Cruise Control Corsa D werkt niet meer.

Forumindex Forums Modellen Corsa Cruise Control Corsa D werkt niet meer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370123
    Arthurvs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2019

      Hoi allemaal,

      Een week of twee geleden reed ik op de snelweg en klikte ik zoals gebruikelijk met 1 soepele klik de cruise control aan. Echter… dit keer gebeurde er niets. De volgende dag werkte het weer en bijna twee weken lang deed de cruise control het gewoon perfect. Nu heb ik sinds vrijdag meerdere ritten gemaakt en de weigert hij het sindsdien te doen.

      Ik heb de handleiding er bij gepakt en daar staat dat de cruisecontrol ingeschakeld kan worden wanneer:
      – De snelheid >30km/h en < 200km/h is.
      – De rem niet ingetrapt is.
      – De koppeling niet ingetrapt is.
      – Hij in versnelling staat (schijnbaar zou dit dus theoretisch ook in zijn achteruit moeten werken…).

      Als ik de rem intrap gaan de remlichten branden, dus de rem-switch werkt zoals behoren.
      Ik heb een OBDII scanner en kan hiermee controleren of de computer de juiste snelheid binnen krijgt (ik weet niet of de teller via de computer gaat). Dus de snelheid zou ik gemakkelijk uit moeten kunnen sluiten.

      Iemand een idee hoe ik de koppeling switch of de switch van de schakelpook kan meten? De status van beiden is namelijk niet in de OBDII data te vinden.

      Iemand in het algemeen nog ervaring of ideeën wat het probleem mogelijk kan zijn?

      Alvast bedankt!

      #18370130
      john-opel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2012

        CC werkt alleen als je na wegrijden tenminste één keer op de rem getrapt hebt (remtest). Kan het zijn dat toen je de snelweg opging je niet één keer al had hoeven remmen?

        Succes

         

         

        #18370135
        Arthurvs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2019

          Bedankt voor uw reactie John.

          Het klopt inderdaad dat de rem eenmaal ingetrapt moet zijn voordat de cruise control ingeschakeld kan worden. Ik heb echter >150km gereden sinds vrijdag en heb op meerdere momenten geprobeerd de cruise control in te schakelen omdat hij het eerder een keer ook even niet deed. Het is onmogelijk niet een keer geremd te hebben als je bijvoorbeeld een 80km weg met veel rotondes rijdt dus dit kan het helaas niet zijn.

          Daarom vermoed ik dat er iets stuk is waardoor niet aan de voorwaarden van het inschakelen voldaan kan worden, bijvoorbeeld de switch van het koppelingspedaal. Ik heb een multimeter en wil deze door gaan meten maar ik probeer nog uit te vinden welke waarden ik precies zou moeten krijgen zodat ik deze kan vergelijken met de door mij gemeten waarden.

          In ieder geval bedankt voor het meedenken, het was een goede suggestie!

          #18370154
          john-opel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2012

            Als hij wel werkt, schakelt hij dan uit als je ontkoppelt of op de rem trapt? Dat zou een indicatie geven welke schakelaar niet werkt.

            Genoeg te vinden als je zoekt op Corsa cruse control not working.

            https://www.vxoc.org.uk/forum/Thread-Cruise-control-not-working

            Ben benieuwd wat je vindt, lijkt iets kleins.

            Succes

            #18370192
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Misschien is de cruise control hendel stuk :unsure:

              Even demonteren en inspuiten met contactspray of zoiets?

              Bij een Corsa D is alles electronisch geregeld, dus loopt het altijd via 1 of andere computer.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.