crash zn e kadett gt gaan we m redden??

Forumindex Forums Modellen Kadett crash zn e kadett gt gaan we m redden??

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Berichten
  • #18190377
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Nee, helaas, dat zit hem in het feit dat Duitsland er geen nieuw nummer voor aanmaakt, maar dat schijnt ook alleen te gebeuren als ze de onderdelen binnen hebben. Die moeten uit Korea komen… Ze hebben het onderdeel nog niet gediscontinueerd, dus er zit nog wel een sprankje hoop in dat het ooit wel weer beschikbaar wordt. Balen…

      Wel kan ik nog originele E1 bodemplaten uit Duitsland bestellen, voor nét iets minder nog dan een immitatie van Klokkerholm. En ook die is E1. Champion bodemplaten zijn nu nergens beschikbaar. Ziet er vooralsnog naar uit dat deze delen erg schaars zullen worden in de toekomst! Tenzij Korea voor de dag komt met die bodemplaat, dat is dan ook een Champion plaat. Zelfs met de grotere gatafstand voor de 22mm stabilisator. Die is dan wel weer totaal niet geschikt voor de E1, want dan moet de ingrijpende schakelstang ombouw worden gedaan. Hoewel ik net een ombouw heb mogen aanschouwen met schakelpook op kabel op een F20 en zoals dat schakelt is echt fenomenaal! En dan kun je de pook zelfs op het dak schroeven als je wil, zonder al te veel gezeik, gaatje boren, kabel er door draperen met een wartel en het zit dicht! Maar heb wel eens berichten gezien dat kabelschakelen minder soepel gaat, die geruchten zijn voor mij in elk geval wel volledig ontkracht!

      #18190378
      mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Kijk alles is te repareren, maar als je geen budget hebt ed , kan je hem beter opruimen misschien er wat voor beuren of hem houden voor onderdelen en andere zoeken , want er zijn er nog wel.

        Dit soort reparaties moet je goed doen. En kijk als je het laat doen , en degene die het repareerd is reëel dan moet je denk gewoon behoorlijk betalen en dan kan je je eigen afvragen of het het wel waard is en voor dat geld niet misschien beter een andere kan halen.

        #18190379
        crash 750
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 November 2013

          klinkt wel apart met n kabel schakelen :D
          maar dat e1 heeft denk ik met de tunnel te maken?
          en zullen die bodemplaten dan wel beter passen als die van klokkerholm? ;)
          z’n operatie is voor mij allemaal wel nieuw :angel
          ben eigelijk de laatste tijd meer met motorfietsje bezig
          van

          naar

          maar daar zat geen laswerk aan ;)

          #18190380
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Ja klopt, tunnel en schakelmechaniek. Met kabel wordt in heel veel hedendaagse auto’s ook gedaan, is op zich niet eens zo apart…

            Ik heb die van Klokkerholm nog nooit mee gewerkt, en hun immitatie delen behoren zeker wel tot de betere, is zeker geen rommel ofzo. Wel blijft het nét effe minder fijn verwerkbaar en de vloeren die ik er van in de mijne heb zitten spetterde meer met lassen, en waren minder precies afgewerkt wel. Dat hou je toch met immitatie, want het is altijd anders, van een andere persing…

            Als je zo handig met die motorfiets bent met sleutelen en je Kadett nog eens wilt aanpakken dan zou ik eens een MIG apparaatje aanschaffen en gaan oefenen met lassen, het is op zich niet verschrikkelijk moeilijk. Wel zul je met lassen, net als zo veel dingen over de jaren heen steeds beter worden. En een carrosserie lassen is heel wat anders dan dikke H balken lassen, of pijp, of uitlaten. Elk project is weer een andere methode voor benodigd voor het beste resultaat. Maar dan zeg ik, je kan er maar beter gelijk mee beginnen, en kunnen lassen is een fijne kunde om in huis te hebben voor vanalles en nog wat. Maar ik zou altijd eerst informatie inwinnen, of eens gaan kijken bij een pro aan het werk en zo veel mogelijk vragen stellen voor je er aan begint, elk project weer opnieuw. Dat vergroot de kansen op goed resultaat. Je hebt mijn project misschien gezien, nou ik zie mezelf nog steeds als een amateur hoor, ik weet mijn meerdere echt wel te herkennen in een vakman, maar ik heb toch een project weten af te ronden en autootje rijdt voorlopig weer super, en dat is toch best leuk. Naar de sloop brengen kan iedereen, iemand bekritiseren kan ook iedereen, maar een auto opknappen, dat is vakwerk, maar op een auto die anders toch ten dode opgeschreven is kan je ook weer niet al te veel verkeerd doen heh… :vertag

            En ja Mark, inderdaad zijn er soms nog erg leuke Kadettjes te koop, maar heb me zitten verbazen over dat Marcel (Saluma) voor die van hem 800 vroeg en dat er niet eens voor kreeg! Nee, dan kopen mensen een rotte kar voor 600, want dat is ‘goedkoper’ ??? :wtf Sorry hoor, maar die van Marcel is echt strakker dan strak te noemen, daar is enkel een beetje conserveren nodig en dan kan je er zelfs als daily nog vele jaren plezier van hebben. Maar eigenlijk verdient die Kadett het om te koesteren en droog neer te zetten en weinig mee te rijden, om als erfgoed in stand te houden, want er is nog geen millimeter lasdraad in gegaan, en dat is voorlopig ook niet nodig ook.

            Snap er in elk geval geen bal van, een Kadett moet altijd voor een knaak gekocht kunnen worden, en voor een knaak gerepareerd en voor twee knaken is hij te duur, terwijl de gare van een knaak er vier kost om in die staat te krijgen, bij wijze van spreken dan allemaal heh! ;) Hiermee bedoel ik ook niet zo zeer de Kadett van Crash, heb geen idee wat je er voor hebt neergelegd bijvoorbeeld… Maar realistisch gezien is het best kostbaar om het echt goed te krijgen, rij maar eens een deuk in een willekeurige auto, en ga dan langs de schadehersteller. Tenzij ze er niet voor terug deinzen om er een lapjeskat van te maken, want die heb je er ook bij, maar een compleet deel vervangen en er in terug puntlassen en de koets netjes op de richtbank kost gewoon dik geld…

            #18190381
            mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ja snap ik ook niet Vinci. Maar daar doelde ik op voor 800 hebbie een pracht van een kadett kan je die beter kopen toch

              #18190382
              crash 750
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 November 2013

                zal eerlijk zijn,heb voor deze 500,- betaald,en op t eerste gezicht zag die er dus niet zo heel slecht uit ;)
                en tja tis een gt he :wors vind ik persoonlijk een leuker uiterlijk hebben als de gsi
                van de dorpels en achterschermen,ben ik niet zo bang,tis meer die vloer wat me zorgen baart :hmmz
                t lassen zou ook niet z’n probleem moeten zijn,heb ik in een ver verleden nog voor me werk gedaan(trapliftenbouw,is natuurlijk weer heel anders als dun plaatwerk, maar goed))
                ik denk gewoon rustig aan onderdelen verzamelen,kheb nu wel al losse lekbakjes,maar denk dat t beter/makelijker is om toch maar z’n heel stuk achterscherm te pakken,heb jij daar ook nog adresjes voor vinci?

                #18190383
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  MMdronten…

                  #18190384
                  KadAstra-EF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    Ik snap je wel hoor, ik heb ook een GT gehad (13S GT 3 deurs ut 1986, grijs)
                    En die reed heeeeerlijk hoor. Vooral dan die stoelen :wub :wub :wub
                    Die zaten zo lekker.
                    Dus als je denkt van “ik houd hem” dan snap ik je heel goed hoor.

                    Rik :)

                    #18190385
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      Tsja,achteraf gezien heb je er dus wel wat teveel (wat is eigenlijk teveel) voor betaald,maar m nu wegdrukken betekent 500 piek verlies,nu ff doorpakken,kost ie je mischien 1500 maar is t wel weer allemaal hard en goed. En zoals je zelf al zegt,een origineel NL GT is inmiddels een zeldzaamheid.
                      Heb er alle vertrouwen in dat je er weer een mooi karretje van gaat maken,kijk anders maar eens in mijn Ascona topic

                      viewtopic.php?f=27&t=108272

                      Dan zie dat het met jouw dettje ook best goed gaat komen (al zou je wel gek zijn om het zo te doen als ik) ;)

                      #18190386
                      crash 750
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 November 2013

                        zo hej,das ook wel n hele klus geweest :thumb

                        #18190387
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          Jupz,en t was niet goedkoop,maar dan heb je wel wat. Maar als
                          je het zo grondig aanpakt moet je wel voor jezelf zeker weten dat je de
                          Auto lang of zelfs voor altijd houdt wat je investering krijg je bij lange na nooit meer terug.
                          Als voorbeeld,mijn rode ascona,het hele project heeft een ruime 10 mille gekost,maar meer als 3000 zal ik er nooit voor vangen.

                          #18190388
                          crash 750
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 November 2013

                            dat zijn idd pittige bedragen,maar jou bakkie is dan ook heel speciaal voor je.

                            #18190389
                            asconahobbyist
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 June 2008

                              Jupz,al was de begroting wel een aardig stukje overschreden,maar onder het mom van,als het dan toch duurder wordt dan ook maar meteen goed doen is het zo gekomen.
                              Overigens is de getaxeerde waarde nog hoger.
                              Maar het is maar net waar je voor gaat,vloer herstellen en achterschermen en dan de kont spuiten,dat zijn natuurlijk hele andere bedragen en is ie toch weer netjes,maar dan nog zal het geen goedkoop karretje worden,maar zoals gezgd,een origineel NL GTtje is het wel waard. Zaak is dan wel (voor de waarde) dat je hem wel origineel houdt/maakt.

                              #18190390
                              crash 750
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 November 2013

                                wil m eigelijk n beetje na me eigen smaak hebben.
                                vind n achterklep van een gsi wel mooi,met ook zn dakspoiler(bij m’n huidige doet me achteruitverwarming/ruitewisser het toch ook niet,en n complete achterklep is vaak goedkoper dan n ruit ;) )
                                en dan donkere achterlichten en smoke koplampen/knippers.
                                maar dan wel wit houden,met zwarte velgjes :wors

                                ik zou er in de toekomst ook af en toe een circuit dagje mee willen doen,dat gaat t met 1.3 tje niet worden ;)
                                ben dan ook al een beetje aan t rondkijken voor n ander blokje,maar wat zijn nu de verschillen met n small en big blok?
                                de 1.3s is geloof ik een small,wat voor opties heb/kan ik hiermee?

                                #18190391
                                crash 750
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 November 2013

                                  niemand idee’en voor n ander blokje?
                                  ik heb contakt met iemand met n c20ne maar,hiervoor moet ik geloof ik aardig wat aanpassen,aandrijfassen radiateur(?)veerpoten remmen en ophanging?en hoe zit dat dan met de pookstang?lijkt mij iets te veel werk(voor de 1e x ;) )
                                  zou n blokje van n corsa gsi niet passen? :D of zit ik dan met t zelfde probleem?
                                  wil t liefst iets wat iets sneller is en wat past :angel

                                  #18190392
                                  theunm
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    misschien moet je even stoppen met dromen.
                                    de bodem van je auto is gewoon gevaarlijk dat MOET eerst weer ijzer zijn.
                                    alle snellere motoren hebben een injectie motor dus tank vervangen.
                                    de remmen zijn nu niet over bemeten dus die MOET je ook vervangen.

                                    als je wilt overbouwen en je doet het voor de eerste keer koop een complete auto dat is goed koper en je hebt alles compleet

                                    #18190393
                                    mark
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      of kijk voor een kas die goed hard van onderen is, kijk anders idd gelijk uit voor een gsi. Ben je meteen klaar

                                      #18190394
                                      crash 750
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 November 2013

                                        @theunm wrote:

                                        misschien moet je even stoppen met dromen.
                                        de bodem van je auto is gewoon gevaarlijk dat MOET eerst weer ijzer zijn.
                                        alle snellere motoren hebben een injectie motor dus tank vervangen.
                                        de remmen zijn nu niet over bemeten dus die MOET je ook vervangen.

                                        als je wilt overbouwen en je doet het voor de eerste keer koop een complete auto dat is goed koper en je hebt alles compleet

                                        tuurlijk is de carrossorie t belangrijkste ;)
                                        maar omdat t blokje er waarschijnlijk toch eruit moet,om overal goed bij te kunnen,zou ik natuurlijk gelijk de mogeijkheid hebben om er wat anders erin te leggen..

                                        #18190395
                                        Blackbull
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 July 2004

                                          Is dit misschien een optie voor je? (Niet mijn auto en ken de verkoper ook niet)
                                          http://link.marktplaats.nl/749691246″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          #18190396
                                          KadAstra-EF
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 July 2010

                                            Advertentie bestaat niet meer :(

                                            Rik :(

                                            #18190397
                                            Blackbull
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 July 2004

                                              O ik zie het ja, was een compleet overgespoten casco van een gsi voor 500,- Die zal em wel verkocht hebben

                                              #18190398
                                              crash 750
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 November 2013

                                                ik had m idd al zien staan,maar n donor auto is eigelijk geen optie,die zou ik dan weer ergens moeten stallen.
                                                heb waarschijnlijk wel een sleutelclubje in de buurt gevonden :wors
                                                daar ga ik morgen even kijken

                                                #18190399
                                                crash 750
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 November 2013

                                                  zo kleine update,
                                                  ben dus lid geworden van n sleutelclubje :wors
                                                  alleen kan ik m daar niet zo grondig aanpakken als ik wil(moet rollend/rijdend blijven),dus het gaat toch deel voor deel worden.
                                                  ben gister al even geweest,en maar even m’n stroomverdeler/rotor en bougie kabels vervangen(bougie’s had ik al gedaan)
                                                  helaas zag ik dat t koelvloeistof toch iets gezakt is,en ben toch bang voor n lekke koppaking,alleen is me olie nog wel gewoon mooi,dus zou betekenen,dat ie in me cillinders zou lekken :hmmz
                                                  dus mischien toch ook maar kijken voor n ander blokje…zal ivm kosten dan toch een 1.3s
                                                  of 1.6s worden,als t goed is zou t 1.6 je ook zo plug en play moeten zijn toch?alleen hebben deze wel een f16bak en de 13s een f10,zou ik dan ook nog een andere baksteun nodig hebben?aandrijfassen enzo zijn geloof ik wel gelijk.

                                                  #18190400
                                                  KadAstra-EF
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 July 2010

                                                    Kortom, ook nog onder je motorkap bezig.
                                                    Das een heel project aan het worden.

                                                    Success !!!

                                                    Rik :)

                                                    #18190401
                                                    crash 750
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 November 2013

                                                      tja..begin me toch wel af te vragen waaraan ik ben begonnen :angel
                                                      hij begint toch wel steeds meer te roken nu,en sóchtens wil die maar slecht aanslaan,
                                                      ik heb al een ander blokje op t oog,toch ook een 1.3.
                                                      ga m denk toch zo orgineel mogelijk houden,
                                                      heb van de week wel al wat spullen van n mede forumer overgenomen,
                                                      een voorpijp(uitlaat is ook nog eens lek ;) ) en donkere achterlichten :wors

                                                      @ vince had jij nog gekeken voor die vloerdelen?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 173)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.