Dagwaarde Corsa A GSI

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Dagwaarde Corsa A GSI

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207693
    Orang-pinda
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Hallo forummers,

      Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de dagwaarde zal zijn van mijn A Corsa GSI uit ’89?

      Van de week is namelijk een fietser tegen mijn auto gevallen, nu heb ik een dikke streepdeuk in mijn linderdeur en een kras op het achterpaneel.

      Nu ben hier hier bij JK Autoschade geweest, omdat de verzekering van de tegenpartij graag de geschatte waarde aan schade wil hebben. Nu had die man dus mijn Corsa bekeken: zegt ie, hmm je hebt een roestplekje op het spatbordrand en het lak op het dak is een beetje dof. Ik denk dat de schade niet hersteld wordt, maar dat je een vergoeding kan krijgen van 200 euro. Vraagt ie: wat is de km-stand? Ik zo: Nou er zit een digitaal dashboard in, die staat op 133.400 dus ja… Hij: ow nou dat zal wel niet kloppen dan, dus heeft ie 200euro op zijn papiertje gezet wat ik weer op kan sturen naar de verzekering!!

      Maar ik heb zoiets van: als de schade hoger is dan de ‘dagwaarde’, dan heb ik toch recht op de dagwaarde?

      Gezien het nu bijna weekend is, stuur ik maandag het formulier pas op. Dus ik denk dat ik nog wel langs een ander schadebedrijf ga, want met 200euro schiet ik niet zoveel op. De deuk loopt door de belijning van de auto heen, dus er moet sowieso een andere deur in dus dat heb ik voor 200 euro niet klaar!!

      Alvast bedankt!

      Groeten, Patrick!

      #17429480
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        :agenteven naar een andere taxateur gaan en niets vermelden over de verzekering maar even een prijsje laten maken voor wat het gaat kosten

        #17429481
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Niet naar een schadeboer brengen, gewoon bij een normale garage neerzetten.
          Dan hou je net dat beetje geld over vaak.

          #17429482
          Orang-pinda
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Bedankt voor jullie tips. Ben naar de garagebedrijf gegaan van mijn kennis. Deze heeft een offerte voor mij gemaakt van 400 euro, dus deze heb ik opgestuurd naar de verzekering van de tegenpartij.

            Denk dat het wel goedkomt zo, want boven de 450 euro moet er een schadeexpert bijkomen en daar beneden dus niet.

            #17429483
            mayhem
              Lid sinds:
              13 June 2006

              dagwaarde van een A ligt rond de 500 euro.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.