D Kadett met turbo diesel

Forumindex Forums Modellen Kadett D Kadett met turbo diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209235
    LetXe
      Lid sinds:
      3 February 2006

      Zijn er hier ook mensen met een turbo diesel in hun D kadett?? Wat voor motor heb je erin en hoe bevalt het??

      #17471709
      robbyrood
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2006

        Weinig reacties, maar een advies : zoek een 2,2 diesel van een omega/vectra c uit een schade wagen of nog mooier de 19 cdti (alfa/fiat blok) en je hebt een hoop lol!!

        #17471710
        stellema
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          origineel gepost door robbyrood
          Weinig reacties, maar een advies : zoek een 2,2 diesel van een omega/vectra c uit een schade wagen of nog mooier de 19 cdti (alfa/fiat blok) en je hebt een hoop lol!!

          Dit hangt wel een beetje af van wat je electronica kennis is, deze diesels hebben nogal wat elect haken en ogen.
          Een isuzu 1.7 td is ook leuk en ietsjes makkelijker in te bouwen , bij deze zul je alleen zelf een motorsteun moeten maken

          #17471711
          mischa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            origineel gepost door stellema

            origineel gepost door robbyrood
            Weinig reacties, maar een advies : zoek een 2,2 diesel van een omega/vectra c uit een schade wagen of nog mooier de 19 cdti (alfa/fiat blok) en je hebt een hoop lol!!

            Dit hangt wel een beetje af van wat je electronica kennis is, deze diesels hebben nogal wat elect haken en ogen.
            Een isuzu 1.7 td is ook leuk en ietsjes makkelijker in te bouwen , bij deze zul je alleen zelf een motorsteun moeten maken

            Dat klopt, maar met zo´n italiaans blok heb je toch wel wat meer power. Ik zou zeggen: complete kabelboom (incl autoboom) omzetten en rijden maar. Ik rij nu met de 120pk versie in een Zafira B en dat is toch wel de fijnste diesel die ik tot nu toe gereden heb (tegen VW 110pk, Ford 115pk).

            Hou er wel rekening mee dat de Italo-blokken groter zijn van omvang. Een 2.2 is in een Corsa te hangen, maar volgens Mathijssen lukt dat met de 1.9 niet omdat die groter is. De 2.2 heeft weer als nadeel dat ze kwetsbaarder zijn. Deze blokken hebben het probleem dat ze uit elkaar kunnen klappen als er teveel olie in komt. Maar goed, dat is met een goed vulbeleid op te lossen. Ook is de 120pk 1.9 sneller dan de 125pk 2.2. Dit weet ik uit een sprint tussen een 2.2 Vectra en mijn 1.9 Zafira.

            Groeten,
            Mischa

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.