Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa_GSI: Corsa B C20LET
- Dit onderwerp bevat 239 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 9 september 2021om 12:14 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2008 om 10:44 #17374259
waar is het oude blok nou geblven dan?:o
8 januari 2008 om 15:07 #17374260Je bedoelt de 1600, neem ik aan ;)
Daarvan was de kop niet goed meer (2 uitlaatkleppen aan gort), revisie en verdere tuning (kopbewerking, scherpere nokkenassen etc) stonden al geplanned, maar liep voor een hele goede prijs tegen de LET aan met inbouw :cool:
De Dbilasspullen zijn aan diverse mensen verkocht.
Blok staat nu bij degene waar we de LET hebben in gebouwd.
Onderblok is gewoon bruikbaar, kop na revisie.170pk uit met een standaard kop en onderblok is toch niet echt goed blijkbaar :jerry
8 januari 2008 om 20:28 #17374261hhmzz .. ligt een kop bij ons op de werkbank..
van die blauwe tigra…
ligt er al 2 weken.. meer zeg ik niet..king::hmmzen ja je 1.6je was snel zal..:vertag
ps w88 op beter weer..
ach jij gaat die corsa van jou voorlopig niet weg doen..:vertag
en ik de sub niet..(gaat er binnenkort niet dagelijks meer mee rijden..wolf3d gaat der in) m5 gaat ook meedoen..
tegen die tijd maar is wat filmpjes maken..9 januari 2008 om 07:50 #17374262Zodra jij weet hoe Wolf3d werkt, dan ga ik daar ook is over denken :P
9 januari 2008 om 08:22 #17374263neem dan gewoon dta ..
9 januari 2008 om 13:20 #17374264Als je niet weet waar het overgaat, kan je beter niets zeggen :hmmz
Wolf is een soort DTA.
http://www.wolfems.com/9 januari 2008 om 17:19 #17374265voor het geld van zo’n wolf systeem heb je een heel uitgebreid DTA systeem.
DTA kan door meerdere bedrijven worden afgesteld, en is niet voor niets populair..Niet meteen zo boos doen servaas.
Een een soort dta?het zijn beide vrij programmeerbare motormanagement systemen.
:P9 januari 2008 om 18:08 #17374266maar heb em al…:angel ligt alleen in de kofferbak van
de sub… en daar hoort ie niet:vertag
plug and play.. maar weet niet precies hoe die werk..
loopt wel.. alleen niet stationair..
volgens de papieren is dit een erg uitgebreid syst.. hahahha
zo… dat ik het niet meer snap…nou koop ik wel vaker dure dingen waar ik niet veel van snap..
zo als mijn obd chiptuningsyst.. heb alles kwp2000,
stekkers voor bijna allemerken.. 50.000 files software..
laptop.. maar nog niet aan toe gekomen om het is te proberen.. ligt er al 6maanden hahahaach heb tegenwoordig wat meer tijd..
eerst ff project doen.. en dan is verder kijken..:hmmz17 februari 2008 om 17:42 #17374267Sow gisteren is de oliekoelert gemonteerd door Brieken, met een klein beetje hulp van mijn ;)
Ik heb ook gelijk de nieuwe bougies geplaatst, werken prima voor mijn gevoel. :DHeb best wel wat foto’s gemaakt, maar zal een selectie ff plaatsen.
Raad de plek waar het zit…..
Het uiteindelijke resultaat:
Zoeken naar een juiste plek, best vol onder de kap volgens Boris :P
Leipe shit hé Ouwe :agentDan maar een beetje creatief, maar het werkt wel:thumbup
Nu alleen nog weer de sensoren plaatsen voor de meters, want we kregen het oliedrukcontactschakelaarlampjeding (dit is er 1 voor scrabble :jerry ) niet los.
Heb iig wel de juiste adapters om dadelijk alles te kunnen monteren.Kunnen ze gelijk alles nog een keer aandraaien, want er hing aan de ophangbeugel en aan de carterplug vanochtend nog een drupje olie, maar ja een 2 liter 16v van Opel die geen olie lekt moet ik nog tegenkomen :(
Trouwens 230 met winterbanden en de Koni’s op redelijk comfie, is geen goed plan, dan gaat die een beetje zoeken :o
3 maart 2008 om 09:59 #17374268Eindelijk weer 2 stoelen erin, mag dus ook weer 1 iemand meenemen. :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AEXJB6SC.jpg
Daarnaast nog ff de Kumho Ecstra’s op de OZ Superleggera’s gedraaid, nu mag het seizoen wel beginnen :vertag
3 maart 2008 om 10:04 #17374269
Ziet er goed uit! :thumbup
3 maart 2008 om 15:54 #17374270Mooi weggebouwdt die oliekoeler…lekker creatief met loze ruimtes.
Werken die mislampen ook nog gewoon goed?
Ben wel benieuwd naar meer fotos van deze wagen4 maart 2008 om 11:50 #17374271@Fearless
Dit was de enige ruimte waar nog plek was en een beetje rijwind langskomt. :P
En ja de misties doen het gewoon hoor, je ziet ze alleen niet meer branden als de Xenon aanstaat :vertag
En meer foto’s, laat even weten wat je wilt zien, dan kan ik is kijken of ik iets weer online kan zetten.;)16 mei 2008 om 06:52 #17374272Inmiddels nog ietsje leger :P
De Kumho’s ook ff gemonteerd en gebruikt :jerry
16 mei 2008 om 07:10 #17374273netjes:D
mooie strepen op de weg ook, doet me denken aan een actie van mezelf! :angel22 mei 2008 om 15:11 #17374274heb er geen andere worden voor dan uber geil:wub:wub:wub
23 mei 2008 om 16:58 #17374275gebruikt? misbruikt zul je bedoelen :D::D:D:jerry
Gr.kerni
4 augustus 2008 om 08:57 #17374276Ok is beetje stil geweest hiero, dus ff wat updates van andere fora bij elkaar geraapt :agent
De 27ste (DR88) mijn radiateur aan gort geholpen / gereden en zondag bij Marcel tijdelijk vervangen voor een GSI radiateur.
Afgelopen week wat onderdelen geregeld en zodoende vanochtend hiermee begonnen:
De bedoeling was alles wel een beetje af te krijgen, maar dat is niet gelukt. Ik moet nog een extra bochtje maken in het traject naar de gasklep. Dus die ga ik morgen ff bestellen.
Wat me al wel gelukt is:
GSi radiateur eruit
Airco radiateur erin, ging niet echt makkelijk, maar heb me slotbalk maar iets verbouwd uiteindelijk, dit kostte me de meeste tijd dat passen en proberen
Spal gemonteerd met custommade beugeltjes, maar moet nog weer worden aangepast :wors
Thermosstaat gewisseld
Turbo naar IC slang vervangen voor Siliconen
EDS hoedje geplaatstWat ik nog moet doen:
Morette behuizing aanpassen, past niet meer ivm airco radiateur. –> Already done
IC / Hoedje buis plaatsen. –> Already done
Koelsysteem verder afvullen en ontluchten. –> Already done
Alles netjes vast zetten (bumper enzo), vooral de spal niet vergeten aan de onderkant. –> Already doneOwh je en bedankt aan supportteam pa en ma, pa voor het duwen van de auto. Had hem boven een putje gereden en toen het koelsysteem leeg laten lopen, zat toch alleen nog water in. :sleeping
En daarna de auto voor de garage geduwd.
En moeders natuurlijk voor de hulp met het sleutelen en last but not least Marcel voor de morele ondersteuning met raad en daad vanaf de boot. :wors
Dus nog ff wat extra slangenklemmen en een 45 graden 57mm siliconenbocht scoren, dan kan ik weer verder. :afro
Ben wel vet happy dat het me zelf gelukt is tot zover :P
En had het plaatsen van de radiateur niet tegen gezeten, dan had ik alleen nog de IC buis hoeven pas maken.
Sow heb na vele jaren in de kast te hebben gelegen eindelijk me nieuwe dash (tellerunit klaar), moet nog wat kleine aanpassingen doen, maar dat mag geen naam hebben.
Daarnaast vond ik ineens een leuk pakketje thuis:
M&H Racemaster 7,5 / 23,0 / 15Heb alleen enklein probleem…. ze gaan niet passen met mijn huidige verlagingsset. :argue
Dus moet daar nog ff wat op verzinnen, want ik wil volgend seizoen toch echt hoog in de 12 rijder in de SE.
Ik zat gsiteren in Bottrop al op de 13,40 en een 13,42 met een misschakeling van 3 naar 4 in de laatste run :wtf
Owh ja de EDS / Baileys DV zit er ook al weer een paar weken op. En die Slicks zijn nodig ivm het verslijten van bovenstaande Kumho’s :jerry
4 augustus 2008 om 11:49 #17374277Gefeliciteerd met deze leuke banden!!!
4 augustus 2008 om 11:52 #17374278Het is haast zonde om erop te gaan rijden :P
4 augustus 2008 om 11:57 #17374279netjes servaas!!
mooie slicks, daar moet ik je nog even over hebben :D:Pteller is ook netjes gedaan, komt het ook een beetje overeen met je GPS bijvoorbeeld ? nette oplossing om een teller toch boven de 220 uit te laten komen, ik zit met hetzelfde euvel :(
En die 13.4…. eindelijk he !! :) Ik ben trots op je hoor!! haha :thumbup:thumbup
4 augustus 2008 om 14:27 #173742804 augustus 2008 om 15:52 #17374281Nee het is bijna zonde om erop te gaan rijden.
Vind die text “Good luck” wel mooi ;)
24 augustus 2008 om 15:53 #17374282Heb je de nieuwe teller kabel al gemonteerd ?
24 augustus 2008 om 18:04 #17374283Yep, zit erin. Dikke afwijking vanwege de nieuwe telleruynit, versnellingsbak en banden combinatie man:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.