dak rubbers

Forumindex Forums Modellen Tigra dak rubbers

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270519
    tigra04
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2015

      Hallo mede Tigra liefhebbers.
      Ik wil vragen of iemand van jullie ervaring heeft met het vernieuwen van de voorste dak rubbers. Ik heb nu lekkage aan beide zijden van mijn ramen. Na een regenbui komt tijdens remmen en bochten maken, het nodige regenwater via mijn raamrubber naar binnen gutsen. Precies op de naad waar 2 rubbers samenkomen zo,n beetje in het midden van het raam. Ben vandaag bij de opeldealer geweest voor dit probleem, en na zoeken zijn ze er 100% zeker van dat het komt doordat het voorste dakrubber lek is. Een nieuw rubber kost €800,-. Een hoop geld dus! Heeft iemand ervaring hiermee????!!!!

      #18272967
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Twintop, of Tigra-A?

        Als het (nog niet?) al te grote lekken zijn…. is het misschien nog dicht te kitten met zwarte kit? Of zeg ik dan iets heel raars..
        Ik heb bij mijn oude Tieg een keer wat kleine gaten dichtgekit bij mijn achterraam..

        800 is best prijzig lijkt me, en dan nog niet eens alleen die nieuwe rubbers.. maar ook zo al het werk wat je er dan van hebt..

        #18272968
        tigra04
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2015

          Hoi! Het gaat om een twintop.
          Ik heb gisteren toch maar een afspraak bij de garage gemaakt. We lopen zelf al weken te zoeken naar een lek of iets dergelijks maar hebben zelf niets kunnen vinden. Bij de garage zijn ze er 100% zeker van dat het voorste dakrubber het probleem is. Auto is 10 jaar oud en rubbers hebben over het algemeen toch een beperkte levensduur. Ik zou ook niet weten waar en wat ik moet gaan kitten , maar als ik nu na een regenbui in de auto stap word ik er zeer verdrietig van…zelfs de bekleding van de stoelen zitten vieze watervlekken in. Bij opel vinden ze de €800,- ook erg hoog dus ze gaan nog wel bellen of het klopt. Ik zie het wel. Als het tussen nu en volgende week woensdag maar een beetje droog blijft!
          In elk geval bedankt voor je reactie en meedenken!!!

          #18390408
          Melvyn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 September 2020

            Goedemiddag,

            Ik ben Melvyn en ben sinds een jaar de trotse bezitter van een Opel Tigra Twintop uit 2005. Ik heb helaas dezelfde lekkage als waar jij jaren geleden last van had. Na een flinke regenbui geen water in de auto, maar zodra ik ga rijden en rem en door de bocht ga komt het uit het plafond aan de linkerkant van de bestuurderskant. Ik ben erg nieuwsgierig naar jou bevindingen qua, waar deze lekkage vandaan komt en hoe die op te lossen is.

            Alvast bedankt.
            Groetjes,
            Melvyn

            #18519498
            Arno Deleu
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 April 2023

              Heyy Melvyn,
              Ik heb sinds kort ook een opel tigra gekocht, zeer fijne wagen maar zit ook met hetzelfde probleem maar aan de passagierskant.

              Hou zou jij dat probleem opgelost hebben?

              Met vriendelijke groeten
              Arno

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.