Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem met de cruise control van onze Opel Vivaro uit 2012. Misschien kan iemand op dit forum mij op de juiste route helpen.
We hebben de bus ongeveer een jaar geleden gekocht. Toen deed de cruise control het nog. Na een paar maanden werkt de cruise control af en toe niet meer en dit is geleidelijk steeds erger geworden. Inmiddels zijn we op het punt dat het vrijwel niet meer werkt. Héél af en toe doet hij het nog (1 op 100 keer), maar zodra je de motor uitzet en herstart houdt het weer op. Ondertussen is het gaspedaal en de remschakelaar vervangen in de hoop dat het probleem daar zat, maar dat heeft helaas niet gewerkt.
Mijn vraag nu is:
1. Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten? Zou het misschien de koppelingsschakelaar nog kunnen zijn?
2. Heeft het zin om een OBD scanner aan te schaffen? Kan ik daar iets meer uitlezen wat betreft de cruise control?
3. Weet iemand of er een elektrische schema is van de cruise control? Dat helpt wellicht bij het uitsluiten van oorzaken.
4. Heeft iemand nog andere goede ideeën?
Ik ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft. Als meer informatie nodig is, dan hoor ik het graag!
Groeten Dirk