Dashboard rammelt erg

Forumindex Forums Modellen Insignia Dashboard rammelt erg

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254934
    bomexx
      Lid sinds:
      24 February 2012

      Hallo,

      Ik rijd met een insignia st sport 160pk. Nieuw aangekocht april 12. Sinds kort hoor ik in lage toeren en soms ook in hogere een rammel van onder het dashboard. Ik vermoed ergens inhet midden/bijzitterskant.
      Het stoort mij zeer ernstig. Vooraleer ik dealer opzoek wou ik m’n oor hier eens te luister leggen.

      Iemand 1 of meerdere ideeën wat de oorzaak kan zijn?

      Alvast hartelijk dank

      Mvg

      Bomexx

      #18101279
      Insignia_fan
        Lid sinds:
        1 October 2011

        Ik heb ook iets dergelijks bij de hand gehad.
        De wagen is toen een keer of 5 bij de dealer geweest, en iedereen dacht dat het geluid een rammeltje onder het dashboard zat.
        Mijn dealer kon het niet vinden, en de wagen werd naar een aangewezen key-dealer gestuurd.
        Die was er na 2 dagen achter, het kapje dat om de binnenspiegel zat, rammelde.
        Het geluid werd via de voorruit getransporteert naar dashboard waardoor het leek alsof het geluid daarvandaan kwam.

        Het is nu gelukkig opgelost voor mij, ik werd er dol van.

        Misschien is dat bij jou nu ook, ik zou er ff een onderzoekje aan wagen.

        #18101280
        wimdm
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 October 2012

          hoor je het nu nog sinds het weer wat warmer is ? bij die vriestemperaturen van vorige week had ik dat ook. nu is het weg. bij koude start was het net een oude tractor. het kwam precies uit de midden van achter het dashboard. meerdere personen hadden hier last van. ook met astra, meriva, corsa.

          #18101281
          Insignia_fan
            Lid sinds:
            1 October 2011

            Nee het is helemaal weg, of het nu koud of warm is.
            Het kwam bij mij echt van dat afdek kapje bij de binnenspiegel.
            Ze hebben er wat isolatiefoam van binnen in gedaan en daarna heb ik het niet meer gehoord.

            #18101282
            bomexx
              Lid sinds:
              24 February 2012

              Bedankt voor de tip, ik bekijk het eens of het daar vandaan komt

              #18101283
              Insignia_fan
                Lid sinds:
                1 October 2011

                Enne ?
                Wat gevonden ?

                #18101284
                bomexx
                  Lid sinds:
                  24 February 2012

                  dat kapje zit inderdaad wat los, maar ben niet zeker dat het daar van komt. de rammel komt sporadisch voor. dus nog geen zekerheid. ik wacht wat af.

                  alvast bdankt voor de tip

                  #18101278
                  Insignia_fan
                    Lid sinds:
                    1 October 2011

                    Dat kapje zit bij heel veel insignia’s los. Toen ze dat ontdekt hadden bij mij hebben we dat bij alle insignia’s die bij mijn dealer stonden nagekeken, ze rammelden allemaal.

                    Mijn wagen is daarvoor wel een keer of 6 naar mijn dealer geweest, en iedere keer dachten ze het gevonden te hebben door een leiding vaster te zetten in de motor ruimte en verschillende keren geluid dempend materiaal in de middenconsole aan te brengen.

                    Het probleem was gewoon het kapje van de spiegel dat rammelde, maar het leek alsof het uit het dashboard kwam.

                    Ik zou het kapje tijdelijk even vastmaken met een plakbandje ofzo, en dan kijken of het weg blijft.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.