Dashboard verlichting Zafira A

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Dashboard verlichting Zafira A

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211655
    jeroeno
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 August 2009

      Afgelopen weekend heb ik m’n eerste kilometers gemaakt met m’n Zafira in het donker. En wat viel mij op? Het is erg donker onderin de middenconsole.

      De draai-knoppen voor de kachel/blower en de knoppen voor de circulatie/airco/ruitverwarming zijn niet van licht voorzien.
      Tja, de onderste 3 wel als je ze aanzet, maar anders niet.

      In m’n astra zat daar ook licht achter. En ik kan me herinneren dat daar meerdere lampen voor gebruikt werden.

      Hoe zit dat met die Zafira (2004)? Zijn er toevallig daar onderin meerdere lampen kapot? Zit er maar 1 lamp die kapot is? Of zit er uberhaubt geen lamp in?

      #17515635
      Clemensm
        Lid sinds:
        16 February 2005

        heb je de dimmer van de dash verlichting niet op z’n laagst staan? de knop hiervoor zit naast de hoogte verstelling van je koplampen…

        #17515636
        jeroeno
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 August 2009

          Nee, die kende ik wel :)

          De rest van de lampen werkt wel (radio, meters, display, stuurwiel-bediening)

          #17515637
          Clemensm
            Lid sinds:
            16 February 2005

            dan zal het een kapot lampje zijn, weet alleen niet hoeveel en waar ze precies zitten…

            #17515638
            erwin78
              Lid sinds:
              23 May 2009

              Je kunt de middelste kachelknop er zo uit trekken, dan zie je een heel klein lampje zitten (1,2w) steek lampje, beetje pielen en je trekt het er zo uit.

              Met nog meer gepriel steek je het nieuwe lampje erin, en als het goed is werkt het weer.

              Er vanuit gaande dat het lampje kapot is

              #17515639
              jeroeno
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2009

                origineel gepost door erwin78
                Je kunt de middelste kachelknop er zo uit trekken, dan zie je een heel klein lampje zitten (1,2w) steek lampje, beetje pielen en je trekt het er zo uit.

                Met nog meer gepriel steek je het nieuwe lampje erin, en als het goed is werkt het weer.

                Er vanuit gaande dat het lampje kapot is

                Das dus de knop waarmee je bepaald hoe hard ie blaast?
                ik zal eens kijken

                edit:
                hm, net zitten sjorren aan dat draaiknopje maar ik kreeg hem er niet vanaf (durf ook niet al teveel kracht te zetten, bang dat t afbreekt enzo)

                #17515640
                erwin78
                  Lid sinds:
                  23 May 2009

                  Gewoon door trekken, heb vorige week nog zo’n lampje vervangen.

                  Oja alles natuurlijk wel op eigen risico;)

                  #17515641
                  Larry
                    Lid sinds:
                    28 November 2009

                    origineel gepost door erwin78
                    Gewoon door trekken, heb vorige week nog zo’n lampje vervangen.

                    Oja alles natuurlijk wel op eigen risico;)

                    Thanx :wors, ik had hetzelfde probleem. Knop zit wel heel erg vast. Moest er behoorlijk aan trekken. Nu nog even een lampje scoren. :thumbup

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.