Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa_GSI: Corsa B C20LET
- Dit onderwerp bevat 239 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 9 september 2021om 12:14 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2013 om 05:57 #17374434
Sneakpreview:
Gaat lekker zo Andre :thumb
24 juli 2013 om 15:39 #17374435hey
hoop niet dat je die inlaat vam eds er op hebt
wand dan gaat die niet zo lang mee25 juli 2013 om 06:29 #17374436Wat dan, want er zit wel een EDS inlaatspruitstuk op.
25 juli 2013 om 15:14 #17374437bij de eds inlaat zou de 2 midelste clinders teveel lucht krijgen ten opzicht van de buitenste
dan loop die stuk er zijn al wat c20let stuk gegaan met deze inlaat26 juli 2013 om 09:51 #17374438Maar ligt dat aan de inlaat, of roept men dat?
27 juli 2013 om 15:35 #17374439dit zou dan aan de inlaat liggen
een vriend van me maakt die inlaaten zelf en heeft dit ook berekend op ten duur loopt die kapot
29 juli 2013 om 06:58 #17374440Misschien is het interessant om hier over een apart topic aan te maken in het C20let deel?
Maar in ieder geval, toen ik de inlaat kocht bij EDS, op Oschersleben een paar jaar geleden, heb ik gesproken met de EDS designer / ontwikkelaar hiervan en die zei dat ze op de testbank (in 2011) nog geen problemen hadden gehad.
En als je dan bedankt dat Dbilas Dynamics er ook aan mee ontwikkelt heeft en ze zelfs geproduceerd heeft, dan moet het toch mijns inziens wel goed zitten.Mocht je voorbeelden hebben van motoren waar het echt aan dit inlaatspruitstuk heeft gelegen dat ze nu stuk zijn, post ze dan gerust met het verhaal erbij.
29 juli 2013 om 08:30 #17374441Meten is weten.
4 wide band Lambda sondes in de uitlaat.
29 juli 2013 om 08:40 #17374442Sponsor jij ze ;)
29 juli 2013 om 21:06 #17374443Die 4 sensoren zijn de kosten niet. Wel de hardware om ze alle 4 uit te lezen en een alarm te genereren.
30 juli 2013 om 11:03 #17374444Dat moet EDS toch doen…….
Jij als klant hoeft toch niet te bewijzen dat het wel of niet goed is…….
17 augustus 2013 om 08:13 #17374445Inmiddels is Andre Botter helemaal klaar met de auto, ook heeft hij de Wilwoods gemonteerd alsmede een komplete 3 inch uitlaat.
Nu staat de auto weer bij DP Engineering, waar gisteren tijdens de testdag aardig wat problemen boven kwamen drijven.
– Ontluchtingsnippel injectorrail kapot
– TPS sensor was de verkeerde
– Injectoren toch niet de juiste
– Koelwater lekkage bij sensor in radiateur
– Olie lekkage bij carterpanpakking
– Slang van kleppendeksel naar buisje (carterventilatie) gesmolten, want deze zat tegen het uitlaatspruitstuk aanAlles opgelost door Pieter en mij:
– Had nog 2 injectorrailsen liggen hiervan de nippel gebruikt.
– De TPS sensor van het oude blok meegenomen, maar die bleek niet op de gasklep te passen. Gelukkig had ik nog meer TPS sensoren meegebracht, hiervan kon 1 gebruikt worden, echter moest de stekker van de kabelboom aangepast worden.
– Vervangen voor 1200CC exemplaren (toekomst gericht voor E85).
– Sensor nog strakker aangedraait.
– Diverse bouten met extra vloeibare pakking vastgezet en pakking zelf ook ingesmeert. Nu lekt hij nog wat, dus moeten er nog wat boutjes gedaan worden.
– Buisje aan kleppendeksel gelast en alles zover mogelijk verbogen om ruimte te maken.En dan het goede nieuws:
Hij heeft 55 km gedraait. :wub
En we gaan maandag verder.17 augustus 2013 om 09:04 #17374446Zit je luchtfilter ook al aan een beugeltje vast?
Die zie ik vandaag of morgen nog eens in je distributie slaan .
Wel mooi dat ie al gedraaid heeft ben benieuwd wat ie gaat maken aan vermogen17 augustus 2013 om 10:04 #17374447Luchtfilter zit met Ty-raps nu, moet nog beugeltje gemaakt worden :oops:
20 augustus 2013 om 16:59 #17374448Zo gisteren weer terug naar DP Engineering gegaan, waar Pieter bij aankomst al druk met afstellen bezig was.
Uiteindelijk zijn er de volgende waardes uitgekomen:
400+ krukas pk’s bij 7200 toeren bij 1.1 bar druk.
400+ Nm vanaf 4700 tot en met 7200 toeren.Lekker een jaar hiermee rijden.
Volgend jaar winter sterkere klepveren en koppeling plaatsen.
En daarmee door naar de 500+ pk’s, dat is zeker mogelijk als je de vermogenscurve ziet.Natuurlijk heb ik ook altijd nog een leuk NX setje liggen.
20 augustus 2013 om 17:19 #17374449Ga nou maar eerst zo rijden.
Je hebt en wilt nog zoveel maar je hebt nog geen meter gereden.Alles op zijn tijd.
20 augustus 2013 om 17:37 #17374450Jawel hoor, heb er de garage van DP mee uit en in gereden :jerry
Maar ik weet wat je bedoelt Marcel. :thumb
21 en 22 september ga ik rijden / testen op Bitburg.
20 augustus 2013 om 18:29 #17374451Ben benieuwd wat ie daar doet.
Whoppa20 augustus 2013 om 20:39 #17374452Mooie waardes servaas.
21 augustus 2013 om 10:02 #17374453Die 400 pk is zeker niet mis op 1,1 bar.
Maar waarom is dat koppel iets aan de lage kant voor 1,1?21 augustus 2013 om 10:13 #17374454Mooi die carbon motorkap, ziet er heel erg strak uit. Zoiets zou ik ook wel willen om de gewichtsbalans in de auto te verbeteren, Corsa B is toch zwaar aan de voorzijde vergeleken met de achterzijde.
21 augustus 2013 om 14:26 #17374455Mr Bone, kijk naar Eljan, die heeft omgveer hetzelfde koppel als pk’s. Volgens mij is dit een eigenschap van grotere turbo’s, jou puntje viel mij ook op!
21 augustus 2013 om 15:58 #17374456@ Axel: Dat idee had ik al. Want als je nou bv EDS fase 3 neem met een k16, draai je ook op 1,1.
Die van Ruben ( mijn motor nu ) had op de bank met fase 3, 308 pk & 442 nm.Dus als je dat vergelijkt heb je volgens mij idd met een grotere turbo op dezelfde druk, meer pk maar minder koppel dan een k16.
Bij Honda zie je dat ook heel vaak dat pk en koppel vrij gelijk zijn. Maar Honda is sowieso van zichzelf al koppelloos,
ook zonder turbo. Maar wel een prachtig merk qua techniek.Eljan z’n waardes ken ik niet. Blok heb ik wel gezien, :wors
21 augustus 2013 om 19:06 #17374457Eljan draait 777 ;)
21 augustus 2013 om 19:28 #17374458En koppel?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.