Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › crash zn e kadett gt gaan we m redden??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2013 om 17:49 #18190377
Nee, helaas, dat zit hem in het feit dat Duitsland er geen nieuw nummer voor aanmaakt, maar dat schijnt ook alleen te gebeuren als ze de onderdelen binnen hebben. Die moeten uit Korea komen… Ze hebben het onderdeel nog niet gediscontinueerd, dus er zit nog wel een sprankje hoop in dat het ooit wel weer beschikbaar wordt. Balen…
Wel kan ik nog originele E1 bodemplaten uit Duitsland bestellen, voor nét iets minder nog dan een immitatie van Klokkerholm. En ook die is E1. Champion bodemplaten zijn nu nergens beschikbaar. Ziet er vooralsnog naar uit dat deze delen erg schaars zullen worden in de toekomst! Tenzij Korea voor de dag komt met die bodemplaat, dat is dan ook een Champion plaat. Zelfs met de grotere gatafstand voor de 22mm stabilisator. Die is dan wel weer totaal niet geschikt voor de E1, want dan moet de ingrijpende schakelstang ombouw worden gedaan. Hoewel ik net een ombouw heb mogen aanschouwen met schakelpook op kabel op een F20 en zoals dat schakelt is echt fenomenaal! En dan kun je de pook zelfs op het dak schroeven als je wil, zonder al te veel gezeik, gaatje boren, kabel er door draperen met een wartel en het zit dicht! Maar heb wel eens berichten gezien dat kabelschakelen minder soepel gaat, die geruchten zijn voor mij in elk geval wel volledig ontkracht!
13 december 2013 om 18:03 #18190378Kijk alles is te repareren, maar als je geen budget hebt ed , kan je hem beter opruimen misschien er wat voor beuren of hem houden voor onderdelen en andere zoeken , want er zijn er nog wel.
Dit soort reparaties moet je goed doen. En kijk als je het laat doen , en degene die het repareerd is reëel dan moet je denk gewoon behoorlijk betalen en dan kan je je eigen afvragen of het het wel waard is en voor dat geld niet misschien beter een andere kan halen.
13 december 2013 om 18:22 #18190379klinkt wel apart met n kabel schakelen :D
maar dat e1 heeft denk ik met de tunnel te maken?
en zullen die bodemplaten dan wel beter passen als die van klokkerholm? ;)
z’n operatie is voor mij allemaal wel nieuw :angel
ben eigelijk de laatste tijd meer met motorfietsje bezig
van
naar
maar daar zat geen laswerk aan ;)13 december 2013 om 18:46 #18190380Ja klopt, tunnel en schakelmechaniek. Met kabel wordt in heel veel hedendaagse auto’s ook gedaan, is op zich niet eens zo apart…
Ik heb die van Klokkerholm nog nooit mee gewerkt, en hun immitatie delen behoren zeker wel tot de betere, is zeker geen rommel ofzo. Wel blijft het nét effe minder fijn verwerkbaar en de vloeren die ik er van in de mijne heb zitten spetterde meer met lassen, en waren minder precies afgewerkt wel. Dat hou je toch met immitatie, want het is altijd anders, van een andere persing…
Als je zo handig met die motorfiets bent met sleutelen en je Kadett nog eens wilt aanpakken dan zou ik eens een MIG apparaatje aanschaffen en gaan oefenen met lassen, het is op zich niet verschrikkelijk moeilijk. Wel zul je met lassen, net als zo veel dingen over de jaren heen steeds beter worden. En een carrosserie lassen is heel wat anders dan dikke H balken lassen, of pijp, of uitlaten. Elk project is weer een andere methode voor benodigd voor het beste resultaat. Maar dan zeg ik, je kan er maar beter gelijk mee beginnen, en kunnen lassen is een fijne kunde om in huis te hebben voor vanalles en nog wat. Maar ik zou altijd eerst informatie inwinnen, of eens gaan kijken bij een pro aan het werk en zo veel mogelijk vragen stellen voor je er aan begint, elk project weer opnieuw. Dat vergroot de kansen op goed resultaat. Je hebt mijn project misschien gezien, nou ik zie mezelf nog steeds als een amateur hoor, ik weet mijn meerdere echt wel te herkennen in een vakman, maar ik heb toch een project weten af te ronden en autootje rijdt voorlopig weer super, en dat is toch best leuk. Naar de sloop brengen kan iedereen, iemand bekritiseren kan ook iedereen, maar een auto opknappen, dat is vakwerk, maar op een auto die anders toch ten dode opgeschreven is kan je ook weer niet al te veel verkeerd doen heh… :vertag
En ja Mark, inderdaad zijn er soms nog erg leuke Kadettjes te koop, maar heb me zitten verbazen over dat Marcel (Saluma) voor die van hem 800 vroeg en dat er niet eens voor kreeg! Nee, dan kopen mensen een rotte kar voor 600, want dat is ‘goedkoper’ ??? :wtf Sorry hoor, maar die van Marcel is echt strakker dan strak te noemen, daar is enkel een beetje conserveren nodig en dan kan je er zelfs als daily nog vele jaren plezier van hebben. Maar eigenlijk verdient die Kadett het om te koesteren en droog neer te zetten en weinig mee te rijden, om als erfgoed in stand te houden, want er is nog geen millimeter lasdraad in gegaan, en dat is voorlopig ook niet nodig ook.
Snap er in elk geval geen bal van, een Kadett moet altijd voor een knaak gekocht kunnen worden, en voor een knaak gerepareerd en voor twee knaken is hij te duur, terwijl de gare van een knaak er vier kost om in die staat te krijgen, bij wijze van spreken dan allemaal heh! ;) Hiermee bedoel ik ook niet zo zeer de Kadett van Crash, heb geen idee wat je er voor hebt neergelegd bijvoorbeeld… Maar realistisch gezien is het best kostbaar om het echt goed te krijgen, rij maar eens een deuk in een willekeurige auto, en ga dan langs de schadehersteller. Tenzij ze er niet voor terug deinzen om er een lapjeskat van te maken, want die heb je er ook bij, maar een compleet deel vervangen en er in terug puntlassen en de koets netjes op de richtbank kost gewoon dik geld…
14 december 2013 om 05:42 #18190381Ja snap ik ook niet Vinci. Maar daar doelde ik op voor 800 hebbie een pracht van een kadett kan je die beter kopen toch
14 december 2013 om 10:34 #18190382zal eerlijk zijn,heb voor deze 500,- betaald,en op t eerste gezicht zag die er dus niet zo heel slecht uit ;)
en tja tis een gt he :wors vind ik persoonlijk een leuker uiterlijk hebben als de gsi
van de dorpels en achterschermen,ben ik niet zo bang,tis meer die vloer wat me zorgen baart :hmmz
t lassen zou ook niet z’n probleem moeten zijn,heb ik in een ver verleden nog voor me werk gedaan(trapliftenbouw,is natuurlijk weer heel anders als dun plaatwerk, maar goed))
ik denk gewoon rustig aan onderdelen verzamelen,kheb nu wel al losse lekbakjes,maar denk dat t beter/makelijker is om toch maar z’n heel stuk achterscherm te pakken,heb jij daar ook nog adresjes voor vinci?14 december 2013 om 10:54 #18190383MMdronten…
14 december 2013 om 11:03 #18190384Ik snap je wel hoor, ik heb ook een GT gehad (13S GT 3 deurs ut 1986, grijs)
En die reed heeeeerlijk hoor. Vooral dan die stoelen :wub :wub :wub
Die zaten zo lekker.
Dus als je denkt van “ik houd hem” dan snap ik je heel goed hoor.Rik :)
14 december 2013 om 20:38 #18190385Tsja,achteraf gezien heb je er dus wel wat teveel (wat is eigenlijk teveel) voor betaald,maar m nu wegdrukken betekent 500 piek verlies,nu ff doorpakken,kost ie je mischien 1500 maar is t wel weer allemaal hard en goed. En zoals je zelf al zegt,een origineel NL GT is inmiddels een zeldzaamheid.
Heb er alle vertrouwen in dat je er weer een mooi karretje van gaat maken,kijk anders maar eens in mijn Ascona topicDan zie dat het met jouw dettje ook best goed gaat komen (al zou je wel gek zijn om het zo te doen als ik) ;)
15 december 2013 om 08:38 #18190386zo hej,das ook wel n hele klus geweest :thumb
15 december 2013 om 09:49 #18190387Jupz,en t was niet goedkoop,maar dan heb je wel wat. Maar als
je het zo grondig aanpakt moet je wel voor jezelf zeker weten dat je de
Auto lang of zelfs voor altijd houdt wat je investering krijg je bij lange na nooit meer terug.
Als voorbeeld,mijn rode ascona,het hele project heeft een ruime 10 mille gekost,maar meer als 3000 zal ik er nooit voor vangen.15 december 2013 om 10:42 #18190388dat zijn idd pittige bedragen,maar jou bakkie is dan ook heel speciaal voor je.
15 december 2013 om 15:22 #18190389Jupz,al was de begroting wel een aardig stukje overschreden,maar onder het mom van,als het dan toch duurder wordt dan ook maar meteen goed doen is het zo gekomen.
Overigens is de getaxeerde waarde nog hoger.
Maar het is maar net waar je voor gaat,vloer herstellen en achterschermen en dan de kont spuiten,dat zijn natuurlijk hele andere bedragen en is ie toch weer netjes,maar dan nog zal het geen goedkoop karretje worden,maar zoals gezgd,een origineel NL GTtje is het wel waard. Zaak is dan wel (voor de waarde) dat je hem wel origineel houdt/maakt.17 december 2013 om 10:14 #18190390wil m eigelijk n beetje na me eigen smaak hebben.
vind n achterklep van een gsi wel mooi,met ook zn dakspoiler(bij m’n huidige doet me achteruitverwarming/ruitewisser het toch ook niet,en n complete achterklep is vaak goedkoper dan n ruit ;) )
en dan donkere achterlichten en smoke koplampen/knippers.
maar dan wel wit houden,met zwarte velgjes :worsik zou er in de toekomst ook af en toe een circuit dagje mee willen doen,dat gaat t met 1.3 tje niet worden ;)
ben dan ook al een beetje aan t rondkijken voor n ander blokje,maar wat zijn nu de verschillen met n small en big blok?
de 1.3s is geloof ik een small,wat voor opties heb/kan ik hiermee?21 december 2013 om 10:55 #18190391niemand idee’en voor n ander blokje?
ik heb contakt met iemand met n c20ne maar,hiervoor moet ik geloof ik aardig wat aanpassen,aandrijfassen radiateur(?)veerpoten remmen en ophanging?en hoe zit dat dan met de pookstang?lijkt mij iets te veel werk(voor de 1e x ;) )
zou n blokje van n corsa gsi niet passen? :D of zit ik dan met t zelfde probleem?
wil t liefst iets wat iets sneller is en wat past :angel21 december 2013 om 11:46 #18190392misschien moet je even stoppen met dromen.
de bodem van je auto is gewoon gevaarlijk dat MOET eerst weer ijzer zijn.
alle snellere motoren hebben een injectie motor dus tank vervangen.
de remmen zijn nu niet over bemeten dus die MOET je ook vervangen.als je wilt overbouwen en je doet het voor de eerste keer koop een complete auto dat is goed koper en je hebt alles compleet
21 december 2013 om 12:00 #18190393of kijk voor een kas die goed hard van onderen is, kijk anders idd gelijk uit voor een gsi. Ben je meteen klaar
21 december 2013 om 15:11 #18190394@theunm wrote:
misschien moet je even stoppen met dromen.
de bodem van je auto is gewoon gevaarlijk dat MOET eerst weer ijzer zijn.
alle snellere motoren hebben een injectie motor dus tank vervangen.
de remmen zijn nu niet over bemeten dus die MOET je ook vervangen.als je wilt overbouwen en je doet het voor de eerste keer koop een complete auto dat is goed koper en je hebt alles compleet
tuurlijk is de carrossorie t belangrijkste ;)
maar omdat t blokje er waarschijnlijk toch eruit moet,om overal goed bij te kunnen,zou ik natuurlijk gelijk de mogeijkheid hebben om er wat anders erin te leggen..25 december 2013 om 19:02 #18190395Is dit misschien een optie voor je? (Niet mijn auto en ken de verkoper ook niet)
http://link.marktplaats.nl/749691246″ onclick=”window.open(this.href);return false;26 december 2013 om 11:41 #18190396Advertentie bestaat niet meer :(
Rik :(
26 december 2013 om 12:31 #18190397O ik zie het ja, was een compleet overgespoten casco van een gsi voor 500,- Die zal em wel verkocht hebben
27 december 2013 om 12:47 #18190398ik had m idd al zien staan,maar n donor auto is eigelijk geen optie,die zou ik dan weer ergens moeten stallen.
heb waarschijnlijk wel een sleutelclubje in de buurt gevonden :wors
daar ga ik morgen even kijken5 januari 2014 om 09:41 #18190399zo kleine update,
ben dus lid geworden van n sleutelclubje :wors
alleen kan ik m daar niet zo grondig aanpakken als ik wil(moet rollend/rijdend blijven),dus het gaat toch deel voor deel worden.
ben gister al even geweest,en maar even m’n stroomverdeler/rotor en bougie kabels vervangen(bougie’s had ik al gedaan)
helaas zag ik dat t koelvloeistof toch iets gezakt is,en ben toch bang voor n lekke koppaking,alleen is me olie nog wel gewoon mooi,dus zou betekenen,dat ie in me cillinders zou lekken :hmmz
dus mischien toch ook maar kijken voor n ander blokje…zal ivm kosten dan toch een 1.3s
of 1.6s worden,als t goed is zou t 1.6 je ook zo plug en play moeten zijn toch?alleen hebben deze wel een f16bak en de 13s een f10,zou ik dan ook nog een andere baksteun nodig hebben?aandrijfassen enzo zijn geloof ik wel gelijk.5 januari 2014 om 10:05 #18190400Kortom, ook nog onder je motorkap bezig.
Das een heel project aan het worden.Success !!!
Rik :)
21 januari 2014 om 09:22 #18190401tja..begin me toch wel af te vragen waaraan ik ben begonnen :angel
hij begint toch wel steeds meer te roken nu,en sóchtens wil die maar slecht aanslaan,
ik heb al een ander blokje op t oog,toch ook een 1.3.
ga m denk toch zo orgineel mogelijk houden,
heb van de week wel al wat spullen van n mede forumer overgenomen,
een voorpijp(uitlaat is ook nog eens lek ;) ) en donkere achterlichten :wors@ vince had jij nog gekeken voor die vloerdelen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.