# D1S lamp in 6000-8000k #

Forumindex Forums Modellen Insignia # D1S lamp in 6000-8000k #

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224731
    GM-Tuningparts
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2005

      weet iemand of er in bijvoorbeeld audi ook een D1s
      xenonlamp gemonteerd is of is dit d2s?
      heb het idee dat deze van audi blauwer licht geven als die van opel.

      zoek namelijk D1S lampen in 6000 of 8000k
      die van pilot heb ik reeds geprobeerd enkel blijft de originele stekker hier niet op vast geklikt zitten.

      vind de originele xenon lampen in mijn insignia ( waarschijnlijk 4300-4500k )
      te geel licht geven terwijl de dagrijverlichting mooi wit blauw verlicht is.
      vind het witte blauwe licht 6000-8000k mooier als de originele witte gele xenon lampen van opel.

      mag evt ook van een ander merk zijn als de originele stekker maar past. ( vast geklikt blijft zitten )

      mvg eugene

      #17712342
      GM-Tuningparts
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 July 2005

        reeds 2 goede lampen gevonden in 6000k.
        hoop ze in deze dagen thuis te hebben en dan natuurlijk gelijk monteren.
        zal er zeker een stuk beter uit zien dan de standaard 4300k lampen.
        en mooi passen bij de witte dagrijverlichting.
        foto’s volgen nog voor de liefhebbers.

        gr. eugene

        #17712343
        GM-Tuningparts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 July 2005

          hierbij een foto met de nieuwe 6000k lampen in combinatie met 2 nieuwe witte lampen voor de bochte verlichting.

          zicht is nu nog beter en het ziet er nu zeker nog mooier uit met 6000k lampen ipv de standaard 4300 k ( wit-gele ) lampen.

          #17712344
          cabripro
            Lid sinds:
            10 January 2011

            [rquote=1749214&tid=131479&author=Edition 2000]hierbij een foto met de nieuwe 6000k lampen in combinatie met 2 nieuwe witte lampen voor de bochte verlichting.

            zicht is nu nog beter en het ziet er nu zeker nog mooier uit met 6000k lampen ipv de standaard 4300 k ( wit-gele ) lampen.

            [/rquote]
            welke moet ik bestellen voor in de bochten verlichting, en zijn er nog meer lampen te vervangen voor witter (beter) licht zoals kentekenplaat verlichting?

            #17712345
            GM-Tuningparts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2005

              [rquote=1862668&tid=131479&author=cabripro][rquote=1749214&tid=131479&author=Edition 2000]hierbij een foto met de nieuwe 6000k lampen in combinatie met 2 nieuwe witte lampen voor de bochte verlichting.

              zicht is nu nog beter en het ziet er nu zeker nog mooier uit met 6000k lampen ipv de standaard 4300 k ( wit-gele ) lampen.

              [/rquote]
              welke moet ik bestellen voor in de bochten verlichting, en zijn er nog meer lampen te vervangen voor witter (beter) licht zoals kentekenplaat verlichting?[/rquote]

              is h11
              heb er zelf de gp thunder in 7500k ingezet.
              heb je mooi wit licht.:thumbup

              #17712346
              Spacejam
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2006

                In de audi zitten waarschijnlijk andere lenzen waardoor het blauwer lijkt. Audi gebruikt zelf ook gewoon 4300k lampen.

                Zo lijkt de xenon verlichting van een astra h (met originele xenon units) blauwer/witter dan die van een insignia terwijl er in beide 4300k lampen zitten.

                7500k is naar mijn mening echt blauw (Te blauw).
                5000k is echt de max als je een originele look wilt houden, alles daarboven ziet er gewoon echt “aftermarket” uit. 6000k ziet er soms nog mooi uit als de lenzen goed zijn (zoals hierboven bij de insignia) in veel koplampen is 6000k al te blauw.

                #17712347
                GM-Tuningparts
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 July 2005

                  [rquote=1863397&tid=131479&author=Spacejam]In de audi zitten waarschijnlijk andere lenzen waardoor het blauwer lijkt. Audi gebruikt zelf ook gewoon 4300k lampen.

                  Zo lijkt de xenon verlichting van een astra h (met originele xenon units) blauwer/witter dan die van een insignia terwijl er in beide 4300k lampen zitten.

                  7500k is naar mijn mening echt blauw (Te blauw).
                  5000k is echt de max als je een originele look wilt houden, alles daarboven ziet er gewoon echt “aftermarket” uit. 6000k ziet er soms nog mooi uit als de lenzen goed zijn (zoals hierboven bij de insignia) in veel koplampen is 6000k al te blauw. [/rquote]

                  ben ik het persoonlijk dus niet helemaal mee eens!!
                  wat de audi betreft dat zou kunnen ivm de lenzen.

                  de xenon verlichting van een astra h (met originele xenon units) vind ik dus helemaal niet blauw / wit.
                  enkel als ze opstarten zijn ze wat blauwer.
                  maar als ze even branden worden ze wat geler.

                  7500k is zeker niet blauw!!
                  misschien wel bij een xenonset maar bij de blue thunder lampen ( waar we het hier over hadden ) is dit gewoon hagel wit licht.
                  ( zie foto insignia / hier zitten ze in de bochten verlichting )
                  dit ziet er dan zeker niet aftermarked uit!

                  vind zelf persoonlijk de 4300k lampen die opel gebruikt te veel wit-geel licht geven.
                  heb er daarom zelf 6000k lampen ingezet wat een mooi wit licht geeft. ( zie foto )

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.