Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa_GSI: Corsa B C20LET
- Dit onderwerp bevat 239 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 9 september 2021om 12:14 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2013 om 19:36 #17374459
@Wagnas
Gewichtsverdeling op dag van RDW motor omkeuring:
660kg vooras
330kg achteras
kentekengewicht (voor MRB) 1010kg@MrBone
Koppel wordt ook bepaald door de nokkenassen.
Daarnaast is het belangrijk de koppelkrome is.
En 308pk met een K16 is echt een heel goed resultaat, meestal komen ze niet verder dan 290.En Eljan heeft inderdaad 777pk bij 2,2 bar dacht ik.
21 augustus 2013 om 20:18 #17374460Ergens in de 700 nm.
Wat me zo bijstaat.Nu weer ontopic over deze wagen. king:
19 september 2013 om 20:14 #17374461Zo heb er vandaag ff 5 km meegereden.
Dit is echt eng, gaaf etc. etc.
Heb er geen woorden voor.Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free
20 september 2013 om 06:17 #17374462Zo gisteren met hangen en wurgen nog ff APK erop gehaald.
Met dank aan Pieter van DP voor het snelle aanleveren van een programma met lage CO waardes. :DAuto daarna klaar gemaakt samen met CarloAstra en opgeladen.
Dus de boel staat nu klaar om vanmiddag samen met Axel af te reizen naar Bitburg.Ook heb ik er nu 10 km in gereden, wat een geweld :D/
20 september 2013 om 10:29 #17374463Have fun, had er graag bij geweest!! :D
20 september 2013 om 10:46 #17374464Succes op Bit.
Ben benieuwd naar je tijden.ENNE, HOU HEM HEEL HE, :vertag
;)
23 september 2013 om 08:16 #17374465Het is zelfs een 12,05 geworden op zaterdag.
Dat is mijn beste tijd ooit op de 1./4 Mile (met Corsa was het een 12,57 en met de Astra van Corne heb ik ooit 12,07 gereden).Helaas zondag de koppelingsplaat definitief op gestookt.
Tijdens zaten zondag toch nog constant tussen de 12,2 en 12,4.
En dat met mis schakelen van 2 naar 3, omdat ik hem niet snel genoeg in de versnelling kreeg.24 september 2013 om 08:17 #17374466Zeker bruut gewelde David, helemaal als je in het gebied komt wanneer de turbo goed gaat spoelen.
Carlo en ik hebben nog veel problemen gehad tijdens het fixen van de carterpanpakking, aangezien er een heleboel stekkertjes en kabels slecht bleken te zijn. Dit heeft nog 3 avonden van zoeken en solderen gekost om alles netjes te maken.
Maar gelukkig heeft de auto APK sinds afgelopen donderdag.
Vrijdag ochtend afgereisd naar Bitburg samen met Axel.
Zaterdag begonnen op R888’s om er ff in te komen, na een paar runs snel de M&H’s er onder gezet.
Toen gingen de tijden rap omlaag, met een 12.05 als beste tijd (PR) :D/Zondag begonnen de problemen met de koppelingsplaat, maar wel alle runs met mis schakelen tussen de 12.2 en 12.4.
Nieuwe plaat bestellen en monteren en dan snel de 11 seconden in volgend jaar.
Of weet iemand nog een race (Aalen is niet te doen met 700km enkele reis) en Zandvoort (6 oktober) haal ik niet ivm levertijd van de plaat en het monteren.
24 september 2013 om 10:50 #17374467Welke koppeling doe je er nu in?
24 september 2013 om 11:03 #17374468sachs performance sinterbrons geveerd hele plaat, GEEN 4 puk.
24 september 2013 om 11:27 #17374469Kun je die keuze ook toelichten?
Ik heb zelf een merkloze 4 puck geveerde cinterbronsplaat.
24 september 2013 om 11:37 #17374470Ha foutje las welke zit er nu in.
Nee wordt waarschijnlijk een 4 puk plaat van Sachs Performance of van Helix.
Ik moet even beticht van DPT afwachten welke sterk genoeg is.
Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free
2 juni 2014 om 13:27 #17374471Zo lange tijd niets geschreven… :thumbdown
Koppeling samen met nieuw vliegwiel gekocht bij CCC Motorsport en daarop lang moeten wachten..
Sachs Performance F28 drukgroep versterkt tot 650Nm, Sachs Performance 4pad sinterbrons plaat en CCC Motorsport 4,4 KG vliegwiel uit 1 stuk.Vliegwiel was nodig, omdat een drukgroep voor een plat vliegwiel geen 650nm kan hebben, zeiden ze, vandaar dat ik komvliegwiel moest kopen.
Alles gemonteerd door CarloAstra en gelijk nog wat andere dingen laten maken.
Het vliegwielschild past nu ook weer helemaal. Turbodeken gemonteerd. Veerpootbrug zilver gespoten (was nog over van vliegwielschild). Carbon distrikap erop.Daarna nog wat koelwater problemen gehad, welke weer gemaakt zijn door Botter.
En afgelopen weekend weer eerste race gereden op Oschersleben Opeltreffen.
23 juni 2014 om 19:14 #17374472Zo ook deze Corsa is weer heel huids terug vanaf Drachten Internationals.
Vrijdag vanuit het werk met een afgeladen Corsa, aangezien de Vectra nog stuk is.
‘s Avonds nog de baan opgebouwd en eigen tent opgebouwd en na een korte nacht ‘s ochtends vroeg weer op.
Valt toch tegen wielen wisselen in de regen, typisch Drachten weer op een racedag :swearDe dag begonnen met enkele slechte runs van 12,6, daarna wat aanpassingen aan de auto (schokdemper setting en bandenspanning) gelijk een 12,3 gereden.
Volgende run werd ik door Marcel (Corsaboy) goed neergezet voor de burn-out en dat worp wel zijn vruchten af, want deze run was een 11,98 wat een Persoonlijk record is.
Helaas was na die run de dynamo overleden, gelukkig had Hessel er nog 1 welke we er ‘s avonds gelijk op hebben gezet.
Na nog even bij het bak sleutel werk in de weg te hebben gelopen uit eindelijk om uur of 3 gaan pitten.Nieuwe dag nieuwe kansen, maar helaas geen verbetering meer van de tijd. Wel reed Freek een homokineet (links wielzijde) stuk van mijn auto. Niet getreurd en onderdelen ophalen en monteren.
Tijden waren niet goed genoeg voor de finales en na het opruimen van alle DHRA en eigen spullen weer terug naar Rotterdam gereden, toch best vermoeiend zo’n weekendje racen.
9 september 2021 om 12:14 #18436130Heb de auto nog steeds en PR staat nu sinds 2019 op 11,3.
Huidige vermogen:
Octaan 102 – 535pk / 605 nm
Super plus 98 – 515 pk / 575 nmMooi filmpje op Autoweek:
Overigens had ik vroeger ook nog een Corsa A (CD Design met Irmscher Injectie Frankensteinmotor), maar deze heb ik helaas moeten slopen een paar jaar geleden
Ook had ik een Vectra B 3.0 V6 station, maar ook die is gesloopt inmiddels 1 jaar geleden, maar vervangen voor een Volvo V50 T5 uit 2011.
En sinds 2014 heb ik een Astra F 1.6 16v CDX / Fresh Comfort sedan met automaat uit 1997 erbij (gereviseerde motor met overmaat zuigers, Lexmaul inlaat, K&N paneelfilter, spaghetti en Remus vanaf kat). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.