Forumindex › Forums › Modellen › Crossland › Crossland x dashboard lampje
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 juni 2024om 13:20 door snoekje225.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2024 om 22:53 #18552896
Mijn opel crossland x van 2017 geeft op het dashboard een bruin lampje aan met een liggende steeksleutel. Hij is al meerdere keren naar de opel dealer geweest en dan is het lampje weer uit, maar de volgende dag brandt hij weer. Garage weer het ook niet, maar ermee doorrijden is geen probleem. Weet iemand wat dit lampje betekent?
29 mei 2024 om 11:52 #18552924Volgens de handleiding
Service-indicatie brandt geel. Brandt korte tijd als het contact wordt ingeschakeld. Kan samen met andere controlelampjes en een bijbehorend bericht op het Driver Information Center branden. Onmiddellijk hulp van een werkplaats inroepen.
Persoonlijk zou ik een andere garage zoeken. Deze waarschuwing mag je zeker niet negeren. Is wellicht de accu zwak? Wij hebben met onze 2019 occasion ook allerlei problemen gehad die uiteindelijk te wijten waren aan een versleten accu.
29 mei 2024 om 13:50 #18552925Dank voor deze reactie! De garage ( opel dealer) heeft 20 juni plaats om er na te kijken. Er zit nog garantie op dus andere garage zoeken is even geen optie. Maar misschien is het bij deze auto ook wel de accu. Zal weer contact opnemen met de dealer
1 juni 2024 om 00:06 #18552979lampje wil ook wel eens branden als er een lampje stuk is ( paar keer meegemaakt al ), dus mocht die branden conroleer de verlichting eens
4 juni 2024 om 13:13 #18553050We gaan de opties van de accu en de lampen bekijken. Ook gingen de deuren afgelopen weekend niet meer op slot. Niet met de afstandsbediening en ook niet met de sleutels. De dealer heeft pas de 24 ste van deze maand tijd. De garantie loopt nog een maand dus dat wordt spannend. Ze hebben er onlangs nieuwe software opgezet en dat heeft ook niet geholpen
4 juni 2024 om 13:17 #18553051Als na een bezoek aan de dealer het lampje weer uit is, hebben ze het storingsgeheugen gewist. Ik neem ook aan dat ze er eerst wel even kort een blik op geworpen hebben.
Uiteraard is een foutcode uitlezen nog lang geen diagnose. Uitlezen is vaak een kwartiertje werk en diagnose stellen kan al snel in de uren lopen.Maar vraag in ieder geval wel de 20e een uitdraai van die foutcode(s).
Verder, als je de accu verdenkt is dat iets dat vrijwel elke garage of accuwinkel wel even snel voor je wil testen. En een accu vervangen is vaak prima zelf of elders uit te voeren. Meestal is zoiets toch uitgesloten van de garantie.
4 juni 2024 om 13:20 #18553052Dat ga ik zeker vragen welke foutcodes ze hebben gevonden.
Accu door laten meten ga ik ook laten doen om dat uit te sluiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.