Cruise control slaat af

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Cruise control slaat af

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241279
    tommyboy82
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 September 2011

      Net op de autostrade ondervonden met m’n vectra c, als ik op cruise controle reed, m’n richtingaanwijzer opzette en van baanvak veranderde, slaat de cc af ..,

      #17917228
      camper
        Lid sinds:
        25 December 2011

        heb nog een hendel liggen van een omega
        bj 2000

        #17917220
        tommyboy82
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 September 2011

          @camper wrote:

          heb nog een hendel liggen van een omega
          bj 2000

          :wtf :wtf :wtf

          #17917227
          patrickww
            Lid sinds:
            27 October 2011

            @tommyboy82 wrote:

            Net op de autostrade ondervonden met m’n vectra c, als ik op cruise controle reed, m’n richtingaanwijzer opzette en van baanvak veranderde, slaat de cc af ..,

            gaf je toevallig gas bij?

            #17917226
            tommyboy82
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 September 2011

              Dat kan ik me niet herineren … Maakt dit dan uit? Nee toch? Vanaf zodra je gas dan lost, gaat hij toch terug naar de 1ste ingestelde snelheid?

              #17917225
              patrickww
                Lid sinds:
                27 October 2011

                hoe het bij opel zit weet ik niet, heb geen cc op mn astra. bij de meeste skoda’s waar ik mee werk is het zo:

                rem, koppeling of gas aanraken en hij gaat van de cc af. zet je hem dan weer aan, onthoud hij de laatst ingestelde snelheid.

                #17917224
                Esox Lucius
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2011

                  Tommyboy82,

                  “Dat kan ik me niet herineren … Maakt dit dan uit? Nee toch? Vanaf zodra je gas dan lost, gaat hij toch terug naar de 1ste ingestelde snelheid?”

                  Klopt.

                  Als je zeker weet dat de remlicht/koppelings schakelaar goed is.

                  Kan het aan de schakelaarhendel liggen, ik zou deze even demont en de contactjes reinigen.
                  Komt wel eens voor dat er wat vet op zit, en dus slecht contact maakt.
                  Hij kan ook gewoon kapot zijn.

                  Als dit niet helpt zou ik toch spijtig moeten denken aan de CIM zelf.

                  Succes Esox

                  PS Ik denk dat je om dit probleem op te lossen, wel een uitleesapp. moet kunnen gebruiken om de gegevenslijsten te kunnen contr.

                  #17917223
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Normaal gesproken zou de cruisecontrol gewoon door moeten gaan tenminste bij mijn astra wel. Pas als je het rempendaal of koppeling hebt aangeraakt word de cruisecontrol onderbroken. Als je gas bij geeft om in te halen en daarna het gas los laat
                    pakt de cruisecontrol automatisch de snelheid op die je eerder had ingesteld.

                    Het kan zijn dat ergens een wisselspanning ontstaat omdat je zelf zegt dat de cruisontrol uit gaat wanneer jij je knipperlicht aanzet.
                    Dit heb ik ook ooit gehad. Maar bij mij kwam het omdat ik Led achterlampen had gemonteerd op mijn astra. Na een weerstand
                    tussen mijn achterlichten gemonteerd was het probleem bij mij opgelost.

                    Succes ermee.

                    #17917222
                    tommyboy82
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 September 2011

                      Binne een uurtje of 2 vertrek ik weer naar Duitsland en dan zal ik nog eens goed alles testen, en jullie morgen iets laten weten …

                      #17917221
                      castoropc
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 March 2012

                        Ik heb het ook een gehad bij een zafira a. Het was een leenauto en heb er dus geen aandacht aan geschonken.

                        #17917230
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          CC hendel Omega past niet in een Vec-C

                          willem

                          #17917229
                          camper
                            Lid sinds:
                            25 December 2011

                            oke willem
                            weer iets geleerd

                            #17917231
                            JohnnyBee
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 February 2011

                              Heb dit ook gehad met mijn Antara, nu zijn we nog een stadium verder en gaat de CC niet meer op.
                              Eerst bedieningshendel van CC en pinkers vervangen, dan remlichtschakelaar en ook nog koppelingspedaal schakelaar, echter zonder resultaat.
                              Auto laten uitlezen en blijkt nu dat de remschakelaar AKTIEF blijft staan op de TECH2.
                              Spanning uitgemeten op de schakelaar en deze schakeld prima !!!
                              Resteerd mij nog maar 1 mogelijkheid denk ik, => kabelprobleem of BCM probleem.
                              Ben nu op zoek naar hoe ik de middenconsole kan demonteren zonder deze te beschadigen, want de BCM zit achter of onder het bedieningspaneeltje van de Airco.

                              Alle hulp en ideeen zijn welkom…..

                              Johnny.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.