cruisecontrol inbouwen astra g sport 1998

Forumindex Forums Modellen Astra cruisecontrol inbouwen astra g sport 1998

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222637
    astrafloris
      Lid sinds:
      17 May 2010

      goedendag,

      ik heb gehoord dat je als je een richtingaanwijzer met cruise control overzet naar een astra g zonder, dat deze zal werken.

      wat is hier van waar?

      #17689811
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Ik heb gehoord dat als ik een sticker met “300pk” op mijn motorblok plak dat ik daarna dan ook minstens 300pk heb..

        Wat is hier van waar?

        #17689812
        Astra_DLS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2008

          …:D

          Even serieus: Dit hangt af van de voorbereiding in de auto. Sommige astra’s zijn fabrieksaf voorbereid voor Cruise Control en andere niet.

          Je kunt dit gewoon testen door de andere handle er in te zetten. Werkt het, heb je mazzel. Moet je er nog eerst 1 kopen kun je het volgens mij als volgt testen,
          Als je tijdens het rijden een paar seconden de beide knoppen van je klok indrukt, zie je heeeel even de snelheid in beeld staan. Als je dit ziet, is het geloof ik voorbereid en anders niet.

          Ook als het niet ingebouwd is, kun je het inbouwen, maar kost het meer en is het echt veel meer werk!

          #17689813
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Bij een benzine van dat bouwjaar kan je ervan uit aan dat deze niet voorbereid is, als je een 2.0 diesel hebt dan kan het idd nog wel eens zijn dat het een kwestie van schakelaar vervangen is

            #17689814
            GooneyBird
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 February 2010

              Ik dacht dat het iets te maken had met of je een gaskabel hebt of dat het een fly-by-wire systeem is? Als je een gaskabel had was het lastiger geloof ik.

              #17689815
              stefanDTI
                Lid sinds:
                10 May 2007

                bij een astra 2,0dtl of dti

                is het inderdaad vaak zo dat alleen de hendel vervangen dient te worden.

                soms kan je pech hebben en is het niet doorgetrokken tot aan je motorstuur apparaat.

                #17689816
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Zoals boven inderdaad:

                  Astra-G Benzine modellen: 1998 t/m 2001 meeste zijn met gaskabel (mechanisch)
                  – Bij deze zal je een Servo moeten plaatsen.
                  – in de meeste gevallen zal je ook zelf de bekabeling hiervan moeten aanlegen

                  Astra-G Benzine Modellen: 2001 t/m 2005 meeste zijn Drive by Wire (electronisch gas / E-gas)
                  – Soms voorbereid (alleen hendel plaatsen is voldoende)
                  – in andere gevallen zal je draden naar motorstuurapparaat moeten trekken.
                  – Soms dient de computer geprogrammeerd te worden

                  Astra-G 2.0 / 2.2 Diesels: E-gas:
                  – Soms voorbereid (alleen hendel plaatsen is voldoende)
                  – in andere gevallen zal je draden naar motorstuurapparaat moeten trekken.
                  – soms dient de computer geprogrammeerd te worden

                  Astra-G 1.7DTi Diesels: E-gas
                  – hier dient een Cruise Control module geplaatst te worden, incl draden trekken

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.