crash test

Forumindex Forums Modellen Tigra crash test

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17466077
    corsaboy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Originally posted by 1985

      daar heb je wel een goed punt idd.

      Maaaaaa … leeftijds matig gezien zullen ze vast niet hoog scoren en in mijn ogen heeft een tigra een sterkere kooi dan een B-Corsa.

      Natuurlijk is met het oog niets te oordelen, maar het zal vast wel aardig over een komen. of toch niet ?

      onderbouw het eens dan..
      Ben ik erg benieuwd naar.

      Omdat het een coupe is, betekend het nog niet direct dat de kooi sterker is..

      Ook het dak van de corsa zit netjes een kooi constructie, net als bij een tigra, astra, cailbra…

      Zou hetzelfde zijn als zeggen dat een calibra sterker is aangezien deze lomper is..

      #17466078
      Boterletter
        Lid sinds:
        27 December 2008

        origineel gepost door mayhem
        dit doet een tieg by een simpele roll-over met een 30 km/h.

        Hoe krijg je dát nou voor elkaar bij die snelheid ?? uitwijkmanouvre ofzo ??

        Ziet er wel uit alsof de Tig zich goed heeft gehouden.. hij heeft in ieder geval jou goed beschermd.! :thumbup

        #17466079
        1985
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2006

          origineel gepost door corsaboy

          Originally posted by 1985

          daar heb je wel een goed punt idd.

          Maaaaaa … leeftijds matig gezien zullen ze vast niet hoog scoren en in mijn ogen heeft een tigra een sterkere kooi dan een B-Corsa.

          Natuurlijk is met het oog niets te oordelen, maar het zal vast wel aardig over een komen. of toch niet ?

          onderbouw het eens dan..
          Ben ik erg benieuwd naar.

          Omdat het een coupe is, betekend het nog niet direct dat de kooi sterker is..

          Ook het dak van de corsa zit netjes een kooi constructie, net als bij een tigra, astra, cailbra…

          Zou hetzelfde zijn als zeggen dat een calibra sterker is aangezien deze lomper is..

          Omdat het schutbord en de voorste 2 draag armen gelijk zijn aan de B-Corsa lijkt mij (aanname) dat de voorwaardse impact gelijk zal zijn aan een B-Corsa. Ook zijn de deurbalken dikker dan van een B-Corsa. Toen ik dit poste had ik niet bij een “roller” na gedacht. De B-Corsa en Tigra zullen hier inderdaad op kunnen verschillen

          Wanneer een auto aan de rol gaat blijft er weinig over van de kooi (zie Formule 1, GP nurburgring in 1999 met Pedro Diniz) Zelfs auto’s die gebouwd zijn op basis van de veiligheid hebben zwakke kooién

          Auto Diniz september 1999

          Voor een Corsa en Tigra is de dak constructie ook niet het sterkste en die van de Tigra in mijn ogen ook zwakker vanwege het grote achterglas waar een B-Corsa nog een B-Spijl en een C-Spijl bij de achterklep heeft.

          #17466080
          mayhem
            Lid sinds:
            13 June 2006

            origineel gepost door Boterletter

            origineel gepost door mayhem
            dit doet een tieg by een simpele roll-over met een 30 km/h.

            Hoe krijg je dát nou voor elkaar bij die snelheid ?? uitwijkmanouvre ofzo ??

            Ziet er wel uit alsof de Tig zich goed heeft gehouden.. hij heeft in ieder geval jou goed beschermd.! :thumbup

            was een maatje van me, jaar of 3 geleden denk ik.

            bij het aanremmen van een haakse bocht ging de neus al glijden, en met insturen bleef ie gewoon rechtdoor gaan.
            hij is precies met 1 wiel over zo’n schuin wit bermblok gegaan en is omgerold.
            alle 3 de inzittenden hadden niets overigens.

            is een rotbocht, 10 meter ervoor tanken de vrachtwagens altyd, en met een beetje regen zie je gewoon de gelekte diesel opkomen op t wegdek daar.

            1985: de achterruit van een tigra is zover ik weet een dragende ruit, krengen zijn ook serieus aan de prijs.

            #17466081
            Boterletter
              Lid sinds:
              27 December 2008

              pfft.. gelekte diesel .. ik weet er (bijna) alles van.. ik rij veel met de motor en dan is het inderdaad vaak bij tankstations waar veel vrachtwaggels komen erg uitkijken, en zéker wanneer er dan een bocht achteraan komt, ben je al snel de lul..

              Zonde van de auto, da’s zeker..

              #17466082
              mayhem
                Lid sinds:
                13 June 2006

                zeker, ding was keihard, en we hadden er net 3 weken ervoor een topstaat verkerend 1400tje er ingehangen met 70.000 km erop. naderhand op de gok t blok in zijn nieuwe tigra gehangen, maar t ding had door t ondersteboven gaan met lopende motor een dryfstang gebroken.

                #17466083
                1985
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2006

                  origineel gepost door mayhem
                  1985: de achterruit van een tigra is zover ik weet een dragende ruit, krengen zijn ook serieus aan de prijs.

                  ah ok, dat wist ik niet. :wors

                  #17466084
                  1985
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2006
                    #17466085
                    CorsaWillem
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 March 2008

                      Die is een beetje smaller geworden.
                      Valt me nog wel mee als dat met 80 km/u is gebeurd…

                      #17466086
                      JackM83
                        Lid sinds:
                        26 January 2006

                        http://www.francodieters.com/Tigra.html

                        Hier staat een heel stuk over de veiligheids maatregelingen van een Tigra.
                        Even naar beneden scrollen :).

                        #17466087
                        1985
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 January 2006

                          hey jack ! dat is een super mooi stukje om gelezen te hebben ! :wors

                          #17466088
                          CorsaWillem
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 March 2008

                            Daar had ik mijn plaatje vandaan gehaald :-p

                            #17466089
                            1985
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 January 2006

                              origineel gepost door CorsaWillem
                              Daar had ik mijn plaatje vandaan gehaald :-p

                              FOEI !!! :angel

                              8. Letterlijk van levensbelang in het ontwikkelingsproces is het verbeteren van de actieve en passieve veiligheid van een nieuw model. De Tigra illustreert dit perfect. Met zijn stevige passagiers kooi en zijn zorgvuldig ontworpen kreukelzones voor- en achteraan integreert de Tigra volledig het Opel veiligheidsconcept. Het bijzonder volledige beschermingssysteem voor de inzittende met in hoogte verstelbare veiligheidsgordels, op de zetels gemonteerde gespen, gordelspanners en stoelen met ingebouwde anti schuifsysteem wordt aangevuld met twee grote airbags. De airbag voor de bestuurder heeft een volume van 76 liter, die voor de passagier heeft een inhoud van 100 liter gedeeltelijke frontale botsing bied de rondom verstevigde passagierskooi van de Tigra de inzittende een hoge bescherming. De vervormingkrachten worden via de dwarsligger vooraan geabsorbeerd en verspreid. Omdat de krachten via de A-stijl, de deurverstevigingen, de drempels en de tunnelverstevigingen verdeeld worden, blijft het passagiers compartiment zelfs bij zware botsingen in grote mate intact. Zijdelingse aanrijdingen vormen het tweede meest voorkomende type ongeval tussen voertuigen zijn goed voor 24% van alle botsingen. Mits er bij een zijdelingse aanrijding geen grote kreukelzones zijn, komt de structuur van de auto waarschijnlijk sneller in contact met de inzittende dan bij een frontale botsing. De veiligheidsingenieurs van TDC hebben daarom een hele reeks maatregelen uitgewerkt om de inzittende hiertegen te beschermen. Het gaat hier om dubbele stalen verstevigingsbalken in de deuren en energie absorberende vullingen in de deuren. De dwarsliggers onder de zetels zelf en de versterkte vloer verstevigen nog de structuur van de Tigra zodat de aanrijdende auto minder ver in de passagiersruimte kan doordringen. De B-stijlen zijn kenmerkend voor het design van de Tigra, maar spelen ook een rol inzake veiligheid. Samen met de achterplaat en de zijwanden maken de B-stijlen deel uit van het frame en verhogen zo de torsiestijfheid. Een belangrijk hulpmiddel om na te gaan of een nieuw model beantwoord aan de gestelde veiligheidseisen zijn de crashtests met volwaardige prototypes. Bij de crashtests worden zowel frontale botsingen als zijdelingse aanrijdingen en het over de kop gaan in de praktijk uitgevoerd. Dit levert talloze waardevolle gegevens op die nauwkeurig geanalyseerd worden door de veiligheidsadviseurs. Pas als het model aan alle veiligheidseisen voldoet kan men de volgende stap in het ontwikkelingsproces zetten.

                              dan had je dit ook gelezen :angel:D:P

                              #17466090
                              CorsaWillem
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 March 2008

                                Klopt, maar ik wil toch graag die crashtest zien ;-)

                                #17466091
                                1985
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 January 2006

                                  origineel gepost door CorsaWillem
                                  Klopt, maar ik wil toch graag die crashtest zien ;-)

                                  haha

                                  :wors:wors:wors:D

                                15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.