crash zn e kadett gt gaan we m redden??

Forumindex Forums Modellen Kadett crash zn e kadett gt gaan we m redden??

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Berichten
  • #18190302
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      @crash 750 wrote:

      zo hej,die was er ook wel behoorlijk slecht aan toe :shock:
      maar zit idd te denken om het eerst op te lossen met los plaatwerk,nadeel is ook dat ik m voorlopig ook nog wel nodig heb om te rijden ;)
      zal m binnenkort eerst nog maar even op een brug zetten en verder inspecteren ;)
      en dan mischien deel voor deel gaan aanpakken

      Ja, maar ik ben bang dat die van jou onder de vloer er niet veel beter bij hangt… Hij heeft dat best slim aangepakt die vent, dat wat je op de eerste foto ziet, die snedes met de slijptol. Zo kun je met een tang het blik oprollen en dus los trekken van de steun er onder, die van wat dikker materiaal is. Op roest kun je namelijk niet lassen. Die steun er onder is nog helemaal gaaf. En dan zaagt/slijpt/knipt hij wat plaat uit om het deel voor deel weer op te bouwen. Mijn ervaring is dat je met karton heel mooi kunt voor passen en dan dat één op één overtrekken op plaat en uitknippen en dan past het als gegoten als je het in model buigt. En proplassen zoals hij doet, en waar het midden in een paneel bij elkaar komt last hij het volledig door. Heel fraai is het niet, maar zo iets werkt, en als je tussen die lagen door goed lasprimer gebruikt en naderhand super goed waxt dan is de roest voor jaren weer gestabiliseerd.

      @theunm wrote:

      dat stuk bij de pedalen is wel belangrijk zeg maar zit je voorwielophanging aan vast.
      zou ook even gaan zoeken waar het vocht vandaan komt.

      als je het plan van Vinci uitvoerd heb je weer een nieuwe kadett naar of dit reeel is met je budget.

      Inderdaad, dat stuk bij de pedalen wordt met remmen ENORM belast, want de draagarmen vormen een hefboom over dat gedeelte. Heel belangrijk constructiedeel! Maar voor de boel helemaal afscheurt, dat gebeurt niet zo snel, de draagarmen zitten altijd vooraan nog vast aan behoorlijk dikke steunen.

      Ik heb zelfs gedacht aan een draagarm die enkel daar scharniert en dan met een reactie arm naar voor of naar achter te werken. Zo kun je ook heel makkelijk rol en duik afstellen, door de hoogte van die scharnierpunten te wijzigen…

      Beetje dit idee:

      Dan heb je gewoon een draagarm in de vorm van een kokertje en een stang met twee kogels die het tweede scharnierpunt vormt en de stijfheid voor/achter genereert. Als zo’n boemerang draagarm van een 206 al goed genoeg is, dan kun je nog ver gaan voordat het twijfelachtig wordt bij een Kadett!! :hmmz

      @theunm wrote:

      je achterschermen zou je in een roest omvormer kunnen spuiten het heet Fertan dan gaat het wat langzamer.

      Nou Fertan is niet zo goed uit de Duitse tests gekomen, om het maar mild uit te drukken…

      http://www.afripix.de/Rostschutz.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18190303
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Ik zit dit topic allemaal natuurlijk als Kadett liefhebber, intens te volgen maar:

        Het is toch niet noodzakelijk dat de topicstarter alles in 1 keer repareert ??
        natuurlijk, als je je E in topconditie wilt houden dan moet je alles kaal halen en repareren.
        Maar dat kost bakken met geld.

        Ik heb ook roest aan/ in mn E, maar af en toe, als ik wat zie, dan gaat ie weg en wordt het herstelt.
        Zo blijft het betaalbaar want alles in 1 keer, dat lukt mij niet maar, de topicstarter vast ook niet.

        Ik zeg altijd van Opels: Op technish vlak is het een topmerk maar, de kosten zit m in de roestpreventie.
        Het zijn oude auto’s en dan kan er wel eens wat aan mankeren.

        Mijn E gaat komende maand ook weer weg voor roestreparatie.
        daarna zien we wel weer verder.

        Ik houd het erg in de gaten de roest, en herstel wat nodig/noodzakelijk is !

        Deze E van de topicstarter is een GT, die zie je niet veel meer dus het zou heel mooi zijn als het de topicstarter de moeite neemt om het te herstellen.

        Rik :D

        #18190304
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Ja, ik had ook later pas door dat er een budget van 500 euro bij stond, en dat is voor iemand die alles zelf doet misschien net haalbaar voor het totaal, maar als ik mijn eigen project bekijk en wat dat heeft gekost dan is kaal halen helemaal niet zo’n brug verder en had een beter eindresultaat gehad nog…

          Wat ik er mee duidelijk wil maken is dat als ik in tien jaar tijd steeds een hoekje pak, dan ben ik denk ik in totaal meer tijd, geld en moeite kwijt dan dat ik gelijk de hele zooi goed aanpak. Dat is vaak wel de realiteit. Je denkt wat te besparen, en dat doe je ook op de korte termijn, maar over de langere tijd gezien is dat vaak niet het geval. Het bewijs daarvan is dat heel veel van die Kadettjes die steeds aan een hoekje hersteld worden vanwege beperkt budget na een paar jaar niet meer in het bezit zijn van de eigenaars en in een slechtere staat weg gedaan worden dan ze waren toen ze werden aangeschaft.

          Een stijgende lijn in de staat van een auto creeeren valt niet mee….

          #18190305
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            @Vinci wrote:

            Ja, ik had ook later pas door dat er een budget van 500 euro bij stond, en dat is voor iemand die alles zelf doet misschien net haalbaar voor het totaal, maar als ik mijn eigen project bekijk en wat dat heeft gekost dan is kaal halen helemaal niet zo’n brug verder en had een beter eindresultaat gehad nog…

            Ja hallo :wtf

            Ik heb je auto gezien :thumb
            Die kan je natuurlijk met geen enkele Kadett vergelijken he :angel

            Mijn mening: als je de auto lang(-er) wilt houden, doe het stap voor stap en kijk wat het meest urgent is.
            dat is mijn methode ook en het werpt toch wel z’n vruchten af.

            Mn Astra F heb ik 13 jaar en is nagenoeg roestvrij.
            viewtopic.php?f=106&t=140597

            Mn Kadett E heb ik 5 jaar en staat er ook heel goed bij moet ik zeggen :wub
            viewtopic.php?f=106&t=140596

            Rik :D

            #18190306
            theunm
              Lid sinds:
              29 June 2004

              het blijven leuke auto witte gt’s dit is een type 2

              had zelf ooit een type 1 die met een hele grijze band.
              alleen jammer dat je elk spatje roest er op ziet.

              denk dat fixen voor 500 euro nog een uitdaging wordt.

              die spons die rechts zit ook links achter je kabelboom

              #18190307
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Wat DE oorzaak bij de meeste Kadettjes is, en hoe je het oplost:

                Bij de rode pijl drupt het water eigenlijk bij alle Kadettjes die ik heb gezien aan de VERKEERDE kant van het blik, zodat het tussen het deurpaneel vandaan komt. Als je nog super gezonde deurfolie hebt dan is het misschien nog weinig water, maar daarmee hou je nooit alles tegen en drupje voor drupje doorweekt zo met van die regen zoals laatst je hele vloermat. En dat duurt eeuwen voor dat droogt, en als je er nog vorst bij krijgt ben je helemaal de sjaak!

                Zoals op deze foto los je dat op, door onderaan die flapjes bij de openingen NAAR BINNEN te laten wijzen, zo drupt het water terug de deur in en watert dan keurig af door de sleufjes onderin de deur, en dan komt het netjes BUITEN de deurrubbers uit.

                Ik raad iedereen met een Kadett aan dit zo aan te passen!!

                #18190308
                KadAstra-EF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2010

                  Zo heb ik het aan de linkerkant gedaan, de flappen naar binnen :thumb

                  Rik :D

                  #18190309
                  nova1.6
                    Lid sinds:
                    14 December 2012

                    @crash 750 wrote:

                    zo hej,die was er ook wel behoorlijk slecht aan toe :shock:
                    maar zit idd te denken om het eerst op te lossen met los plaatwerk,nadeel is ook dat ik m voorlopig ook nog wel nodig heb om te rijden ;)
                    zal m binnenkort eerst nog maar even op een brug zetten en verder inspecteren ;)
                    en dan mischien deel voor deel gaan aanpakken

                    Deel voor deel is een prima aanpak.. ;)
                    Houd ons op de hoogte..

                    #18190311
                    crash 750
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 November 2013

                      ik ga me best doen ;) heb t helaas nog een beetje druk op t moment :swear
                      iniedergeval alvast bedankt voor de reakties en tips :wors
                      ben blij dat er nog meer e detjes fans zijn :thumb
                      trouwens iemand nog n goede tip om die bitume (??)matjes van de vloer af te krijgen?mischien met n fohn?

                      wat is trouwens het verschil met een type 1 en 2 dan? deze is namelijk wel al wat ouder(’87)

                      #18190312
                      Kadett1.2
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 May 2011

                        @crash 750 wrote:

                        ik ga me best doen ;) heb t helaas nog een beetje druk op t moment :swear
                        iniedergeval alvast bedankt voor de reakties en tips :wors
                        ben blij dat er nog meer e detjes fans zijn :thumb
                        trouwens iemand nog n goede tip om die bitume (??)matjes van de vloer af te krijgen?mischien met n fohn?

                        wat is trouwens het verschil met een type 1 en 2 dan? deze is namelijk wel al wat ouder(’87)

                        Inderdaad met fohn of nog beter een verfstripper met plamuur mes eronder. Kan je het netjes lossteken zonder diepe krassen te veroorzaken en zonder blaren op je handen.
                        type 1 en 2 verschil is geloof van na 1989, verschil zit in voorbumper met het losse grilletje geloof standaard wat meer luxe als getint glas enzo. En ander stuurtje en hoofdsteunen. Ander motiefje bekleding etc. Maar geloof ook voornamelijk injectiemotoren. Ook andere logo’s en lettertypen. Rond logo op motorkap.
                        Modellen overgang 1986-1987 hebben ook wat verschillen. Voornamelijk te zien aan de achterklep; de oude zonder en de latere versie met horizontale richel tussen achterruit en kentekenplaathouder.
                        De eerste GT versie had een geheel grijze onderkant (folie) van onder de stootrubbers (heb ik ook gehad 1.6S 1985, later omgebouwd naar nieuwere GT versie) En gewoon grijs kunstof bumpers en zacht schuim achterklepspoiler. De latere versie van 1987 en jonger, die jij hebt heeft een losse GT sticker boven de stootrubbers op de deur geplakt. En opzetstukken en achterspoiler in kleur.

                        Als je een beetje handig bent is hij makkelijk te redden. Economisch natuurlijk niet, het is geen verzamelaarsmodel maar toch wel een speciale versie. Er zijn nog maar zeer weinig GT ’s over. Is de bekleding nog mooi en netjes ? dan is het wel de moeite waard. De mijne had trouwens ook dezelfde grijs geruite bekleding en was ook wit. Maar is ondertussen overleden; 2 maanden na inruil tegen een Vectra is de nieuwe eigenaar er mee over de kop gegaan op de autosnelweg.

                        #18190310
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Type 2 heeft ook veel wijzigingen in de koets, hogere en bredere tunnel om ruimte te maken voor een katalysator, en versnelling pookstangen boven de tunnel binnen door de auto, ander dashboardkastje, verstelbare gordels achter, met op de koets daarvoor twee draadbussen in plaats van een, sowieso gordels achterin standaard gemonteerd…. ga zo maar door…

                          #18190313
                          Aapje
                            Lid sinds:
                            1 January 2009

                            Vind ’t nog steeds allemaal wel meevallen, zolang je maar zelf kan lassen en de ruimte hebt in elk geval… Zoals KadAstra-EF zegt, hoeft allemaal niet in 1 keer…

                            #18190314
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Het is ook niet verplicht in één keer, maar over de lange tijd heen vaak minder economisch en minder van resultaat.

                              #18190315
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                Is in iedergeval nog prima te redden, mijn 55er olympia heeft veel roest, gaten dichtlassen en in de roestomvormer doet ook wonderen, nouja voorkomt dat het roest wat je niet meer ziet na een tijdje toch weer verder gaat roesten. (voor een aantal jaar dan).

                                Ik doe hem ook in delen, omdat ik niet de tijd heb alles in een keer te doen. Gewoon beginnen met de ergste schade, zorgen dat dat niet meer verder roest daarna de kleine plekjes.

                                #18190316
                                crash 750
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 November 2013

                                  zo vandaag weer ff wat kunnen doen,even de achterbumper erafgehaald

                                  lekbakje links valt eigelijk nog wel mee ;)

                                  en rechts is ie wel aardig verdwenen :shock:

                                  #18190317
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Ben toch erg bang dat je bovenste achter veerschotels ook al ‘weg’ zijn. Check die ook maar eens goed!

                                    #18190318
                                    theunm
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      mooie plek om je restauratie techniek te oefenen.

                                      reparatie blik per kant kost ongeveer 20 euro kan ook voor minder.
                                      en het hoeft niet perse in de kleur verdwijnt achter de bumper.

                                      en ja als de auto op de brug staat zul je vast nog meer vinden.

                                      #18190319
                                      crash 750
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 November 2013

                                        daar ben ik ook wel bang voor ja ;)

                                        #18190320
                                        crash 750
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 November 2013

                                          zo wil van de week ff wat spullen gaan bestellen,maar wat heb ik nu eigelijk allemaal nodig(zeg maar plan van aanpak ;) )?
                                          lasprimer,lasnadenkit en dan zinkspray eroverheen?en dan lak of tectiel?
                                          voor de ‘nog niet’ zo nodige roestplekjes wil ik dan gaan behandelen met z’n roest vertrager,dat is dan ook gewoon een kwestie van meeste (opervlakige)roestweghalen en inspuiten?

                                          #18190321
                                          crash 750
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 November 2013

                                            zo vandaag 2 lekbakjes en 2 stukken plaatstaal besteld(1/0,5 9mm)
                                            ga zo nog even op zoek na lasprimer en roest vertrager

                                            #18190322
                                            theunm
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              je kent de website van rustbuster.nl ?

                                              #18190323
                                              crash 750
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 November 2013

                                                yep,ga zo dat rustico(of zoiets)halen zit hier een bedrijf dat dat verkoopt,ik denk dat die ook wel lasprimer hebben,
                                                nu zei alleen dat bedrijf waar ik me plaat delen vandaan had,dat lasprimer niet nodig was,en dat alleen epoxi ook wel goed was,maar zit zelf te denken,om gewoon bijde te gebruiken(heb hier nog epoxi primer en coating liggen)maar zou ik dan alsnog de naden moeten afkitten?

                                                #18190324
                                                saluma
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 November 2010

                                                  @theunm wrote:

                                                  mooie plek om je restauratie techniek te oefenen.

                                                  reparatie blik per kant kost ongeveer 20 euro kan ook voor minder.
                                                  en het hoeft niet perse in de kleur verdwijnt achter de bumper.

                                                  en ja als de auto op de brug staat zul je vast nog meer vinden.

                                                  Ik had ook zo’n plek in de lekbak en ik heb dat met een oude kentekenplaat opgelost.

                                                  #18190325
                                                  nova1.6
                                                    Lid sinds:
                                                    14 December 2012

                                                    Goed dat je hem gaat aanpakken :thumb

                                                    #18190326
                                                    crash 750
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 November 2013

                                                      zo weer even een updateje.
                                                      heb de bitume matjes weggehaald
                                                      :cry

                                                      tussen door wat roestplekjes met dat rustico behandeld

                                                      het is iets meer werk als op de verpakking staat,maar het werkt wel een beetje

                                                      toch ben ik er niet echt tevreden mee,en ga denk toch voor dat mx spul.
                                                      ik kan helaas nog niet op de brug terecht,en weet ook nog niet hoelang dat kan duren :swear

                                                      iemand trouwens een idee hoe ik dit moet gaan aanpakken?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 173)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.