DAB+ ervaring

Forumindex Forums Modellen Grandland X DAB+ ervaring

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357825
    Mark van Veluw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 January 2018

      Mijn bestelde Grandland is uitgevoerd met DAB+, hier thuis heb ik een wekkerradio die deze vorm van radio ook kan ontvangen en afspelen. Mijn ervaringen met deze radio zijn niet bijster goed te noemen. Ik vraag mij af hoe dit in de auto en dan speciaal in de Grandland is.

      Zijn er al GLX rijders die mij hier meer over kunnen vertellen?

      #18357832
      hreedijk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 April 2018

        Rij reeds een week of 6 met mijn GLX, heb de radio op DAB+ staan en ben er zeer tevreden over.

        In tegenstelling tot een Ford Mondeo waarin ik een aantal weken heb gereden, die had eveneens DAB+ maar dat was een ramp, bij iedere tunnel/brug stoorde deze of viel het signaal weg.

        #18357855
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik moet er nog even aan wennen. Ik woon aan de rand van het DAB gebied en merk vaak dat het systeem schakelt tussen DAB en FM. Over de kwaliteit ben ik wel erg te spreken (als ik in een goed ontvangstgebied rij).


          @Mark
          : Ik herken je minder goede ervaringen met je wekkerradio, mijn schoonmoeder heeft een DAB radio in huis en je merkt dat deze erg gevoelig zijn qua ontvangst, deze wordt m.i. belemmerd door de betonblokken van huizen tegenwoordig, ik gok dat je ervaringen met de DAB radio van de Grandland positief zullen zijn!

          #18357908
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Mijn ervaring met DAB+ in de Grandland is uitstekend. Ik had wel verwacht meer aanbod van radiostations verwacht. Dit valt echter tegen. In het zuiden van het land is de ontvangst van de reguliere radiostations prima. In praatprogramma’s valt het soms wel op dat er stukjes tekst herhaald worden. Ik weet niet of dit komt door het schakelen tussen DAB+ en FM.

            #18357993
            Mark van Veluw
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 January 2018

              Ok, dank allen voor de bijdrage. Over het algemeen dus redelijk positief, beetje afhankelijk waar er geluisterd wordt in Nederland begrijp ik.

              #18360671
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                Laat ik er dit nog aan toevoegen : ik ben voor 95% tevreden over de DAB. Frappant is wel dat wanneer ik het spoorviaduct onder Ede inrijd, de radio steevast gedurende een paar seconden uitvalt. Dit gebeurt bij de meeste (kleine) tunnels en / of viaducten niet, maar ALTIJD onder het spoorviaduct bij Ede.

                #18442910
                pjotter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2013

                  Heeft iemand ervaring met het DAB ontvangst lijkt soms dat het geluid overslaat (verspringt)bij radio uitzendingen

                  #18442935
                  rene
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2004

                    Dat is juist. ik heb dat ook bij DAB+

                    #18486295
                    pjotter
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2013

                      Zijn er meer rijders die de ervaring hebben met DAB+ dat de radio geluid lijkt dat deze overslaat en eventuele tip of juist goede ervaring om dit op te lossen

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.