Dakdragers

Forumindex Forums Modellen Astra Dakdragers

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276313
    X-Fader
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 April 2016

      Hallo iedereen

      In 2014 heb ik een nieuwe Opel Astra Sports Tourer gekocht. Dit jaar ben ik op zoek gegaan naar dakdragers voor deze wagen. Aangezien er gaatjes voorzien zijn in de dakrails, dacht ik dat er dakdragers bestonden die bevestigd worden in deze gaatjes. Zo was dat toch bij mijn vorige wagen (Opel Astra H). Maar nergens vind ik dakdragers terug die ahv deze gaatjes worden bevestigd. De reden waarom ik deze gaatjes in de dakrails wil gebruiken is dat ik de dakdragers steeds op dezelfde plek en afstand wil plaatsen zonder deze steeds te moeten meten.
      Weet er iemand of zulke dakdragers nog bestaan?

      Alvast bedankt

      groetjes
      Yves

      #18317112
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006
        #18317113
        X-Fader
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 April 2016

          Alvast bedankt voor uw reactie. Op deze website is niet echt duidelijk of de dakdragers worden bevestigd aan de hand van gaatjes in de dakrail of te plaatsen zijn waar je maar wilt.

          #18317114
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Het zijn de originele van Opel dus dat moet met het boekje van de auto erbij eenvoudig uit te zoeken zijn.
            Waarom zou Opel anders die gatjes maken.
            En misschien is een mailtje, Facebook of vraag via b.v. aan de dealer al voldoende om duidelijkheid te krijgen.

            #18317115
            koenvb
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 July 2008

              Hey,

              Ik heb weliswaar de sports tourer uit 2011, maar het principe is hetzelfde. Waar die gaatjes precies voor dienen geen idee. Bij mijn originele dakdragers worden ze in ieder geval niet gebruikt.

              Ik gebruik ze wel als richtlijn om mijn dakdragers te plaatsen. Zonder te meten tot nu toe altijd op dezelfde plaats geplaatst.

              Ps neem aan dat je ze op dezelfde plek wil plaatsen ivm dakkoffer.. je kan dan toch ook de dakdrager er op zetten maar nog niet strakdraaien.. dakkoffer erop past dit net niet.. even klein beetje schuiven en dan vervolgens heel de boel strakdraaien.

              Bij de originele dakdragers zit een imbus sleuteltje die met streepjes aangeeft wanneer je hem strak genoeg aangedraaid hebt.

              Groeten Koen

              #18317116
              pjotter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2013

                @X-Fader wrote:

                Hallo iedereen

                In 2014 heb ik een nieuwe Opel Astra Sports Tourer gekocht. Dit jaar ben ik op zoek gegaan naar dakdragers voor deze wagen. Aangezien er gaatjes voorzien zijn in de dakrails, dacht ik dat er dakdragers bestonden die bevestigd worden in deze gaatjes. Zo was dat toch bij mijn vorige wagen (Opel Astra H). Maar nergens vind ik dakdragers terug die ahv deze gaatjes worden bevestigd. De reden waarom ik deze gaatjes in de dakrails wil gebruiken is dat ik de dakdragers steeds op dezelfde plek en afstand wil plaatsen zonder deze steeds te moeten meten.
                Weet er iemand of zulke dakdragers nog bestaan?
                Ja zijn er bij mijn astra j sport tourer had ik deze van het merk thule deze past precies in de gaatjes van de dakrail je kon deze dan vastzetten via soort vleugel moerachtig systeem en dan inklappen naar binnen zodat de rail glad leek en met speciaal sleutel op slot zetten

                Alvast bedankt

                groetjes
                Yves

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.