D Caravan 16V

Forumindex Forums Modellen Kadett D Caravan 16V

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273651
    D-gek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 August 2008

      Ik zoek voor mijn D Caravan met C20XE een einddemper, de huidige set-up maakt simpelweg teveel herrie.
      Situatie nu:
      Spaghetti spruitstuk / Simons middendemper / Sebring einddemper.

      Tot 2500tpm nog te doen, daarboven heb je oordopjes nodig.
      Heb het web al afgezocht naar een absortie-einddemper maar niets geschikst kunnen vinden.
      Een demper gemaakt voor een E GSI past niet ivm de reservewielbak, dus zoek een ronde einddemper.
      Het liefst zou ik een ronde absorptie demper van Simons vinden, iemand enig idee waar??

      #18297529
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        En die van een astra f caravan
        zou die misschien passen?

        #18297530
        rekordcar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 March 2009

          kijk maar eens op deze site en dan bij de simons universele dempers

          http://catalogus.gkb-import.nl/catalogisch/topangebote.php/” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18297531
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Zo’n simons pijp maakt nog te veel herrie omdat het een open demper is.

            Als je hem stil(ler) wilt hebben zal je een middendemper moeten pakken van een andere auto..
            Ik gebruikte de middendempers van een golf als einddemper. Dat dempt het geluid heel goed. En cilindervormig dus goed weg te bouwen.

            Ik denk dat je huidige middendemper gewoon te open is waardoor je sebring einddemper het niet zo fijn doet

            #18297532
            D-gek
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2008

              Alvast bedankt voor de reacties.

              Ik had er eerst een complete imitatie 16V uitlaat onder (midden- + einddemper)
              Dat klonk vrij aardig..totdat je het gas open gooide/de snelweg opging..schel & blikkerig.
              Toen is de Simons tussendemper + Sebring-einddemper eronder gegaan, toen was het al iets beter.

              @Fearless wrote:

              Als je hem stil(ler) wilt hebben zal je een middendemper moeten pakken van een andere auto..
              Ik gebruikte de middendempers van een golf als einddemper. Dat dempt het geluid heel goed. En cilindervormig dus goed weg te bouwen.

              Ik denk dat je huidige middendemper gewoon te open is waardoor je sebring einddemper het niet zo fijn doet

              Maar welke tussendemper van welke Golf gebruik jij dan?
              De Simons tussendemper is een absortiedemper, de Sebring had ik nog liggen maar vind ik qua looks eigenlijk ook niets.

              #18297533
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Gewoon het originele spul. Van bijv een gti of vr6, ivm diameter aansluiting

                Te veel herrie/db’s krijg je door een te grote diameter open demper.
                Daarom monteer ik het liefst geen open demper/absortiedemper ….als je er van voor tot achter door heen kan kijken weet je al wel dat ie wat meer herrie maakt als normaal ;)

                Heb laatst voor mijn 6 cilinder een Trush turbo demper gekocht. Deze zijn ovaal…maar hebben schotten er in waarbij het geluid goed gedempt word. Zijn meer dempers voor amerikaanse auto’s.
                Dan kun je gaan kijken naar flowmaster dempers bijv, ook in diverse soorten en maten te krijgen.

                Het schelle blikkerige geluid is volgen mij iets typisch 16v…
                Had ik zelf ook, met een laser demper en een sebring einddemper. (open spul)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.