cruise controle Vectra b2 x2.5xe probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum cruise controle Vectra b2 x2.5xe probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265743
    opelfreak1975
      Lid sinds:
      12 September 2009

      zo als jullie weten rijden wij een opel vectra b2 v6 en nu kan ik voor weinig een complete set cruise controle kopen orgineel , waar nu zit ik met de volgende vraag.

      1. waar zit de cruise controle unit bij vectra v6
      2. moet ik deze set in programmeren.

      een foto mag ook van waar die unit zit

      #18232730
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Niks programmeren is een losstaand apparaat.

        Deze zit op de Chassisbalk onder de ABS pomp en Rembekrachtiger.
        Om deze bij een V6 te plaatsen moet wel de ABS pomp eruit (of motor eruit :vertag )

        Willem

        #18232731
        Oenatje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          hij zit idd op klote plek

          #18232732
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Heb ook op het moment van de motorwissel gewacht met het leggen van het draadje voor het Cruisecontrol Controlelampje.

            willem

            #18232733
            opelfreak1975
              Lid sinds:
              12 September 2009

              welke draadje moet je dan hebben willem ( welke kleur ) wil dat ook wel graag hebben en welke nr op stekker van de teller klok?

              #18232734
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Er is een poot niet bezet in de Cruise stekker, daar een pin in maken van eenzelfde type stekker, die draad naar binnen trekken en dan het spoortje volgen van het Cruise Control lampje

                Welke of wat weet ik niet, ik doe het op mijn manier, en volg op de tellerprint gewoon het spoor van het lampje, 1 spoor zit ook aan de andere lampjes (dat is de geschakelde + over het Contact), en de ander gaat direct naar de stekker.

                Ik pak dan een marker en tip het spoortje aan zodat je geen foutje kan maken

                ik heb helaas ook geen B2 teller liggen om te kijken waar deze op zit.

                maar het lampje ziet er zo uit:

                en echt op een klote plek:

                #18232735
                gose91
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 November 2013

                  Ik heb het gedaan door een multimeter met doorbelfunctie (piepen als er een gesloten kring wordt gemerkt) te gebruiken. Je houdt één pen op een contactvlakje van waar je het lampje indraait. De andere aai je langs de contacten van de stekkers die in de teller gaan. Als het goed is gaat bij één van die contacten je meter piepen. Als er niks piept, heb je die gecombineerde geschakelde plus te pakken en moet je de eerste pen op het andere vlakje van de lamphouder zetten. En dan weer over die stekker aaien.
                  Vervolgens zoals Willem omschreven heeft een draadje maken naar de lege pen op de cruise control stekker

                  #18232736
                  opelfreak1975
                    Lid sinds:
                    12 September 2009

                    Heb alles er nu in zitten maar werkt niet zit er nog ergens een zekering ofzo?

                    #18232737
                    sjoerdie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 September 2005

                      Koppelingschakelaar erin?

                      #18232738
                      gose91
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 November 2013

                        @opelfreak1975 wrote:

                        Heb alles er nu in zitten maar werkt niet zit er nog ergens een zekering ofzo?

                        Dat ligt eraan waar je je stroom vandaan hebt gehaald…

                        #18232739
                        opelfreak1975
                          Lid sinds:
                          12 September 2009

                          Alles zit er in maar werkt niet

                          #18232740
                          gose91
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 November 2013

                            Een groot deel van de signalen kan je op de stekker die in de cc unit gaat doormeten. Eigenlijk alleen het snelheidssignaal (blauw-rood) niet

                            #18232741
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Klopt, weet niet of ie op de originele stekkers zit of niet.

                              Als ie op de stekkees zit, heb je de remschakelaar vervangen voor een 4polig exemplaar??

                              Door WIM-V6, vanaf de teledinges
                              let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

                              #18232742
                              opelfreak1975
                                Lid sinds:
                                12 September 2009

                                Had orginele stekkers gevonden en gemonteerd en heb zelfs koppelings schakelaar los gekoppeld maar nu doet hij het nog steeds niet gvd

                                #18232743
                                sjoerdie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 September 2005

                                  Loskoppelen doet ie et zeker niet.

                                  Doorlussen moet je em

                                  #18232744
                                  gose91
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 November 2013

                                    Inderdaad, zo werkt het niet. Vanaf de remschakelaar moet geen spanning naar de cc gaan, vanaf de koppelingsschakelaar juist 12v.

                                    #18232745
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Ligt er aan, als je een 4polige stekker hebt liggen bij het rempedaal.
                                      Heb je het signaal van de remlichten, deze moet alleen +12v zijn als je Remt.
                                      De andere remschakelaar kring zit in serie met de 0 toets van de Cruise.
                                      Deze dient Continu 12volt door te laten, tenzij op 0 gedrukt word, of geremd. word.
                                      De koppelings schakelaar is ook een onderbreek schakeling.
                                      Deze moet ook +12v doorlaten, tenzij de koppeling ingetrapt word.

                                      Willem

                                      #18232746
                                      gose91
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 November 2013

                                        Lekker ingewikkeld XD. Kortom, opelfreak1975, hoeveel polen heeft je remschakelaar?

                                        #18232747
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Niks ingewikkeld. Zal t duidelijker plaatsen

                                          #18232748
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Je hebt de stekker op de remschakelaar 3of4 pinnen:

                                            1of2 (zwarte draadpo(o)t(en) is/zijn constant +

                                            1pin word gevoed zodra rem word ingetrapt (zwart-gele draad).

                                            1 pin word onderbroken als je remt.
                                            Deze is dus constant + 12volt als je niet remt.
                                            Deze staat in serie met de 0 toetts van de cruise control schakelaar.

                                            Koppelings schakelaar:
                                            Deze laat continu stroom door zodra de koppeling niet is ingedrukt.
                                            Deze onderbreekt als je de koppeling bediend.

                                            #18232749
                                            gose91
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 November 2013

                                              Sorry, zo bedoelde ik het niet. Ik snap de logica. Ik bedoelde dat het ingewikkeld geschakeld is. Het zal vast wat veiliger zijn oid, maar zoals het met een tweepolige remschakelaar gaat, lijkt me ook voldoende.

                                              #18232750
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                3/4draads schakelaar pas vanaf 1998 modellen

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.