Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › crash zn e kadett gt gaan we m redden??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2013 om 15:04 #17261694
:hmmz :hmmz vorig weekend een kadettje gt op de kop getikt(1.3s)
zag er op t eerste gezicht goed uit
vandaag de kadett gestript,om te kijken of ie echt zo goed was als ik dacht
maar helaas :swear
l achter wielkast van binnen
voorin rechts bij de vloer
links
wat er dus aan gedaan zou moeten worden is:
nieuwe vloerdelen
wielranden achter binnen en buiten
achterzijde dorpels
en de lekbakjes zijn weg ;)
wat zou dit ongeveer gaan kosten om te laten doen?of is er iemand die mij hier mee wil helpen?(ik kom zelf uit gouda)
kheb zelf de plek en tools niet voor,maar k zou erg graag willen dit detje van de sloop te houden9 november 2013 om 16:03 #18190278pffffffffffff ongelooflijk.Wat zal je geschrokken zijn zeg!
Wat ik wel knap van je vindt dat je er even goed tegenaan gaat om hem te maken en op te knappen.
Heel veel succes en laat het verloop ervan zien hier.Trouwens,welkom hier op het forum.
Deze Kadett zag ik op MP staan inderdaad.
gr Marcel.
9 november 2013 om 16:08 #181902799 november 2013 om 17:44 #18190280Die is aardig rot zo te zien, gelukkig is mijn bodem nog hard
9 november 2013 om 18:20 #18190281die moet wel van redelijk ver weg komen.
je zult wel een hobbyist moeten zoeken als je naar een garage gaat is economisch los
9 november 2013 om 18:22 #18190282Denk dat hij wel te redden is
Maar zal even wat kosten denk ik
Het plaatwerk is gelukkig wel te krijgen
9 november 2013 om 20:53 #18190283heeft er iemand mischien een paar adresjes voor het plaatwerk?(met name de vloerdelen)ik kan bij een kennis wel een brug met gereedschap(lasapperaat enzo)huren,maar wil even een beetje uitzoeken,wat dat allemaal gaat kosten… :hmmz
9 november 2013 om 22:09 #18190284artaparts heeft vaak wel wat… en met gewone plaat kun je hoop namaken en stukken erin lassen.
9 november 2013 om 22:13 #18190285Ik vind ‘t allemaal wel meevallen…
9 november 2013 om 22:15 #18190286Jeetje, wat een pech man! Die vloer is heel lang nat geweest en waarschijnlijk via de bekende plek in de deuren. Raad iedereen aan die op de onderkant van zijn deurrubber nattigheid ziet na een regenbui een schotje in de deur te plakken, achter het blik van binnen vlak boven het ‘speakergat’ zodat al het water naar de afwatering gaat, in plaats van tussen het deurpaneel vandaan!! Dit heb ik bij de mijne recent geheel opgelost, en denk dat het een van de weinige Kadettjes is met een écht droge vloer nog!
Het snelste en het beste is alles er af en er uit, koets he-le-maal kaal maken, ruiten er uit alles, alle onderdelen labelen met nummertjes en foto’s bijhouden waarop de nummertjes zijn aangetekend en dan kratten weg zetten waarop gelabeled staat welke nummers er in liggen. Dan een spit kopen en zo veel mogelijk kaal halen en zo groot mogelijke delen vervangen. Wel letten op de stevigheid van wat je nog over houdt, want anders las je voor je het weet dingen vast op een koets die even niet recht ligt. Alle delen die je vervangt de overlappende naden in de lasprimer zetten (inox van Nedroj bijvoorbeeld), anders rot het zo weer weg, en de grote lappen in de 2K ZF (zinkfosfaat) primer zetten en dan alles kitten met soepele naden kit, dan steenslag coating op de bodem die overspuitbaar is, en de hele koets verder spuiten zoals gebruikelijk is met een goede 2K autolak. Liefst overigens voor de ZF primer alles stralen!
Dan, maar dan alleen dan heb je een resultaat waar je achteraf trots op kan zijn.
Als je enkel een bakkie wilt om een beetje in rond te tuffen, maar ben je verder geen echte Kadett liefhebber dan kun je beter naar iets anders uit kijken.
Wil je het een beetje oplappen, dat kan, dat kost vaak alleen net zo veel, of meer tijd dan het plekje voor plekje met stukjes plaat te ‘repareren’. Dan zul je wel een toekomst in gaan met steeds weer een stukje wat gedaan moet worden en is het eigenlijk nooit af…
Dit is allemaal helemaal niet om je te ontmoedigen, maar wat je nu hebt ontdekt is gegarandeerd niet het enige. Ik heb vorig jaar zelf een dergelijk project gedaan, staat hier een topic over, waarbij ik ook niet in één keer alles had ontdekt. Dat is het vervelendste wat er is, en zoals elk project die je doet waar je achteraf op terug kijkt zie je ineens hoe het veel beter had gekund nog heh. Maar kijk maar eens goed naar de achterste bovenste veerschotels ook, en waar de achterste langsliggers op de binnendorpel uit komen, daar zitten onderin in de hoekjes kleine afwaterings openingen, en daar ligt vaak al een hele berg roestvlokken op uit de achterste langsliggers. Er zijn zo veel van die typische Kadett rotterij hoekjes. Ook rond de klemmetjes van de benzine en remleidingen, vaak is daar ook al heel wat omheen weggerot. En in de voorste wielkasten onder het front, vlak achter de koplampen, daar zitten ook vaak al gaten… Ik heb heel wat Kadettjes gehad en gezien, dus ken de bekende plekjes wel….
Zoals je al aangeeft zijn je mogelijkheden dit zelf te doen beperkt, en je zou eens kunnen informeren bij goede plaatwerkers zoals Romijn in Renswoude, of Mark, of Trabantman, maar zij zullen er ook heel veel uren en nieuwe delen in moeten steken, dus dat zal een beste duit gaan kosten ben ik bang.
Voordeel heb je, hij is wit, en dat is redelijk makkelijk qua bijwerken, dus ga je voor de optie om steeds een stukje te doen dan is dit wel de ideale kleur.
9 november 2013 om 22:19 #18190287@Aapje wrote:
Ik vind ‘t allemaal wel meevallen…
Nou, ik weet niet, maar de hele vloerplaat waar de voortrein aan vast zit is half weg??!! :wtf
Wat is hier trouwens aan de hand, lijkt wel of er een bak modder in ligt??
9 november 2013 om 22:40 #18190288@crash 750 wrote:
heeft er iemand mischien een paar adresjes voor het plaatwerk?(met name de vloerdelen)ik kan bij een kennis wel een brug met gereedschap(lasapperaat enzo)huren,maar wil even een beetje uitzoeken,wat dat allemaal gaat kosten… :hmmz
Ik kan zowat alles nog in origineel GM bestellen, ook de ‘moeilijke’ delen, maar dat is een hele uitzoekerij soms… Je kan immitatie goed bij Klokkerholm.nl vandaan halen, en die passing is lang niet slecht! Het spettert alleen veel erger met lassen, origineel plaatwerk verwerkt gewoon veel mooier. Die vloerdelen die je nodig hebt zijn bij Klokkerholm ook niet helemaal volledig, het zijn echt reparatiedelen om midden op het plaat naden in te maken. Ook zijn die voorste vloeren van klokkerholm ingeknipt om bepaalde buigingen te kunnen maken, en dat is ook wat minder fraai op zich…
Verder kun je bij classic parts in duitsland (ook op ebay.de) een hoop bestellen nog.
Wat jij sowieso nodig gaat hebben is dit deel:
En dat is het vervelendste deel ook om te vervangen, want zoals ik al zei hangen je draagarmen daar aan vast…
Je zou misschien kunnen kiezen om er een subframe onder te zetten en dan te gaan voor een geheel gemodificeerde Kadett, zo heb ik ook heel veel niet meer origineel en gemodificeerd, want die van mij was ook best ver heen… Maar vergis je ook niet in wat daar bij komt kijken…
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=168838″ onclick=”window.open(this.href);return false;Maar dat deel hierboven ziet er vaak zo uit van binnen:
Dit was de mijne, en mijn vloer zag er op het eerste gezicht nog heel wat beter uit dan de jouwe, dus vrees toch het ergste voor wat daar nog onder zit… :(
Nog wat inspiratie:
http://www.kadett-forum.de/thread.php?threadid=71401″ onclick=”window.open(this.href);return false;10 november 2013 om 09:59 #18190289jeetje vinci,wat een werk heb jij gedaan :shock:
ik hoop dat ik wat minder heb,want ik zie me zelf dat niet doen :(
ik ben verder wel echt een e kadett liefhebber :thumb
dit is nu me 4e :angel
heb 1 gsitje(seh) gehad
die had ik redelijk op gepimt(zal ff kijken of ik nog foto’s heb)
en tussendoor ook nog 2 andere,maar die waren heel slecht.
bij de gsi had ik toen zelf ook nieuwe dorpeltjes(imitatie) in gezet,was echt een rotwerk met lassen(mig)het idee(en buget) met deze was eigelijk alleen de lekbakjes en achterste stuk dorpels,en verder wou ik m wat verlagen,mischien wat aan t interieur doen(van een nexia past toch?)en in de toekomst mischien een blokwissel,
maar t gaat toch wat meer worden…10 november 2013 om 10:06 #1819029010 november 2013 om 11:48 #18190291net ff naar plaatwerk zitten zoeken op de genoemde site’s
maar ik vind dat voorste stuk vloerdeel wel erg prijzig(+/-220,-) :shock:
kheb zelf ong 500,- te besteden,maar dat ben ik alleen al kwijt aan plaatwerk dan :(
is het geen idee om bij een sloop een stuk uit een ‘goede’te slijpen?(jaja ik weet t probeer maar een goede te vinden.. ;) )10 november 2013 om 12:12 #18190292Ik heb die Kadett GT ongeveer 1.5 jaar geleden ook wel eens bekeken om hem evt te kopen maar toen zag hij er nog veel slechter uit.
Toen hadden ze gewoon met een kwast witte verf over alle roestplekken heen geschilderd want dit zie je nooit op afstandsfoto’s.
Op de meest vreemde plekken hadden ze ook dingen af getaped :shock:Dus mijn vermoeden is dat ze hem in de tussentijd wel een stukje netter al hebben gemaakt.
Voor het plaatwerk zul je misschien al aardig richting de 500 gaan.10 november 2013 om 12:23 #18190293Nee, kan goedkoper, van de week krijg ik wat prijzen binnen voor origineel spul, in elk geval die bodemplaat. Hou je op de hoogte…
Vind trouwens die wielkast achter er niet eens zo heel slecht uit zien zo op de foto’s. Kan netter afgewerkt worden, maar zo worden de meesten hersteld hoor…
10 november 2013 om 16:53 #18190294mmm,als je m net gekocht hebt voor een paar centen ( ik meen dat ie voor iets van 500 euro op marktplaats heeft gestaan) kan ik me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt,de vloer is inderdaad behoorlijk slecht.
Aan de andere kant,een echt gave zal je waarschijnlijk niet vinden,er zal dus altijd roest aan zitten,en of het nou een beetje is of veel roest,als je een heel paneel vervangt maakt dat geen zak uit.
Het zal alleen geen goedkoop wagentje worden als je het netjes doet,anderzijds kan je er dan weer jaren mee voort en zal je er meer plezier van hebben dan wanneer je gaat lappen en elke keuring aan de bak moet.10 november 2013 om 17:01 #18190295Roest, roest, welke auto heeft dat niet? Dat zijn echt uitzonderingen. Dan gaan we naar de duurdere prijsklasse (ja ook Opel) die gekoesterd zijn en waarbij ieder miniem opdoemend roestplekje meteen aangepakt is en waarvan tellerstanden tussen pakweg 30d en 80d normaal zijn. En bovendien altijd binnen staan.
Mja die kosten gauw tussen de 3 en 6d Euri. :sleeping
En dat zijn er niet zoveel die dat er voor over hebben. 500/1000 is dan heel nejtes maar dan moet je wel v/a onderaan weer beginnen om weer n mooi karretje te krijgen.
10 november 2013 om 17:15 #18190296@Vinci wrote:
Nee, kan goedkoper, van de week krijg ik wat prijzen binnen voor origineel spul, in elk geval die bodemplaat. Hou je op de hoogte…
Vind trouwens die wielkast achter er niet eens zo heel slecht uit zien zo op de foto’s. Kan netter afgewerkt worden, maar zo worden de meesten hersteld hoor…
oke ben benieuwd
de wielkasten zijn al een x gedaan,maar begint al weer wat doorheen te komen.
je heb toch ook van die zijstukken waar t lekbakje al aanzit?
ik vind het best lastig zoeken welke delen ik nu nodig heb :hmmz10 november 2013 om 21:27 #18190297Het mooiste is om complete zijwanden te pakken, dan zie je nauwelijks dat het ooit is hersteld als je dat goed afwerkt. Die zijn nog te bestellen, maar dan praat je wel over behoorlijke kosten.. Dan moet je denken aan een eurootje of 300 per stuk. Immitatie wielranden uit Duitsland ben je ongeveer 50 euro voor de set kwijt, maar die passen vaak slecht. Neem je randjes van Klokkerholm dan zit je op effe over de 100 euro voor twee kanten, maar dan zie je in de wielkasten net zo iets als je nu ziet. Wordt dat er door een vakman in gezet dan gaat dat wel een jaartje of wat mee, minstens 8 jaar gemiddeld. Als die je nu hebt er net in zitten en de roest er nu al weer door komt dan is het gewoon prutswerk geweest. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, lasprimer, lasprimer en nog eens lasprimer!! En ML ML ML!!!!!!
Dan vloeren, tja, wat ik al heb gezegd, die van Klokkerholm zijn niet helemaal tot de naden compleet en ingeknipt in de hoekjes, maar er valt mee te werken. Zeker als je een spit hebt, want daar heb je veeeeeeeel meer aan dan een brug. Ga maar eens omhoog lassen!! Met een spit draai je de koets in een stand waarin je perfect kunt lassen en wordt het allemaal heel strak, netjes en meer mogelijk zonder dat je je kapot loopt te vloeken.
Voor een vloer ben je in Duitsland niet goedkoper uit dan bij Klokkerholm, maar beide immitatie, en dan moet je op een eurootje of 110 rekenen voor links en rechts samen. Een vloer is ook nog wel origineel te bestellen, maar vergis je ook niet in die kosten, en dan moet je enorm letten op of het wel past vanwege voor en na facelift (hoge/lage tunnel) en de enorme klus die dat is ook, want je moet de kokertjes onder je stoelen door helemaal gaan losboren en heel veel dun blik op dun blik los maken. En als je immitatie neemt dan ontkom je niet aan extra naden maken, dus kan je bijna net zo goed naar de smit rijden en een stuk plaatwerk halen en zelf in vorm knippen om de gaten mee dicht te maken. Doe je dat netjes en met lasprimer en werk je alles goed af dan gaat ook dat wel weer vrij lang mee…
Ben heel bang dat je er met deze delen alleen nog niet bent…
Dus, ben ik heel eerlijk, kan je het kostenbesparend doen, en minder duurzaam, maar kun je wel als je nu alles even goed aanpakt weer een goed aantal jaartjes vooruit. Wil je dat hij weer zo goed als nieuw wordt dan praat je toch wel over duizenden euro’s om alles origineel te kopen, er in te krijgen en weer helemaal goed afgewerkt te krijgen. Dan is hij wel weer showroomstaat.
10 november 2013 om 21:53 #18190298Heb hier nog wat inspirtatie voor je hoe je het relatief goedkoop kan herstellen met wat plaatwerk:
Met dan aan “Easytrans” AKA Laurie van het Engelse MK2 forum voor de foto’s en het werk!
Ik vind het best knap gedaan, en zo iets werkt, alleen kost het ook een hele hoop werk, en hij gebruikte geen lasprimer, dus in de pekel rot zo iets in twee tellen weer weg, en als je lasnaden in zo’n constructiedeel hebt zitten dan is de kans op scheuren best wel groot, dus hoe duurzaam het is kun je je afvragen. Ik zou altijd aanraden om die vloerplaat gewoon compleet te vervangen en dat je dan het cosmetische werk met stukjes plaat oplapt, of wat immitatie delen is dan een tweede…
10 november 2013 om 22:01 #18190299En hoe hij verder nog wat dingetjes heeft hersteld die hij ontdekte… Van die typische Kadett roestplekken…
11 november 2013 om 18:06 #18190300zo hej,die was er ook wel behoorlijk slecht aan toe :shock:
maar zit idd te denken om het eerst op te lossen met los plaatwerk,nadeel is ook dat ik m voorlopig ook nog wel nodig heb om te rijden ;)
zal m binnenkort eerst nog maar even op een brug zetten en verder inspecteren ;)
en dan mischien deel voor deel gaan aanpakken11 november 2013 om 18:16 #18190301dat stuk bij de pedalen is wel belangrijk zeg maar zit je voorwielophanging aan vast.
zou ook even gaan zoeken waar het vocht vandaan komt.als je het plan van Vinci uitvoerd heb je weer een nieuwe kadett naar of dit reeel is met je budget.
je achterschermen zou je in een roest omvormer kunnen spuiten het heet Fertan dan gaat het wat langzamer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.