Corsaatje poetsen + kleine poets uitleg! ;)

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsaatje poetsen + kleine poets uitleg! ;)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221751
    dennis121
      Lid sinds:
      7 October 2009

      Sinds een tijdje een nieuwe corsa voor de deur (is van me pa)
      schier dingetje, ziet er echt netjes uit en rijd en schakelt als nieuw!
      alleen wat een kut ding die 4-bak maarja

      gisteren begonnen met beide auto’s wassen, en wou me eigen auto voornamelijk ff doen..
      maar dacht is eem aardig te wezen voor paps en zijn auto HELEMAAL schoon te maken (buitenkant alleen, binnenkant moet ie zelf doen =p)

      begonnen dus met afspoelen,
      daarna lekker soppen..
      daarna begonnen met het helse karwei van kleien.. wat een werk!
      en als laatste in de wax gezet!
      en toen waren we dik 3 uur later.. maar de auto is weer helemaal mooi! en het leuke is ook dat je op deze manier IEDER klein plekje in de lak weet te vinden waar wat roest ed. zit..

      zo begonnen we (alleen afgespoeld) :

      ff close upje van hoe alles er zo’n beetje uit zag:

      en dan het wondermiddeltje:

      nogal vieze klei:

      &

      dat laat maar weer goed zien HOE vies je auto nog is na een “gewone” wasbeurt met alleen wat sop….!

      en dan 2 uur later ziet het er zo uit, en heb je last van je schouders/armen/rug :P (gekleid en in de wax) :

      nu moet me pa alleen zelf nog ff interieur en de wieldoppen cleanen :P
      nu weer bezig met me eigen autotje ;D

      #17679689
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        Wat is dat voor klei meuk?

        #17679690
        Powercorsa
          Lid sinds:
          26 October 2007

          Ik denk van Mequairs, maar dit is niet het enige merk dat klei voor dit doeleind verkoopt.

          Als je het koopt, niet alleen de klei maar ook de detailer om als smering te gebruiken.

          Mooi eindresultaat :thumbup

          #17679691
          dennis121
            Lid sinds:
            7 October 2009

            origineel gepost door kaneelschep
            Wat is dat voor klei meuk?

            een DIKKE aanrader :P
            als je je lak voelt voelt het doorgaans niet zo mooi glad.. er zit dan allemaal vuil in…
            en met die klei haal je dat er ook uit..
            en nu is de auto zo glad als het maar kan :D

            + het is een goede voorbereiding voor waxen wat de wax weer ten goede komt =D en het is idd van meguairs, ben daar klant voor het leven dat staat nu wel al vast =p

            thanks powercorsa =D

            #17679692
            dennis121
              Lid sinds:
              7 October 2009

              oja en het mooiste is dat het ongeveer 1 x per jaar hoeft :P
              heb net me motorkap van me polo en me voorbumper nog ff snel gekleid maar dat komt meer door de shitload aan insecten die daar kapot op slaan, laat lastige vlekken achter!! (polo is 4 maand geleden gekleid en nog zo glad als het maar kan!)
              :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

              #17679693
              TonSR
                Lid sinds:
                29 October 2007

                allemaal mooi maar hoe ga je met zoon bonk klei om,,,ik ken het niet,,,
                is het de bedoeling dat je je auto met die klei gaat poetsen ,kan me der niks
                bij voorstellen.
                vgr tonsr.

                #17679694
                Powercorsa
                  Lid sinds:
                  26 October 2007

                  Is inderdaad geweldig dat kleien, maar wel een minder leuke klus.
                  Zelf gebruik ik het van SmartWax.

                  Klei haalt meer het oppervlakkige vuil weg, als je de lak zelf echt wilt behandelen zou je eens naar de paint cleaner kunnen kijken ;)

                  #17679695
                  Powercorsa
                    Lid sinds:
                    26 October 2007

                    origineel gepost door TonSR
                    allemaal mooi maar hoe ga je met zoon bonk klei om,,,ik ken het niet,,,
                    is het de bedoeling dat je je auto met die klei gaat poetsen ,kan me der niks
                    bij voorstellen.
                    vgr tonsr.

                    Je was als eerste je auto.
                    daarna maak je een klein stukje van de lak nat met de detailer en wrijft met de klei over de lak, let wel op de de lak goed vochtig blijft voor een beter resultaat. Zo behandel je je hele auto, daarna je lak weer beschermen met een wax om het effect langer te behouden.

                    #17679696
                    Onderbroekie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 July 2007

                      nu mag je mijn auto komen poetsen :jerry

                      ziet er nice uit man :thumbup

                      dat klei spul waar kan je dat halen?

                      #17679697
                      dennis121
                        Lid sinds:
                        7 October 2009

                        is goed hoor ;D
                        breng maar langs voor een klein prijsje maak ik je auto wel weer schoon =p
                        zo vanaaf wel ff uitleg geven moet nu naar me werk =p :jerry

                        #17679698
                        Onderbroekie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 July 2007

                          origineel gepost door dennis121
                          is goed hoor ;D
                          breng maar langs voor een klein prijsje maak ik je auto wel weer schoon =p
                          zo vanaaf wel ff uitleg geven moet nu naar me werk =p :jerry

                          :jerry vind je het erg als ik hele aanhang mee neem, dus de forum gasten :P

                          #17679699
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            :P Ik wil best betalen voor iemand die mijn auto goed schoon maakt..
                            Ik reed laatst rond schemering over de A28 naar beneden langs flevoland en mn auto is nu 1 grote geplette mug…
                            Leuk… Witte autos!
                            Misschien toch maar eens wat van die zooi kopen binnenkort.

                            Om de auto echt goed te wassen, schoon te maken en blijvend beschermen., wat heb je daar dan echt voor nodig? en is da duur?

                            #17679700
                            Onderbroekie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 July 2007

                              origineel gepost door kaneelschep
                              :P Ik wil best betalen voor iemand die mijn auto goed schoon maakt..
                              Ik reed laatst rond schemering over de A28 naar beneden langs flevoland en mn auto is nu 1 grote geplette mug…
                              Leuk… Witte autos!
                              Misschien toch maar eens wat van die zooi kopen binnenkort.

                              Om de auto echt goed te wassen, schoon te maken en blijvend beschermen., wat heb je daar dan echt voor nodig? en is da duur?

                              Heb liever een dame in bikini wax on wax off :P :jerry

                              #17679701
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                Daar zou ik helemaaaal voor betalen!
                                :P
                                Misschien mn vriendin maar eens zo gek krijgen..

                                #17679702
                                Onderbroekie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 July 2007

                                  origineel gepost door kaneelschep
                                  Daar zou ik helemaaaal voor betalen!
                                  :P
                                  Misschien mn vriendin maar eens zo gek krijgen..

                                  DOE DAT :P

                                  #17679703
                                  Mr.F
                                    Lid sinds:
                                    3 November 2008

                                    Vandaag ook mn Astra met klei spul gedaan.. van mn vorige Astra F was het dak ontzettend ruw, met commandant ging het er niet af..
                                    veeg je er hopeloos met je klei over..
                                    Als nieuw =D
                                    Mijn Astra glimt ook weer dankzij de klei en smart wax :D
                                    Corsa ziet er goed uit:thumbup

                                    #17679704
                                    dennis121
                                      Lid sinds:
                                      7 October 2009

                                      :jerry vind je het erg als ik hele aanhang mee neem, dus de forum gasten :P

                                      haha is goed hoor :P
                                      maareh corsaatje was ik DIK 3 uur mee bezig, en dat gene wat ik doe is nog vrij basic… je kan nog tig dingen erbij doen..
                                      zo wil ik bijv. er nog bij:
                                      – polish voor tussen het kleien en waxen, zorgt voor betere glans (showroomglans)
                                      – spul om alle plastic strippen/delen goed zwart te laten worden
                                      – banden cleaner (pikzwarte bandjes daarna :P)
                                      – scratch x voor de kleine krasjes
                                      – spul tegen swirls (swirls zijn die kringen die je ziet in je lak)
                                      – betere interieur reiniger + goeie borstel!

                                      dat ga ik allemaal nog aanschaffen in de toekomst.. en dan is een auto ECHT goed schoon :D
                                      oja en nog goeie velgen reiniger natuurlijk =p

                                      origineel gepost door kaneelschep
                                      :P Ik wil best betalen voor iemand die mijn auto goed schoon maakt..
                                      Ik reed laatst rond schemering over de A28 naar beneden langs flevoland en mn auto is nu 1 grote geplette mug…
                                      Leuk… Witte autos!
                                      Misschien toch maar eens wat van die zooi kopen binnenkort.

                                      Om de auto echt goed te wassen, schoon te maken en blijvend beschermen., wat heb je daar dan echt voor nodig? en is da duur?

                                      kom maar langs hoor :P voor een leuk prijsje poets ik alles wel weer schoon ^_^

                                      tja als je je auto gewoon goed schoon wilt hebben raad ik aan om dit te doen.

                                      1. auto afspoelen al het vuil er af te spuiten met tuinslangetje, dit omdat als je de auto poetst met een spons dit vuil krassen in de lak kan maken.

                                      2. 2 emmers sop erbij pakken, en de auto wassen.
                                      De 2 emmers gebruik je als volgt, in de 1e emmer maak je de spons nat en daarmee was je de auto af, en als je dat gedaan hebt maak je de spons schoon in de 2de emmer..
                                      dit zodat er geen vuil in de 1e emmer komt waarmee je natuurlijk sopt!

                                      3. de auto 1 x in de zoveel maanden kleinen. De eerste keer een kloterige langdurige klus. Daarna kan je om de paar wasbeurten de auto ff snel langslopen en alle vlekken die na de 2de stap zijn blijven hangen ff met klei verwijderen.

                                      4. eventueel de auto met polish behandelen, heb dit echter zelf nog nooit gebruikt dus weet niet precies hoe dit uitpakt! maar moet veel belovend zijn!

                                      5. de auto helemaal in de wax zetten, de wax moet zeer dun aangebracht worden. hoe dunner hoe beter!
                                      dit laat je +- een 30 minuten intrekken. daarna ga je met een doek, ik gebruik hier microvezel doekjes voor, de hele auto oppoetsen!

                                      6. velgencleaner op de velgjes spuiten en dit paar minuutjes laten intrekken, dit daarna met apart sponsje afsoppen.
                                      Hierbij zou ik 1 spons gebruiken PUUR voor het velgen soppen. Dit omdat er veel vuil op de velgen komt, met een spons met dit vuil er nog in moet je NIET je lak gaan soppen!

                                      7. met simpele glassex de ruiten allemaal lappen! ;)

                                      en dan heb je al bij al een zeer nette auto! :D:kewlpics

                                      #17679705
                                      dennis121
                                        Lid sinds:
                                        7 October 2009

                                        Oh miste ff je vraag of dat duur was…

                                        je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt hah? :P
                                        zo heb je bijv. allemaal speciale doekjes van Meguairs…

                                        ik heb vandaag ff 3 microvezel doekjes, 2 handdoeken, 4 sponsen en 1 zeem gekocht voor 4 euro..
                                        bij de action =p werkt prima en scheelt een boel!

                                        dit zijn dan de spullen die ik gebruik:

                                        – de sop:
                                        http://www.carfantasy.nl/meguiars-car-wash-shampoo-en-conditioner-p-3723.html
                                        9,-
                                        zelf gebruik ik gewoon zeer simpele shampoo, deze ooit gekregen en is nog niet op… maar zodra ik me huidige shampoo op heb… ga ik deze gebruiken!!!!

                                        – de wax:
                                        http://www.carfantasy.nl/meguiars-gold-class-clear-coat-liquid-wax-p-3735.html
                                        22,-

                                        – de kleikit:
                                        http://www.carfantasy.nl/meguiars-smooth-surface-clay-kit-set-p-53512.html
                                        40,- je kan deze kit kopen, heb je alles vrij compleet..
                                        zelf heb ik echter lose klei gekocht met de quick detailer (smeermiddel hiervoor)
                                        klei = 16 euro en quick detailer = 12 euro.
                                        dus 28 euro bij mekaar (Dit word ook in een setje verkocht)

                                        – de polish:
                                        http://www.carfantasy.nl/meguiars-deep-crystal-polish-step-p-3731.html
                                        14,-

                                        – trim detailer:
                                        dit is om oa. je plastic delen hun orig. kleur weer te geven..!
                                        http://www.carfantasy.nl/mequiars-gold-class-trim-detailer-p-5662.html
                                        10,-

                                        dan kom je totaal uit op:
                                        sop 9
                                        wax 22
                                        klei 28/40 [40 euro kit is wel een aanrader!!!]
                                        polish 14
                                        detail 10
                                        doekjes 5
                                        ____________+
                                        88 euro OF 100 euro met dure klei kit..

                                        Het klinkt als een boel geld voor wat schoonmaak spullen…
                                        Maar het is wel goed voor je auto, de wax beschermt je lak waardoor je er langer plezier van hebt!
                                        en zelfs kleur verschillen kan je weg poetsen (wel wat andere spullen nodig) dus bespaart je in sommige gevallen overspuiten..!

                                        met al deze dingen maak je de auto NOG mooier dan wat ik met de corsa deed ;)
                                        vooral die polish moet wonderen doen!!! :D

                                        en de beloofde info over het kleien:
                                        http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=30
                                        hier staan een boel info erover wat het nu precies doet en hoe het nu werkt! :D

                                        vragen? geef maar u2u =p

                                        #17679706
                                        Rotho
                                          Lid sinds:
                                          22 January 2010

                                          Dat klei… Is dat om die gore peck zooi onderaan de portieren te kunnen verwijderen?

                                          #17679707
                                          dennis121
                                            Lid sinds:
                                            7 October 2009

                                            origineel gepost door koekwous
                                            Dat klei… Is dat om die gore peck zooi onderaan de portieren te kunnen verwijderen?

                                            De klei is eigenlijk gewoon om over het algemeen wat “aangekoekte” vuil weg te halen ;)
                                            anders moet je ff op de link kijken die ik gaf…

                                            deze dus:
                                            http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=30
                                            staat goeie uitleg wat je ermee kan, wat het doet en hoe je het moet doen! king:

                                            maar volgens mij is het antwoord wel ja ;)
                                            teerspetters enzo staan er ook tussen!

                                            #17679708
                                            2e-c14nz
                                              Lid sinds:
                                              5 June 2009

                                              Hij is erg mooi geworden joh :thumbup Misschien een goede toevoeging voor de mensen die normaal door de krasstraat rijden: Wanneer je ook wil beginnen, bekijken dan vooral ook spul als swirl X. Vooral donkere auto’s hebben hier veel last van. Echt geniaal spul wanneer je het GOED gebruikt.

                                              #17679709
                                              dennis121
                                                Lid sinds:
                                                7 October 2009

                                                origineel gepost door 2e-c14nz
                                                Hij is erg mooi geworden joh :thumbup Misschien een goede toevoeging voor de mensen die normaal door de krasstraat rijden: Wanneer je ook wil beginnen, bekijken dan vooral ook spul als swirl X. Vooral donkere auto’s hebben hier veel last van. Echt geniaal spul wanneer je het GOED gebruikt.

                                                amen tot that bro!! :p

                                                en thanks :D was de tijd + moeite wel weer waard!

                                                mijn auto zit zelf ook onder die vervloekte spinnewebben! staat ook nog op me lijstje wat ik wil aanschaffen :D:jerry

                                                #17679710
                                                Mastah-GSi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 October 2005

                                                  Misschien nog een mooie online winkel toevoeging:

                                                  http://www.carclean.nl

                                                  Vind je allerlei merken om je auto schoon en shiny te houden.
                                                  Heb er nu een paar keer wat besteld en bevalt me goed.

                                                  #17679711
                                                  dennis121
                                                    Lid sinds:
                                                    7 October 2009

                                                    origineel gepost door Mastah-GSi
                                                    Misschien nog een mooie online winkel toevoeging:

                                                    http://www.carclean.nl

                                                    Vind je allerlei merken om je auto schoon en shiny te houden.
                                                    Heb er nu een paar keer wat besteld en bevalt me goed.

                                                    goeie site inderdaad!

                                                    vandaag Meguairs Polish gekocht :D
                                                    kan niet wachten tot ik weer een nieuwe waxlaag op de auto kan aanbrengen :D kan ik de polish testuh! king:

                                                    #17679712
                                                    2e-c14nz
                                                      Lid sinds:
                                                      5 June 2009

                                                      Ben benieuwd! Heb er veel goede verhalen over gehoord.:thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.