Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › crash zn e kadett gt gaan we m redden??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2014 om 18:10 #18190402
tsja,klinkt bekend,je komt steeds meer ellende tegen en je gaat je inderdaad afvragen waar je mee bezig bent,ik ken het.Maar ja,je hebt er dan al zoveel tijd en geld inzitten dat stoppen ook weer zoiets is.
Aan de andere kant weet je waar je aan begint met een Opel (zeker een E Kadett) uit die tijd.
De E Kadett stonden er om bekend dat ze enorm konden roesten,vaak begon het met een jaar of 6 á 7,na 10 jaar waren minimaal de dorpels al aan de beurt geweest en vaak werden de wielranden dan ook al slecht om vervolgens met de APK na een jaar of 12 zwaar afgekeurd te worden en op de sloop te eindigen,zovaak gezien,dus tsja,de jouwe is nu 27 jaar oud,origineel NL en ook nog een GT,wellicht de enige nog in NL.Dan stond ook de 13S niet bekend als het beste blokje,olieverbruik en versleten nokkenassen waren altijd al een probleem.Aan de andere kant,als je m straks klaar en netjes hebt (en verregaand origineel) dan heb je een auto die exclusiever is als menig Ferrari.Ik had hetzelfde met mijn rode Ascona,immers meer als 250 euro in zo’n oud lijk is natuurlijk eigenlijk gekkenwerk,maar ach,je bent Opel gek of niet. :jerry
Gewoon rustig stukje bij beetje doorgaan en dan kom je er wel,hoe meer je doet,hoe meer lol je erin krijgt,want hij wordt steeds mooier en beter! :thumbup23 januari 2014 om 08:46 #18190403helaas,dat blokje wat ik op t ook had bleek een 13n te zijn…
heb zelf nog wat rond gebeld,maar kan hier in de buurt niks vinden.
word dan toch de koppaking maar vervangen,ik hoop alleen dat ik verder dan niks ernstigs tegen zal komen :hmmz23 januari 2014 om 16:57 #18190404ik zou sowieso de klepseals (laten) vervangen,i.v.m eventueel olieverbruik.
23 januari 2014 om 21:54 #18190405Wou je originele vloerdelen of is immitatie wel okee?
En dan dé vraag, hoe veel vloer wil je gaan vervangen en hoe ga je dat doen?? Vloerdelen zijn namelijk compleet erg lastig te vervangen als je de koets niet in een spit hebt, want als je een beetje ervaring hebt met lassen, dan weet je dat omhoog lassen nooit zo goed lukt. Zou hier even GOED over na denken….
24 januari 2014 om 13:58 #18190406ik denk dat de immitatie wel goedkoper is? ;) ,wil ze eigelijk wel zo ver mogelijk vervangen,er zit onder de middenste dwarsbalk(waar je stoelen op vastzitten)ook rot…
vandaag weer ff geld uitgegeven.. kopbouten/waterpomp/distributieriem/oliefilter/middenpijp uitlaat en pakkingen(kop en uitlaat) :hmmz24 januari 2014 om 14:13 #18190407Nou, het ding is, zo iets moet goed waterdicht en sterk gelast worden, niet enkel met een paar proplasjes, en dan wil je er mooi bij kunnen, het zijn behoorlijk lange naden die je krijgt. Bij mij had ik het grotendeels opgelost met de verstevingingskokertjes die ik over de bodem heb aangebracht, daardoor heb ik van boven af kunnen lassen met de naad daar boven op. Ook op een brug kun je niet omhoog lassen haast, want als het staal vloeit dan valt het naar beneden, zo je lastoorts in in plaats van op je koets…. Zo verstopt de toorts en worden de lassen waardeloos.
Met een spit gaat zo iets heel mooi, maar dan moet er wel een hoop van de koets af voordat hij in een spit kan.
24 januari 2014 om 14:45 #18190408een spit zou wel ideaal zijn ja,maar dat gaat m denk niet worden,er moet ook nog geld voor t plaatwerk overblijven ;)
over plaatwerk gesproken..?
zit er nu nog veel verschil in kwaliteit kwa aanbieders van bv artaparts klokenholm en winparts enzo?
kwa prijs scheelt het namelijk wel. ;)24 januari 2014 om 14:56 #18190409Meeste immitatie plaatwerk is van wezel of klokkerholm, en die laatste past redelijk, maar beide lassen minder lekker dan origineel. Daar hoeft het eindresultaat niet altijd onder te lijden, maar als het effe kan zou ik persoonlijk altijd voor origineel plaatwerk gaan.
Alternatief voor een spit, een heel dik zacht matras of een paar autobanden en de auto lekker op z’n kant er op rollen, maar dan moet de koets wel echt kaal zijn, anders druk je door het gewicht de zijkant in mekaar…
24 januari 2014 om 22:32 #18190410ja moet nog ff kijken hoe ik die vloer ga doen dan.
maar wist jij al wat kwa kosten daarvan?(mag ook via pb)
de rest word ivm koste toch wel immitatie,
dat zal ik vd week denk gaan bestellen,en dan hopelijk begin/halverwege februarie beginnen :jerry24 januari 2014 om 22:42 #18190411Als je voor klokkerholm kiest:
ff naar beneden scrollen dan zie je een kompleet voorste deel van de vloer staan
http://www.klokkerholm.nl/index.php?merk=OPEL&model=4144&filter=&zoekcriteria=&artikelnr=&geplaatst=&weergave=thumb” onclick=”window.open(this.href);return false;ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken en naar het resultaat natuurlijk
24 januari 2014 om 23:01 #18190412Immitatie is meestal zelfs duurder dan origineel, in dit geval. Het enige wat schijt is aan origineel is de verkrijgbaarheid. Ik zou er best wel veel tijd in moeten stoppen om originele vloeren te vinden voor je, maar wil de makkelijke route wel proberen. Meeste plaatwerk kom ik wel aan nog steeds hoor, heb heel goede connecties opgebouwd die aan gekke dingen kunnen komen wat dat betreft, vraag maar aan Mark, heb nog recent zelfs een originele bodemplaat voor hem geregeld, en die was zelfs iets goedkoper dus dan die van Klokkerholm. Zag er kort geleden ook nog eentje geveild worden op Ebay, en die ging helemaal voor een prijs waarvan ik spijt kreeg dat ik er niet op geboden had…
24 januari 2014 om 23:39 #18190413Ik heb een lijstje met nummers die ik kan laten uitzoeken van een volledige Kadett vloer zelfs, inclusief tunnel, dus echt het VOLLEDIGE deel, origineel plaatwerk. Zal wel wat kosten hoor ben ik bang, maar het bestaat wel, het is een beschikbaar item in de listing….
24 januari 2014 om 23:46 #18190414110 dollar voor een volledige vloer 90221128
http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=344837″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier zou een goede chevrolet dealer je aan moeten kunnen helpen, en dan is het wel even de vraag wat zij er uiteindelijk voor vragen. Je zou eens kunnen bellen naar Fred Janssen in Naarden, die hebben wel vaker de gekste dingen voor me opgesnorkeld….
24 januari 2014 om 23:52 #1819041526 januari 2014 om 08:32 #18190416wow 110 dollar voor n complete vloer :D
alleen kom ik nie zo vaak in korea ;)
wel super bedankt voor de tips alvast :wors26 januari 2014 om 09:03 #18190417Ja nog bedankt daarvoor :D
Moet m dr nog wel in zetten, maar dat komt nog wel.Maar dat vloerdeel klink ook interessant, die van mij is ook aardig verroest….
Grt Mark
26 januari 2014 om 11:18 #18190418Hah, ja voor jou had ik er ook eentje geregeld nog via Ebay inderdaad, voor een luttel bedrag nog! Nee, bedoelde eigenlijk Mark uit Kloetinge, voor hem heb ik er laatst ook nog eentje geregeld uit Duitsland, maar die was al aanzienlijk kostbaarder. Heb nog geprobeerd eerst een Nexia plaat te regelen, en daar hadden ze bij Fred Janssen heel wat tijd in gestopt omdat hij in principe leverbaar zou moeten zijn, maar duurde heel lang en het wachten was op het aanmaken van een nieuw nummer in Duitsland, wat maar niet gebeurde. Dus uiteindelijk maar een plaat bij een andere leverancier besteld, origineel, was ongeveer de zelfde prijs als Klokkerholm, maar dan origineel dus.
De Nexia bodemplaat (voorste onderdeel waar draagarmen aan zitten) is zelfde als van een Kadett GSI 16V, identieke pasvorm, dus zou erg mooi zijn als die uiteindelijk toch nog beschikbaar komt. Het is koffiedik kijken. Alleen in Korea stond die op 0 dollar omdat hij niet op voorraad was bij Koraps, en de vloer staat daar wel op een bedrag, en op voorraad, dus kan best eens vragen of ze die wel sneller beschikbaar kunnen hebben…
Wie wil er ook een?? king:
Moet wel zeggen, als je de vloer er uit boort en volledig vervangt zie je dus niks van de reparatie en heb je geen extra naden, dus is wel wondermooi! Dat is altijd het nadeel van wat ze in Engeland ‘Patchen’ noemen, naden roesten altijd als eerst, en extra naden is gewoon dus extra kans op roest… Mijn baas op werk noemt dat een lapjeskat er van maken, een echte carosseriebouwer vervangt gewoon een compleet deel, geen plaatjes er op braden. Neem bijv. Fokker in Almere, die boort het spul er uit en puntlast er een nieuw deel weer in, zie je niks van achteraf. Wij hebben wagens van miljoenen rond rijden, zgn. reportagewagens, met uitschuifwanden enz. Laat zich wel raden dat we met een inbouw van zo veel apparatuur de wagens zo goed mogelijk willen onderhouden en zo lang mogelijk willen blijven gebruiken, dus écht goede reparaties zijn dan wel wenselijk. Voor een personenautootje moet je je altijd wel afvragen hoe ver je wilt gaan natuurlijk, plaatjes er op lassen helpt de auto ook wel een paar jaartjes verder weer, maar 1:1 vergelijk is natuurlijk voor de hand liggend dat een compleet deel vervangen altijd te voorkeur heeft voor het mooiste resultaat. En je zult nog versteld staan van hoe makkelijk het vaak nog is ten opzichte van plaatjes er op bakken, als je vloer over de hele lengte de zijkant van verrot is en aan de voorzijde, en op de tussenbalk, dan is plaatjes er op ook nog een flinke klus.
26 januari 2014 om 11:29 #18190419Bedenk je trouwens wel van de vloer hier boven, Nexia= E2 koets, dus schakelstang binnendoor, gat in schutbord in plaats van bodem en bodemplaat, dus velsrand op schutbord met welving naar beneden in plaats van recht horizontaal. Deze vloer is wel passend te maken in een E1, maar dan moet je wel de schakelpook voor E2 vervangen, en een stuk in het schutboard lassen van bijv. een Astra F, en beste is de bodemplaat gelijk te vervangen, want de vloer daar er tussen krijgen valt niet mee, en dan kom je weer op het punt dat er enkel nog E1 vloerplaten geleverd worden momenteel…
26 januari 2014 om 11:38 #18190420tja,dan lijkt het mij toch makkelijker om met losse (e1)vloerdelen te werken ;)
26 januari 2014 om 12:27 #18190421Welk bouwjaar is het ook weer? Is een E1 heh??
26 januari 2014 om 13:12 #18190422Op de eerste foto zie je een stukje van het kenteken…begint met “SG” dus van 1987(toch?). Dus een E1
26 januari 2014 om 13:19 #18190423Losse vloerdelen passen op E1 en E2, gaat enkel om de tunnel en de verbinding naar het schutbord wat bij een complete vloer anders is, maar de kuipen zoals die van klokkerholm zijn identiek voor beide…
26 januari 2014 om 21:49 #18190424tis idd een 87er,maar jij kan dus wel betere als die van klokerholm regelen?
26 januari 2014 om 22:17 #18190425Nou, dat kan ik niet garanderen, ik kan verder zoeken nog, naar origineel spul, maar waarschijnlijk krijg je dan ook de complete vloer. Uit een Nexia of E2 vloer kun je overigens ook gewoon de benodigde delen halen, zonder er last van te hebben dat het E2 is, want enkel die kuipen komen gewoon 100% overeen E1/E2.
Zou trouwens die benzine/rem-leidingen even helemaal los halen en goed controleren tot hoe ver naar achter de boel rot is, als het namelijk tot achter de voorstoelen komt dan heb je met de Klokkerholm delen nog niet genoeg en kan je al beter gaan voor die Leidinger tuning vloeren die over de gehele lengte van dat vloerdeel gaan. En vaak zit in het midden helemaal geen rotterij, dus kan je ook voor de halve breedte, volledige lengte kiezen, die zijn goed betaalbaar..
http://www.ebay.de/itm/Kadett-D-Bodenwanne-Bodenblech-Beifahrerseite-/220594937138?pt=DE_Autoteile&hash=item335c7b9d32″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Kadett-D-Bodenwanne-Bodenblech-Fahrerseite-/221045285340?pt=DE_Autoteile&hash=item33775361dc” onclick=”window.open(this.href);return false;Er staat Kadett D, maar dat is identiek aan E1 voor dit vloerdeel…
Is zeer betaalbaar te noemen, maar bedenk je wel dat het niet een makkelijk te vervangen deel is!!! Je moet de balk die dwars onder je voorstoelen door loopt gedeeltelijk los boren en over de hele zijkant de vloer van de binnendorpel los boren, dan een hele lange naad maken door het midden, waarbij overlap best kan, maar niet ideaal, dan MOET je echt een goede inox spray zetten op het overlappende deel. Dat is een primer waar je doorheen kunt lassen en dus goede roestbescherming hebt op de naad. Alternatief is ononderbroken lasnaad, die geen overlap heeft, maar dat gaat eigenlijk alleen maar goed en waterdicht met TIG, en dat is ook echt specialisten werk, hoewel het mij vrij goed af gaat moet ik zeggen, maar ik heb de mazzel dat ik op werk kan kiezen uit vier verschillende prof machines waarvan de een nog lekkerder last dan de ander. Onze MIG machines beginnen bij 260A machines, die kan je de hele dag een lasrups laten leggen zonder boe of ba. Jij bent eerder moe dan de machine zal ik maar zeggen… ;) En dat is met een instappertje als een Cebora wel anders, last prima, maar als je het vergelijkt dan is de keus helder….
Maar blijf er misschien op hameren, maar dit is geen klusje voor op assteunen of een brug, een spit of een rijtje banden of een matras, en dan bij die laatste opties zeker al het gewicht eerst uit de koets, anders deukt hij gelijk volledig in. Die koets moet hoe dan ook goed op z’n kant om goed en makkelijk te kunnen lassen. Nou zijn er misschien nog methodes waar ik niet vanaf weet waarmee het wel mooi gaat, maar mijn ervaring met omhoog lassen was niet best. Niet voor plaatwerk althans.
Misschien werkt het als je er een strip alu onder legt en dan van boven af last, maar dan moet sowieso de volledige tussenbalk onder de stoelen er uit geboord worden, en blijven er nog naden die je nooit van boven af kunt pakken…
27 januari 2014 om 11:28 #18190426die halve delen ga ik ook niks aan hebben :( ik heb ook roest tegen de tunnel aan aan de bestuurders kant,maar wist eigelijk niet dat de vloer van een nexia ook gelijk was :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.