Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › crash test
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2009 om 17:29 #17466077
Originally posted by 1985
daar heb je wel een goed punt idd.
Maaaaaa … leeftijds matig gezien zullen ze vast niet hoog scoren en in mijn ogen heeft een tigra een sterkere kooi dan een B-Corsa.
Natuurlijk is met het oog niets te oordelen, maar het zal vast wel aardig over een komen. of toch niet ?
onderbouw het eens dan..
Ben ik erg benieuwd naar.Omdat het een coupe is, betekend het nog niet direct dat de kooi sterker is..
Ook het dak van de corsa zit netjes een kooi constructie, net als bij een tigra, astra, cailbra…
Zou hetzelfde zijn als zeggen dat een calibra sterker is aangezien deze lomper is..
28 februari 2009 om 01:09 #17466078origineel gepost door mayhem
dit doet een tieg by een simpele roll-over met een 30 km/h.Hoe krijg je dát nou voor elkaar bij die snelheid ?? uitwijkmanouvre ofzo ??
Ziet er wel uit alsof de Tig zich goed heeft gehouden.. hij heeft in ieder geval jou goed beschermd.! :thumbup
28 februari 2009 om 10:32 #17466079origineel gepost door corsaboy
Originally posted by 1985
daar heb je wel een goed punt idd.
Maaaaaa … leeftijds matig gezien zullen ze vast niet hoog scoren en in mijn ogen heeft een tigra een sterkere kooi dan een B-Corsa.
Natuurlijk is met het oog niets te oordelen, maar het zal vast wel aardig over een komen. of toch niet ?
onderbouw het eens dan..
Ben ik erg benieuwd naar.Omdat het een coupe is, betekend het nog niet direct dat de kooi sterker is..
Ook het dak van de corsa zit netjes een kooi constructie, net als bij een tigra, astra, cailbra…
Zou hetzelfde zijn als zeggen dat een calibra sterker is aangezien deze lomper is..
Omdat het schutbord en de voorste 2 draag armen gelijk zijn aan de B-Corsa lijkt mij (aanname) dat de voorwaardse impact gelijk zal zijn aan een B-Corsa. Ook zijn de deurbalken dikker dan van een B-Corsa. Toen ik dit poste had ik niet bij een “roller” na gedacht. De B-Corsa en Tigra zullen hier inderdaad op kunnen verschillen
Wanneer een auto aan de rol gaat blijft er weinig over van de kooi (zie Formule 1, GP nurburgring in 1999 met Pedro Diniz) Zelfs auto’s die gebouwd zijn op basis van de veiligheid hebben zwakke kooién
Auto Diniz september 1999
Voor een Corsa en Tigra is de dak constructie ook niet het sterkste en die van de Tigra in mijn ogen ook zwakker vanwege het grote achterglas waar een B-Corsa nog een B-Spijl en een C-Spijl bij de achterklep heeft.
28 februari 2009 om 11:25 #17466080origineel gepost door Boterletter
origineel gepost door mayhem
dit doet een tieg by een simpele roll-over met een 30 km/h.Hoe krijg je dát nou voor elkaar bij die snelheid ?? uitwijkmanouvre ofzo ??
Ziet er wel uit alsof de Tig zich goed heeft gehouden.. hij heeft in ieder geval jou goed beschermd.! :thumbup
was een maatje van me, jaar of 3 geleden denk ik.
bij het aanremmen van een haakse bocht ging de neus al glijden, en met insturen bleef ie gewoon rechtdoor gaan.
hij is precies met 1 wiel over zo’n schuin wit bermblok gegaan en is omgerold.
alle 3 de inzittenden hadden niets overigens.is een rotbocht, 10 meter ervoor tanken de vrachtwagens altyd, en met een beetje regen zie je gewoon de gelekte diesel opkomen op t wegdek daar.
1985: de achterruit van een tigra is zover ik weet een dragende ruit, krengen zijn ook serieus aan de prijs.
28 februari 2009 om 23:17 #17466081pfft.. gelekte diesel .. ik weet er (bijna) alles van.. ik rij veel met de motor en dan is het inderdaad vaak bij tankstations waar veel vrachtwaggels komen erg uitkijken, en zéker wanneer er dan een bocht achteraan komt, ben je al snel de lul..
Zonde van de auto, da’s zeker..
1 maart 2009 om 02:27 #17466082zeker, ding was keihard, en we hadden er net 3 weken ervoor een topstaat verkerend 1400tje er ingehangen met 70.000 km erop. naderhand op de gok t blok in zijn nieuwe tigra gehangen, maar t ding had door t ondersteboven gaan met lopende motor een dryfstang gebroken.
1 maart 2009 om 12:06 #17466083origineel gepost door mayhem
1985: de achterruit van een tigra is zover ik weet een dragende ruit, krengen zijn ook serieus aan de prijs.ah ok, dat wist ik niet. :wors
8 maart 2009 om 10:31 #17466084ik kwam deze net tegen in de oude doos van 112groningen.
http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/1512/auto-contra-vrachtwagen-met-3-gewonden.html
8 maart 2009 om 13:12 #17466085Die is een beetje smaller geworden.
Valt me nog wel mee als dat met 80 km/u is gebeurd…8 maart 2009 om 13:20 #17466086http://www.francodieters.com/Tigra.html
Hier staat een heel stuk over de veiligheids maatregelingen van een Tigra.
Even naar beneden scrollen :).8 maart 2009 om 13:36 #17466087hey jack ! dat is een super mooi stukje om gelezen te hebben ! :wors
8 maart 2009 om 21:09 #17466088Daar had ik mijn plaatje vandaan gehaald :-p
12 maart 2009 om 22:26 #17466089origineel gepost door CorsaWillem
Daar had ik mijn plaatje vandaan gehaald :-pFOEI !!! :angel
8. Letterlijk van levensbelang in het ontwikkelingsproces is het verbeteren van de actieve en passieve veiligheid van een nieuw model. De Tigra illustreert dit perfect. Met zijn stevige passagiers kooi en zijn zorgvuldig ontworpen kreukelzones voor- en achteraan integreert de Tigra volledig het Opel veiligheidsconcept. Het bijzonder volledige beschermingssysteem voor de inzittende met in hoogte verstelbare veiligheidsgordels, op de zetels gemonteerde gespen, gordelspanners en stoelen met ingebouwde anti schuifsysteem wordt aangevuld met twee grote airbags. De airbag voor de bestuurder heeft een volume van 76 liter, die voor de passagier heeft een inhoud van 100 liter gedeeltelijke frontale botsing bied de rondom verstevigde passagierskooi van de Tigra de inzittende een hoge bescherming. De vervormingkrachten worden via de dwarsligger vooraan geabsorbeerd en verspreid. Omdat de krachten via de A-stijl, de deurverstevigingen, de drempels en de tunnelverstevigingen verdeeld worden, blijft het passagiers compartiment zelfs bij zware botsingen in grote mate intact. Zijdelingse aanrijdingen vormen het tweede meest voorkomende type ongeval tussen voertuigen zijn goed voor 24% van alle botsingen. Mits er bij een zijdelingse aanrijding geen grote kreukelzones zijn, komt de structuur van de auto waarschijnlijk sneller in contact met de inzittende dan bij een frontale botsing. De veiligheidsingenieurs van TDC hebben daarom een hele reeks maatregelen uitgewerkt om de inzittende hiertegen te beschermen. Het gaat hier om dubbele stalen verstevigingsbalken in de deuren en energie absorberende vullingen in de deuren. De dwarsliggers onder de zetels zelf en de versterkte vloer verstevigen nog de structuur van de Tigra zodat de aanrijdende auto minder ver in de passagiersruimte kan doordringen. De B-stijlen zijn kenmerkend voor het design van de Tigra, maar spelen ook een rol inzake veiligheid. Samen met de achterplaat en de zijwanden maken de B-stijlen deel uit van het frame en verhogen zo de torsiestijfheid. Een belangrijk hulpmiddel om na te gaan of een nieuw model beantwoord aan de gestelde veiligheidseisen zijn de crashtests met volwaardige prototypes. Bij de crashtests worden zowel frontale botsingen als zijdelingse aanrijdingen en het over de kop gaan in de praktijk uitgevoerd. Dit levert talloze waardevolle gegevens op die nauwkeurig geanalyseerd worden door de veiligheidsadviseurs. Pas als het model aan alle veiligheidseisen voldoet kan men de volgende stap in het ontwikkelingsproces zetten.
dan had je dit ook gelezen :angel:D:P
13 maart 2009 om 08:20 #17466090Klopt, maar ik wil toch graag die crashtest zien
13 maart 2009 om 09:16 #17466091origineel gepost door CorsaWillem
Klopt, maar ik wil toch graag die crashtest zienhaha
:wors:wors:wors:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.