Dagrijverlichting zafira a

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Dagrijverlichting zafira a

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268550
    Astraaa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Vandaag bezig geweest met dagrijverlichting op de zafira opc. Hiervoor heb ik de mistlampen gebruikt. Even puzzelen voor de juiste schakeling, maar werkt nu goed.
      Werking is als volgt. Met contact aan gaan de mistlampen aan. Bij inschakelen stadslicht gaan ze uit. Verder werken de mistlampen nog als vanouds.
      Lijkt mij dat dit geen probleem mag geven ivm onze vrienden van de politie.

      #18256852
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Heb je ook iets aan armeturen en/of lampen gedaan. Of alleen de schakeling aangepast?
        Als de mistlampen hetzelfde lichtbeeld geven voorheen dan rij je nog steeds met mistlicht en niet met DRL.
        Een agent kan je alsnog een boete uitschrijven.

        #18256853
        vfrmarcel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 December 2012

          Een agent kan het zien aan het teken op het glas
          de B is mistlamp en Dagrijlichten zijn te herkennen aan de lettercodeRL op het lampglas.

          #18256854
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            Nou, zal ik dan maar vragen hoe je het hebt gedaan? Heb je een how-to? Branden je achterlichten ook nog met de dagrijlampen aan?

            Er is mij nog nooit voorgekomen dat ik een wout heb zien kijken naar mn code op t glas. Jah jullie hebben gelijk, maar geen 1 wout gaat hier naar kijken als je idd de juiste schakeling hebt gemaakt.

            Soms moet je bepaalde dingen in t leven durven jongens, en ipv gelijk roepen dat het niet mag, iemand waarderen op zn hobby werk :angel

            Greetz Emiel

            #18256855
            sleutel13
              Lid sinds:
              16 March 2014

              Bij mij heb ik dus wel es een blauwbroek gehad die ff ging kijken of ze wel origineel waren.

              #18256856
              TWA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 June 2010

                Maar hoe heb je lichten branden? Als je voor de rest niets anders hebt branden aan lampen, dus ook achter niet, lijkt mij de kans klein dat ze dat nalopen.

                #18256857
                Astraaa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Als ik het contact aanzet gaan alleen de mistlampen voor branden (uiteraard met een schakelaartje ertussen om ze zo nodig uit te schakelen).
                  Zet ik stadslichten aan, dan gaan de mistlampen automatisch uit.
                  Het is dus zoals dagrijverlichting moet werken. Op de units staat bij een opc geen code (alleen hella).
                  De werking van de mistlichten is onveranderd.

                  #18256858
                  Wess1988
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 January 2014

                    Waar gekocht? Mag ook via pb aangezien ik nooit in dit gedeelte van t forum kom.

                    Ik.wil het ook hebben op mijn vectra c1.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.