Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2008 om 21:08 #17395056
lekker hoor, ben benieuwd wat deze straks gaat doen..
:thumbup:thumbup
7 mei 2008 om 22:37 #17395057vandaag drijfstangen en zuigers gemonteerd, versnellingsbak wa opgekuist en ook voorzien van een laagje zilveren motorpaint.
morgen de carterdichting afhalen, distriebutiekit en dan kan ik de onderblok afbouwen en erin hangen.
dan de kop afbouwen en erop trekken als ik de koppakking heb…. want die laat op zich wachten
foto’s volgen nog wel. ma heb nu geen zin meer om ze up te loaden.
greetz
8 mei 2008 om 10:32 #17395058al met al lekker bezig dus :)
8 mei 2008 om 21:20 #17395059idd max komt allemaal weer goed hoop ik. met nog een spuitje meer NOS erop :D
vandaag nog wat gedaan…. maar hetgene wat ik wou doen is niet gelukt.
Wou vandaag carterpan ertegen draaien en de onderblok met versnellingsbak terug hangen. Maar de carterdichting is er morgen pas.koppakking is pas voor volgende week ergens….
dus vandaag men stuur maar onderhanden genomen heb er nieuwe knoppen ingeplaatst en ne kabel aangemaakt voor de knoppen te bedienen
hier pics van gisteren en vandaag
8 mei 2008 om 21:30 #17395060Die zuigerbodemkoeling zie ik niet zitten in deze drijfstangen?
9 mei 2008 om 04:39 #17395061ik ook niet,deze drijfstangen heb je daar het doosje ook nog van?
9 mei 2008 om 16:28 #17395062zaten in een doos zonder iets op. heb ze wel volledig opgemeten en ze kloppen.
maar van die bodemzuigerkoeling kan ik even ni volgen. waar zit die dan. dachtg dat da gat vbovenaan de drijfstang daarvoor zorgde
Ik ben ook maar ne schadehersteller en gene automecanieker
greetz
9 mei 2008 om 17:28 #17395063zuigerbodemkoeling word er een klein straaltje olie onder op de zuiger gspoten soms doen ze dat door een oliekanaal in de drijfstang te maken
deze die jij hebt verkoop ik zelf9 mei 2008 om 20:00 #17395064ziet er allermaal netjes en gelikt uit:thumbup
je weet best veel voor een schade hersteller;)9 mei 2008 om 22:55 #17395065ze hebben me oit 1 keer uitgelegt hoe ik een 16sv OHC blok moest opendraaien en in elkaar steken. daarvan heb ik de basis en ben ik verder gaan experimenteren. ondertussen ben ik al tot dit resultaat geraakt.:cool: goed in het oog houden wat je uit elkaar draait en dan weer in elkaar en tegoei nadenken voor je iets doet. Alles wat je doet heeft gevolgen, dus think before you act
greetz
10 mei 2008 om 05:27 #17395066ja maar daar zeg ik ook niks van je bent serieus bezig!!
11 mei 2008 om 14:43 #17395067gisteren onderblok erin gehangen samen met de versnellingsbak. De aandrijfassen terug gestoken. De trekstangen terug gemonteerd, de stalen remleidingen vooraan tegoei gezet zodat ze ni kunne aanlopen, alle elektrice componenten aangesloten van de onderblok zodat dit allemaal perfect zit (kabelboom daarvoor verder op maat gemaakt)
maar da heeft allemaal redelijk lang geduurd omwille de lekkere hitte en ik te tam was om door te doen.
nu heb ik al 3 firma’s op die stalen koppaking gezet. 2 ervan weten dinsdag meer. Anders word het in engeland bestellen en hopen dat die niet te lang achterblijft.
ook moet ik een draadtap gaan zoeken voor men nieuwe nosinjectoren in men inlaatspruitstuk te tappen. dit zou gasdraad zijn met een spoed van 1mm
zoeken weer maar.
dus kan ik disndag enkel de banden en velgen doen. de achterste remleidingen aansluiten en nieuwe dot 5.1 olie erop doen. en dan het stuur nog aansluiten op mijne computer van de auto.
mischien nog op men gemakske de cilinderkop terug monteren en dat is het.
@geert666 kan je dan is een vbfoto posten van deze drijstangen. Mischien handig voor mijne reserveblok die ik volgend jaar ga opbouwengreetz
greetz11 mei 2008 om 14:47 #17395068Die pakking kun je toch gewoon van een z20let pakken
en speciale kun je in amerika halen
11 mei 2008 om 16:15 #17395069een Z20LET pakking is volgens mij nog niet sterk genoeg. blok zou rond de 12,5 bar compresiie zitten en daarop nog is max 150pk lachgas zou ik op ongeveer 15 bar compressie per cilinder komen. Ik vrees dat die pakking het niet ga houden.
in engeland kan ik geraken aan COSMIC pakkingen ze moet ook al minstens als die er tussen geperst zit op minimum 1,4mm dikte zitten (orginele is 1,4 en als ze aangetrokken is komt die op 1,2 dikte) Dit omwille er 1tiende van mijne blok bovenaan gehaald is en 1 tiende van mijne cilinderkop. samen met men CAT CAMS nokkenassen heb ik die dikte zeker nodig omwille van de lift van de kleppen
greetz
11 mei 2008 om 16:44 #17395070cometic is the way to go
die heeft pakkingen van 2.5 mm
en ook met o ringen11 mei 2008 om 22:43 #17395071origineel gepost door geert666
cometic is the way to godie heeft pakkingen van 2.5 mm
en ook met o ringenda was het (cometic) het rapste waaraan ik kan komen is 1,7
is ruim dik genoeg. 2tiende teveel maar hoe lang moet ik er anders nog op wachtengreetz
12 mei 2008 om 06:22 #17395072krijg je die rechtstreeks vd fabriek?
12 mei 2008 om 20:16 #17395073het snelste da ik ze kan vastkrijgen is via astley motorsports in engeland. moet ook nog een set aandrijfassen hebben. morgen weet ik of die andere ze kan krijgen. Zoniet zal het via Engeland gaan. ik kom tijd te kort daarmee. wil eind van de maand nog kunne test rijden op de sprint in Brustem. dan weet ik of ik nog iets moet veranderen of niet tegen King Of Europe. Heb daar men lat voor dit jaar voor de Stock Street klasse heel hoog gelegt daarmee
greetz
12 mei 2008 om 22:31 #17395074flatlander levert ze ook :thumbup http://www.flatlander-ipp.nl/cometic/cometic-gaskets.shtml
14 mei 2008 om 08:35 #17395075Makkelijker is het om dan iets minder compressie te gaan rijden en dan met meer lachgas te gaan werken (je drukt het vermogen er gewoon bij).
Net als bij een turbo, minder compressie en meer boost. Lachgas is eigenlijk niets meer dan een turbo in de fles.Als je er dan een progressive controler of een 2-stage of 3-stage N2O systeem van maakt krijgt je motor ook niet zo’n enorme klap op zijn donder wanneer je de knop in drukt, dan komt het geleidelijker in, denk aan een turbo. Je drijfstanglagers gaan dan veeeeel langer mee. Hierdoor is het dan ook beter om het vermogen op de straat te krijgen in plaats van in wielspin te geraken als je de knop indrukt.
14 mei 2008 om 20:44 #17395076heb er nu net 1 bij flatlander besteld. hij had er nog 1 op stock liggen van 1,6mm
ook bij dutchpowertrading. zien wel welke hier eerst aan komt. de andere gebuik ik wel voor men reserve blok op te bouwen.
@max ik ga nog op 75pk shot blijven rijden. op 2 seizoenen veelvuldig gebruik was er niks aan te zien.Lagerschalen zijn ook al versterkte. dus kan normaal wel redelijk wa draaien nu. Nozzles zijn bestelt voor 125 pk shot. Indien ik die nodig zou hebben op King Of Europe. Ben van plan redelijk hoog mee te draaien daar dit jaar in de stockstreet klasse. (trager dan 12sec)
resere F20 bak , aandrijfassen, en dergelijk liggen al klaar
greetz
14 mei 2008 om 21:34 #17395077Netjes king:
15 mei 2008 om 07:23 #17395078OK, met 75 PK zou dat inderdaad geen probleem moeten gaan vormen.
Als je echter met “veel” (150-200 pk) meer lachgas gaat rijden dan is het beter om de compressie aan te passen.15 mei 2008 om 16:01 #17395079Yes banden waren vandaag binnen ( voor normaal mee te rijden:sleeping) Mee op men velgen laten trekken se.
ze zien er vet uit. mischien straks nog pics als ze onder de auto staan
greetz
15 mei 2008 om 21:43 #17395080 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.