cruise control in astra elegans automaat?

Forumindex Forums Modellen Astra cruise control in astra elegans automaat?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226534
    joh.krottje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 October 2009

      heren sleutelaars en vaklieden
      mijn naam is Johann, hobby sleutelaar aan onze astra’s
      ik heb een vraag over cruise control voor in mijn opel astra het betreft een Astra G-CC ;Z 1.6XE 16v elegance automaat.
      ik heb aan het stuurkolom een originele richting/ CC schakelaar geplaatst er zat ook aansluitstekker hiervoor ik heb daar na gepoogd of de CC werkt maar helaas dat deed hij niet ik heb met de dealer gebeld en die vertelde mij dat dit ook niet werkte waarom kon (wilde )hij niet vertellen maar het was heel veel werk en ik kon dan beter een andere CC laten instaleren voor 600 euro’s dat is goedkoper (wat je goedkoop noemt
      mijn vraag is daarom ook heeft iemand daar ervaring mee hoe en wat ik moet doen om deze CC te activeren
      bvd johann

      #17735776
      benoben
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2010

        moet dit niet gewoon geactiveerd worden?

        #17735777
        joh.krottje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 October 2009

          dat is nu juist het probleem dat is mij onbekend hoe wat of waar en of er mogenlijk nog draden/schakelaars bijgeplaatst moeten worden en of iemand daar gegevens van heeft ik kan in how to wel CC voor een mechanische gasregeling vinden maar niet van electronische regeling ook niet in een andere topic ik heb ze allemaal bekeken voor de opel astra maar niks gevonden daarom vraag ik het via deze topic

          bvd johann

          #17735778
          OPC Turbo
            Lid sinds:
            7 June 2009

            In sommige gevallen is het een kwestie van hendel inpluggen en klaar.

            Soms moet je ook nog programmeren (stel dat het een uur werk is, je moet een soms aantal suurapparaten inleren) dan zal dat eens een keer 80 euro kosten incl .BTW

            Soms moet je nog een paar draden trekken (soms ook i.c.m. programmeren)

            Soms moet je behalve een hendel en programmeren ook nog een koppelingsschakelaar monteren en bedrading trekken (in het geval van een automaat natuurlijk niet)

            Maar het kan ook nog zijn dat stuurapparaten de printbanen voor bepaalde functies missen waardoor je dus andere stuurapparaten moet hebben al dan niet i.c.m. andere dingen zoals bedrading en dan uiteraard programmeren…

            Ik heb het zelf ooit eens ingebouwd bij mijn eigen Corsa C… daar moest een koppelingsschakelaar in, bedrading en een andere body computer (BCM)

            Als je het zelf kan en het is alleen een kwestie van programmeren is het leuk te doen maar als je het moet uitbesteden wordt het een dure hobby…

            In sommige gevallen kan je wel programmeren maar werk hij nog niet…

            Dus al met al is het een kwestie van proberen met het risico dat het na vele uren nog niet blijkt te kunnen, logisch dat je dealer je aanraad een universele set te monteren want een rekening van zoekuren zonder resultaat is moeilijk verkoopbaar en met een universele set heb je wel garantie dat hij het voor een vaste prijsafspraak ook doet!

            Succes.

            #17735779
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              is er een koppelings schakelaar aanwezig??

              willem

              #17735780
              joh.krottje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 October 2009

                beste willem,
                zoals ik in het begin heb geschreven is het een eleganse automaat
                dus nee er zit geen koppelings schakelaar in wand erzit ook geen koppeling in maar bij mijn vrouw haar automaat ook niet en heeft wel CC maar om die even half te slopen en dan tot de ontdekking te komen dat ik niks kan zien wat mij helpt zie ik niet zitten en is dan veloren tijd maar welbedankt voor het mee denken van mijn probleem
                vr gr johann

                #17735781
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  haha, suf moment.

                  Remschakelaar 2,3 of 4 draads ??

                  is de cruise al geactiveerd in de motorcomputer??

                  gecontroleerd wat er ontbreekt aan signalen doormiddel van uitleesapparatuur???

                  Willem

                  #17735782
                  joh.krottje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 October 2009

                    ik kan even niet naar de garage ivm dat deze direct betaald willen worden voor hun diensten en ik in de WAO zit zit dat er even niet in en moet ik even wachten op mijn finantiele bijdrage die ik krijg van het GAK
                    vr gr johann

                    #17735783
                    joh.krottje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 October 2009

                      Hierbij even een afsluitend bericht over mijn vraag over cruise control in mijn auto.
                      ik heb een en ander nagevraagd in leeuwarden bij de opel garage die melde dat omdat ik witte zij knipperlichten heb en GEEN cruise control kon zijn ingebouwd, en er ook verder geen tijd aan wilde besteden om het te controleren omdat dit verloren tijd zou zijn,op mijn vraag die betaal ik dan toch werd ik uitgelachen en met zekerhied verteld da zij daar geen tijd in wilde steken.
                      ik was hierover niet tevreden en ben toen op aanwijzing van mede forumleden verwezen naar de opel garage WANDER in assen, ik heb daar de situatie uitgelegd en die zijden dat er inderdaad wel eens geen cruise control voorberijding in kon zitten. Maar voor 35,= wilde zij dat wel controleren nu dat heb ik gedaan en zie ik rijd nu al enige weken WEL met cruise control dus mijn raad ook al heb je witte zij knipprlichten, kan er wel degelijk cruise control voorbrijding in zitten hopenlijk kan een ander daar ook profijt van hebben het geeft rust op de lange strek en scheeld boete’s als je hem goed insteld
                      nu alles is verteld kan dit topic gesloten worden mijn dank aan een ieder die mij heeft geholpen met de vele info’s

                      #17735784
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        kijk dat os mooi geregeld.

                        Als de stekker bij het stuur er ligt is het meestal wel voorbereid, of je nu Gele of witte zijnippers hebt.

                        nu is het bij de Z benzine motoren niet het grootste probleem om deze kabels aan te leggen, alleen een dure hobbie om te LATEN doen.

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.