Corsa_GSI: Corsa B C20LET

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa_GSI: Corsa B C20LET

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 240)
  • Auteur
    Berichten
  • #17374459
    Corsa_GSi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      @Wagnas
      Gewichtsverdeling op dag van RDW motor omkeuring:
      660kg vooras
      330kg achteras
      kentekengewicht (voor MRB) 1010kg

      @MrBone
      Koppel wordt ook bepaald door de nokkenassen.
      Daarnaast is het belangrijk de koppelkrome is.
      En 308pk met een K16 is echt een heel goed resultaat, meestal komen ze niet verder dan 290.

      En Eljan heeft inderdaad 777pk bij 2,2 bar dacht ik.

      #17374460
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ergens in de 700 nm.
        Wat me zo bijstaat.

        Nu weer ontopic over deze wagen. king:

        #17374461
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Zo heb er vandaag ff 5 km meegereden.
          Dit is echt eng, gaaf etc. etc.
          Heb er geen woorden voor.

          Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free

          #17374462
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Zo gisteren met hangen en wurgen nog ff APK erop gehaald.
            Met dank aan Pieter van DP voor het snelle aanleveren van een programma met lage CO waardes. :D

            Auto daarna klaar gemaakt samen met CarloAstra en opgeladen.
            Dus de boel staat nu klaar om vanmiddag samen met Axel af te reizen naar Bitburg.

            Ook heb ik er nu 10 km in gereden, wat een geweld :D/

            #17374463
            Looney
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 June 2010

              Have fun, had er graag bij geweest!! :D

              #17374464
              Mr. Bone
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 September 2009

                Succes op Bit.
                Ben benieuwd naar je tijden.

                ENNE, HOU HEM HEEL HE, :vertag

                ;)

                #17374465
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Het is zelfs een 12,05 geworden op zaterdag.
                  Dat is mijn beste tijd ooit op de 1./4 Mile (met Corsa was het een 12,57 en met de Astra van Corne heb ik ooit 12,07 gereden).

                  Helaas zondag de koppelingsplaat definitief op gestookt.
                  Tijdens zaten zondag toch nog constant tussen de 12,2 en 12,4.
                  En dat met mis schakelen van 2 naar 3, omdat ik hem niet snel genoeg in de versnelling kreeg.

                  #17374466
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Zeker bruut gewelde David, helemaal als je in het gebied komt wanneer de turbo goed gaat spoelen.

                    Carlo en ik hebben nog veel problemen gehad tijdens het fixen van de carterpanpakking, aangezien er een heleboel stekkertjes en kabels slecht bleken te zijn. Dit heeft nog 3 avonden van zoeken en solderen gekost om alles netjes te maken.

                    Maar gelukkig heeft de auto APK sinds afgelopen donderdag.

                    Vrijdag ochtend afgereisd naar Bitburg samen met Axel.
                    Zaterdag begonnen op R888’s om er ff in te komen, na een paar runs snel de M&H’s er onder gezet.
                    Toen gingen de tijden rap omlaag, met een 12.05 als beste tijd (PR) :D/

                    Zondag begonnen de problemen met de koppelingsplaat, maar wel alle runs met mis schakelen tussen de 12.2 en 12.4.

                    Nieuwe plaat bestellen en monteren en dan snel de 11 seconden in volgend jaar.

                    Of weet iemand nog een race (Aalen is niet te doen met 700km enkele reis) en Zandvoort (6 oktober) haal ik niet ivm levertijd van de plaat en het monteren.

                    #17374467
                    sw16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      Welke koppeling doe je er nu in?

                      #17374468
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        sachs performance sinterbrons geveerd hele plaat, GEEN 4 puk.

                        #17374469
                        freek corsa
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 December 2004

                          Kun je die keuze ook toelichten?

                          Ik heb zelf een merkloze 4 puck geveerde cinterbronsplaat.

                          #17374470
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Ha foutje las welke zit er nu in.

                            Nee wordt waarschijnlijk een 4 puk plaat van Sachs Performance of van Helix.

                            Ik moet even beticht van DPT afwachten welke sterk genoeg is.

                            Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free

                            #17374471
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Zo lange tijd niets geschreven… :thumbdown

                              Koppeling samen met nieuw vliegwiel gekocht bij CCC Motorsport en daarop lang moeten wachten..
                              Sachs Performance F28 drukgroep versterkt tot 650Nm, Sachs Performance 4pad sinterbrons plaat en CCC Motorsport 4,4 KG vliegwiel uit 1 stuk.

                              Vliegwiel was nodig, omdat een drukgroep voor een plat vliegwiel geen 650nm kan hebben, zeiden ze, vandaar dat ik komvliegwiel moest kopen.

                              Alles gemonteerd door CarloAstra en gelijk nog wat andere dingen laten maken.
                              Het vliegwielschild past nu ook weer helemaal. Turbodeken gemonteerd. Veerpootbrug zilver gespoten (was nog over van vliegwielschild). Carbon distrikap erop.

                              Daarna nog wat koelwater problemen gehad, welke weer gemaakt zijn door Botter.

                              En afgelopen weekend weer eerste race gereden op Oschersleben Opeltreffen.

                              #17374472
                              Corsa_GSi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Zo ook deze Corsa is weer heel huids terug vanaf Drachten Internationals.
                                Vrijdag vanuit het werk met een afgeladen Corsa, aangezien de Vectra nog stuk is.
                                ’s Avonds nog de baan opgebouwd en eigen tent opgebouwd en na een korte nacht ’s ochtends vroeg weer op.
                                Valt toch tegen wielen wisselen in de regen, typisch Drachten weer op een racedag :swear

                                De dag begonnen met enkele slechte runs van 12,6, daarna wat aanpassingen aan de auto (schokdemper setting en bandenspanning) gelijk een 12,3 gereden.
                                Volgende run werd ik door Marcel (Corsaboy) goed neergezet voor de burn-out en dat worp wel zijn vruchten af, want deze run was een 11,98 wat een Persoonlijk record is.
                                Helaas was na die run de dynamo overleden, gelukkig had Hessel er nog 1 welke we er ’s avonds gelijk op hebben gezet.
                                Na nog even bij het bak sleutel werk in de weg te hebben gelopen uit eindelijk om uur of 3 gaan pitten.

                                Nieuwe dag nieuwe kansen, maar helaas geen verbetering meer van de tijd. Wel reed Freek een homokineet (links wielzijde) stuk van mijn auto. Niet getreurd en onderdelen ophalen en monteren.

                                Tijden waren niet goed genoeg voor de finales en na het opruimen van alle DHRA en eigen spullen weer terug naar Rotterdam gereden, toch best vermoeiend zo’n weekendje racen.

                                #18436130
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Heb de auto nog steeds en PR staat nu sinds 2019 op 11,3.

                                  Huidige vermogen:
                                  Octaan 102 – 535pk / 605 nm
                                  Super plus 98 – 515 pk / 575 nm

                                  Mooi filmpje op Autoweek:

                                  Overigens had ik vroeger ook nog een Corsa A (CD Design met Irmscher Injectie Frankensteinmotor), maar deze heb ik helaas moeten slopen een paar jaar geleden :cry:
                                  Ook had ik een Vectra B 3.0 V6 station, maar ook die is gesloopt inmiddels 1 jaar geleden, maar vervangen voor een Volvo V50 T5 uit 2011.
                                  En sinds 2014 heb ik een Astra F 1.6 16v CDX / Fresh Comfort sedan met automaat uit 1997 erbij (gereviseerde motor met overmaat zuigers, Lexmaul inlaat, K&N paneelfilter, spaghetti en Remus vanaf kat).

                                15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 240)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.