CV kan niet vergrendelen na aftermarket radio

Forumindex Forums Modellen Astra CV kan niet vergrendelen na aftermarket radio

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277652
    Christopher
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2016

      Hallo,

      Ik heb sinds kort een aftermarket radio.
      Eerst was er een probleem dat radiozenders niet opgeslagen bleven na het uitzetten van de auto.

      Dit heb ik kunnen oplossen dankzij info wat op het forum stond (de rode en gele kabel omwisselen)

      Dit zorgde er echter voor dat nadat ik mijn auto uit zet me auto niet direct met de afstandsbediening de auto op slot kan zetten.
      Openen gaat wel direct maar op heb met de afstandsbediening op slot te doen moet je ongeveer 1 minuut wachten.

      na die minuut kun je met de afstandsbediening het slot eraf halen en er weer op zetten zovaak als je zin hebt :)
      Wat wel blijven is na die minuut is dat je hem niet 2 keer kan vergrendelen, ik heb gelezen dat dit een SAFE-lock activeert (als iemand weet wat dit doet hoor ik het graag)

      Het volgende heb ik getest:

      1. Geel en rode kabel weer terug gezet naar hoe het was = radio vergeet weer alles maar CV werkt weer direct.
      2. Radio niet aangesloten = CV werkt direct

      Wat ik zelf bij sommige topics lees is iets over lekstroom, zou dit ook bij mij het probleem kunnen zijn?
      Hoe is dit te testen?

      ik heb niet heel veel verstand van stroom etc.
      wel heb ik een multimeter, mocht dit nodig zijn dan graag uitleg erbij wat ik moet doen en hoe :D

      ik hoor graag van jullie wat het probleem kan zijn.

      alvast bedankt voor het meedenken!

      #18324668
      cano666
        Lid sinds:
        28 September 2012

        Rode en gele kabels even door elkaar lussen als je het niet storend vind dat de radio aan blijft zonder sleutel in contact.

        #18324669
        Christopher
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 April 2016

          Dit vind ik niet zoon probleem, alleen gaat mijn auto op dat moment wel op safe lock?

          Ook ben ik erbij vergeten te zeggen dat ik volgende week er een TCP stuurbediening interface in ga zetten.
          Zou dit misschien het probleem op kunnen lossen, aangezien er dan een apparaatje tussen zit?

          #18324670
          cano666
            Lid sinds:
            28 September 2012

            Ik zou zeggen probeer het is zo gedaan.

            #18324671
            Christopher
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 April 2016

              Dan ga ik het volgende week even proberen met de stuurwiel interface, mocht dat niet werken zal ik het doorlussen.
              Maar hoe krijg ik dan de safe lock weer werkend?

              En wat is de beste/netste manier om dit door te lussen? met kroonsteentjes de 2 kabels in de eene kant en de 2 kabels van de iso in de andere kant?

              #18324672
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Geen kroonsteentjes gebruiken, maar het liefste alles netjes solderen en met krimpkous beschermen.

                #18324673
                littlebird
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2015

                  Geen kroonsteentjes.
                  Je gele en rode kun je gewoon omwisselen dat moet niks uit hoeven maken. Het enige wat mogelijk uit kan maken is dat je auto open en dicht moet zijn geweest op bestuurders deur. Dus auto op contact. Radio speelt. Auto van contact radio gaat uit. Deur open deur dicht. En dan op slot doen. Dan zou het moeten werken. Anders even verder zoeken in bedrading. Niet zomaar geel en rood bij elkaar zetten als je net begonnen bent met uitzoeken. Eerst even uitzoeken en dan als echt nooit meer lukt kun je dat doen.
                  De tcp kastje heeft totaal niks mee te maken. Die heeft alleen plus min geschakeld nodig en signaal van je stuurwiel nodig. Die zet dat signaal om in een leesbaar signaal voor je radio. Heb zelf ook tussen zitten daar ik die ook verkoop van tcp.

                  Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                  #18324674
                  Christopher
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 April 2016

                    hmm het word dan als het echt nodig is solderen.


                    @littlebird
                    ik heb dit inderdaad gedaan, daarnet nog een keer maar dit had geen effect.
                    Wanneer ik de kabels weer terugwissel doet hij het toch echt maar wel zonder safe lock, de safe lock krijg ik er op dit moment helemaal niet meer op.
                    Heb je misschien nog wat ideeen of tests?

                    Ik snap inderdaad dat de TCP er niks mee te maken heeft, alleen is het toch weer een stroom afnemer vandaar dacht ik dat er een kleine kans was :)

                    #18324675
                    littlebird
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 February 2015

                      En met de sleutel fysiek in het slot? Twee keer draaien.
                      Is er verder nog iets anders wat stroom krijgt via de kabel van de radio? Een navigatie of carkit? Of dashcam.
                      Lijkt me namelijk erg raar dat het aan je radio ligt. Misschien even de zoekfunctie hier gebruiken? De tcp kastjes nemen stroom af maar dit schakelt ook uit zodra contact uit gaat. Dus die kunnen geen probleem geven. Nogmaals ik heb zelf ook radio erin en versterkers en dashcam en tcp kastje. En ik kan de gele en rode zoveel omwisselen als ik wil.
                      Maar misschien zit er bij jou nog iets anders aan geknoopt waardoor er inderdaad teveel stroom loopt en de auto niet op safe lock wil. Is de batterij van afstandsbediening niet gewoon leeg?
                      Misschien iemand van opel forum die al keer eerder dit heeft meegemaakt daar ik dit nog nooit in het echt heb gezien.

                      Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                      #18324676
                      Christopher
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 April 2016

                        Ik heb het net geprobeerd en fysiek 1 keer draaien werkt maar 2 werkt ook niet.

                        De radio die ik heb heeft een GPS en carkit ingebouwd zitten.
                        GPS heeft een aparte antene maar loop ook via de radio.
                        Het batterijtje was inderdaad ook het eerste waar ik aan dacht maar helaas is dit het niet, ook heb ik toen gelijk de sleuten opnieuw in laten leren (ook de reserve sleutel)

                        Ik wilde morgen de gele kabel (constante stroom) eruit halen, kijken wat die dan doet.

                        Mijn gedachte achter de TCP kastje die ik volgende week binnen heb is dat wanneer je de contact uit zet inderdaad het stroom eraf gaat en dan ook de radio geen mogelijkheid meer heeft om hierop stroom te krijgen.
                        Met de test die ik morgen ga doen zal dit bevestigen of ontkrachten dat dit zou kunnen werken.

                        #18324677
                        littlebird
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 February 2015

                          @Christopher wrote:

                          Ik heb het net geprobeerd en fysiek 1 keer draaien werkt maar 2 werkt ook niet.

                          De radio die ik heb heeft een GPS en carkit ingebouwd zitten.
                          GPS heeft een aparte antene maar loop ook via de radio.
                          Het batterijtje was inderdaad ook het eerste waar ik aan dacht maar helaas is dit het niet, ook heb ik toen gelijk de sleuten opnieuw in laten leren (ook de reserve sleutel)

                          Ik wilde morgen de gele kabel (constante stroom) eruit halen, kijken wat die dan doet.

                          Mijn gedachte achter de TCP kastje die ik volgende week binnen heb is dat wanneer je de contact uit zet inderdaad het stroom eraf gaat en dan ook de radio geen mogelijkheid meer heeft om hierop stroom te krijgen.
                          Met de test die ik morgen ga doen zal dit bevestigen of ontkrachten dat dit zou kunnen werken.

                          Oke dan.
                          Het kastje zit aan de radio en doet verder niks af aan de stroom naar je radio. Het enige waarom er een kabelboom tussen zit is vanwege makkelijk. gps en alles erop doet er ook niet aan toe. Maar lijkt meer dat je radio langer aan blijft als nodig is na contact uit. En dat daarom de safelock niet wil. Dus voordat die afgesloten is.
                          Erg raar en zou graag eens willen meten of proberen. Alleen woon ik in omgeving ‘s-Hertogenbosch.
                          Maar heb al meerdere tcp kastjes ingebouwd en radio’s. Geen van allen probleem gegeven.
                          Welk merk en type radio heb je?

                          Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                          #18324678
                          Christopher
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 April 2016

                            hmm oke nee dat gaat dan inderdaad ook niet helpen.

                            De radio die ik heb is de 11-RQ0110-DE-A
                            een merk uit china, ik post ook de link erbij zodat je beeld heb wat het is en hoe de iso kabel is ingericht.
                            http://www.autopumpkin.de/autoradio-mit-navi/1-din-autoradio-mit-navi/pumpkin-neu-universal-autoradio-7-zoll-quad-core-android-5-1-hd-1din-dvd-gps-navigation-bt-wifi-usb-aux-tv.html
                            De enige (losse) kabel die is aangesloten is de illumi kabel.
                            Zie foto op de site om te zien wat ik bedoel

                            Zou het dan handig zijn om te testen wat er gebeurd wanneer of de constante of de geschakelde stroom kabel eruit is?

                            #18324679
                            Haasje17
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              Safelock Werkt niet omdat je radio in ruststand dus teveel stroom verbruikt.
                              Dit is omdat op het moment dat safelock in werking is en je mechanisch de deur ontgrendeld met de sleutel en er geen stroom is de auto op slot blijft. (Bedoeld om raam in tikken onaantrekkelijk te maken).

                              #18324680
                              Christopher
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 April 2016

                                En hoe zou dit op te lossen kunnen zijn?

                                Mischien iets softwarematigs instellen dat een radio meer stroom mag of iets??

                                #18324681
                                Christopher
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 April 2016

                                  Ik heb vanmiddag het een en ander lopen testen met de 2 kabels wanneer doet die het wel en wanneer niet.

                                  Bij het testen kwam ik tegen dat wanneer ik de kabel in de geschakelde contactje (die reageert op het contact van de sleutel draaien) deed vloog mijn safe lock eraf en gingen alle sloten ervan af.

                                  Nu heb ik als oplossing de rode en gele kabel in het zelfde contactje van de continu stroom voorziening.
                                  Zoals cano al aangaf moet ik de radio nu elke keer de radio handmatig uitzetten, dit vind ik geen probleem dus ik zal dit als vaste oplossing gebruiken.

                                  Binnenkort even de kabeltjes netjes vast laten solderen zodat dat ook weer mooi is afgewerkt.

                                  Iedereen bedankt voor de hulp!

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.