aan elkaar gemaakt. Weet iemand waar deze draad van is? Toevallig van het motorstoringslampje? Deze werkt bij ons namelijk niet. Lampje is ook niet zomaar te vervangen aangezien dit waarschijnlijk gesoldeerd zit (heb de tellerbak niet losgemaakt)?

          Is de kilometerstand van deze Corsa’s (bj 2002) ook aan te passen? Zou dat mogelijk met die zwarte draad gebeuren? Ik krijg namelijk steeds meer het gevoel dat we destijds deze auto aangeschaft hebben met een teruggedraaide kilometerstand.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.