Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2008 om 20:25 #17395006
morgen hopelijk blok halen. en al men ARP bouten. Die ligt al van maandag op me te wachten ma voel me te ellendig om zover mee mijne auto te rijden. Zit al de ganse week mee ne serieuze griep
dus hopelijk kan ik morgen eindelijk gaan
greetz
13 maart 2008 om 21:08 #17395007ze hebben hier juist mijne blok terug binne gesmeten se.
wat is er aan gebeuurd-bovenkant blok gevlakt (was een beetje oneven)
-onderkant gevlakt zodat met carterpan zeker goed afsluit
-kant oliepomp gevlakt + ook waar de pijp van de oliepijlstok moet komen
-blok geboord van 86 naar 87 mm
-blok gehoonden al men ARP bouten zijn er ook bij
-headstuts voor de cilinderkop
-8 vliegwielbouten
-en de krukas stutsnu men engels is bijschaven om die uitleg te kunne lezen
picas
greetz
14 maart 2008 om 07:31 #17395008nette bouten, die moet ik ook nog eenkeer hebben :D
14 maart 2008 om 07:34 #17395009origineel gepost door corsaboy
nette bouten, die moet ik ook nog eenkeer hebben :Ddie zijn wel makkelijk,blijft de draad in het blok heel:thumbup
14 maart 2008 om 09:51 #17395010scan de beschrijving en ik kan hem voor je vertalen.
14 maart 2008 om 15:46 #17395011origineel gepost door max
scan de beschrijving en ik kan hem voor je vertalen.:hmmz even cdtje gaan zoeken dan om mijne scanner te instaleren als die nog werkt. En kijken of die op :fy1windows Vista werkt
dank je max zal van de week proberen.
greetz
16 maart 2008 om 10:19 #1739501216 maart 2008 om 12:01 #17395013Als je gewoon egale ook goed vindt, moet je gewoon ff een passende vinden. Heb ze zelf gebruikt van Volkswagen. Ff het embleempje eraf gewipt de boel geschuurd en gespoten en hoppa mooie egale naafdopjes!
Dikke bouten trouwens, goed werk! Succes met de opbouw.
19 maart 2008 om 15:58 #17395014Instalatie methode voor cilinderkop tapeinden.
190.000 PSI 7/16 inch diameter.
1. om een goede schroef verbinding en juiste aanhaalmomenten te verzekeren, reinig eerst alle schroefdraad en her-tap alle schroefdraad. Het her-tappen van de schroefdraad alleen indien nodig.
2. Reinig en controleer het materiaal voor instalatie. Acht op defecten of transport schaden, plus een goede passing, lengte en afmeting.
3. a. Als de cilinderkop tapeinden in een koelkanaal eindigen, smeer dan ARP THREAD SEALER op de tapeinden en in de gaten in het blok.
b. Als de cilinderkop tapeinden in een blind gat eindigen, smeer dan de draad, moeren en ringen/revetten in met ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT of 30wt motorolie.
c. Draai de cilinderkop tapeinden in het blok „ALLEEN HANDVAST“.
P.s. Loctite kan gebruikt worden indien een vaste verbinding van de tapeinden gewenst is. De bevestigingsmaterialen moeten echter compleet vastgedraaid worden voordat de Loctite uitgehard is.
4. Monteer de cilinderkoppen en controleer voor een vrije passing en of alles in lood staat.
5. ARP adviseert het gebruik van ARP MOLY LUBRICANT of indien niet anders mogelijk een zeer geode kwaliteit Moly lubricant in plaats van motorolie. Dit is vawege de hogere weerstand op de tapeinden danwel de inconstitentheid in de klemkracht op de bevestigingsmaterialen wanneer er motorolie (of een lage kwaliteits smeermiddel) gebruikt wordt.
Voorspanning (aanhaalmoment) Aanbevelingen.
A. Aanhaalmomenten zijn gebaseerd op 75% van de maximale treksterkte van de bevestigingsmaterialen. Gebruik de aanhaalvolgorde van de autofabrikant. Gebruik NIET de aanhaalmomenten van de fabrikant. De moeren aanhalen met 70 ft lbs (94.9 Nm) bij gebruik van ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT (of ARP THREAD SEALER) of 85 ft lbs (115.2 Nm) bij 30W motorolie.
B. Vanwege de uitzettingscoefficient van ALUMINIUM, is het aanbevolen dat het aanhaalmoment 65 ft lbs (88.1 Nm) is met ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT (of ARP THREAD SEALER).Gebruik geen andere Moly lubricant. Gebruik alleen ARP MOLY LUBRICANT anders kan koppakkingschade ontstaan.
Instalatie methode voor hoofdlager tapeinden.
190.000 PSI 10mm diameter.
1. om een goede schroef verbinding en juiste aanhaalmomenten te verzekeren, reinig eerst alle schroefdraad en her-tap alle schroefdraad. Het her-tappen van de schroefdraad indien nodig.
2. Reinig en controleer het materiaal voor instalatie. Acht op defecten of transport schaden, plus een goede passing (lengte en afmeting).
3. Draai de hoofdlager tapeinden in het blok „ALLEEN HANDVAST“ met gebruik van olie of instalatie Lube (vet).
P.s. Loctite kan gebruikt worden indien een vaste verbinding van de tapeinden gewenst is. De bevestigingsmaterialen moeten echter compleet vastgedraaid worden voordat de Loctite uitgehard is. Smeer de draad, moeren en ringen/revetten in met ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT
6. Controleer voor een vrije passing en of alles in lood staat bij de lagerkap montage.
7. ARP adviseert het gebruik van ARP MOLY LUBRICANT of indien niet anders mogelijk een zeer geode kwaliteit Moly lubricant in plaats van motorolie. Dit is vawege de hogere weerstand op de tapeinden danwel de inconstitentheid in de klemkracht op de bevestigingsmaterialen wanneer er motorolie (of een lage kwaliteits smeermiddel) gebruikt wordt.Voorspanning (aanhaalmoment) Aanbevelingen.
C. Aanhaalmomenten zijn gebaseerd op 75% van de maximale treksterkte van de bevestigingsmaterialen. Gebruik de aanhaalvolgorde van de autofabrikant. Gebruik NIET de aanhaalmomenten van de fabrikant. Controleer de lijnboring voor de juiste afmetingen en rondheid. 60 ft lbs (81.3 Nm) bij gebruik van ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANTGebruik geen andere Moly lubricant. Gebruik alleen ARP MOLY LUBRICANT gebruik van andere Vetten kan andere resultaten geven.
19 maart 2008 om 16:53 #17395015zoals die voorbumper vast zit, kom je daar mee door de apk?
of moet er net als met hoodpins zo’n rubberflappie overheen?origineel gepost door max
Gooi die dingen van M-tech er maar onder uit. Als je met sper en slick gaat werken dan kunnen ze al breken bij de Burn-out (eigen ervaring).zelfs zonder sper en op rallyslicks brak die van Jim al tydens RAM
19 maart 2008 om 22:24 #17395016Hartelijk dank Max je bent de max :afro
bij mij houden ze nog steeds. maar ik moet toch een paar spullen bestellen bij Astley en heb morgen VISA. dan bestel ik me een een setje aandrijfassen op reserven. Homokineten heb ik nog genoeg op reserve liggen. maak ik me wel kant en klare aandrijfassen klaar en die zijn toch vervangen op 7min. Aangezien ik toch steeds men Camionet bij heb met matriaal op races.
hier is geen apk. corsa is oldtimer en moet nimmer naar de keuring hier. mooi een Oltimerplaat ertegen en niks meer ombouwen.
greetz
20 maart 2008 om 22:25 #17395017@max uit de 2 vertalingen kan ik uit maken dat je direct de moeren op de aangegeven nm moet trekken. nimmer zoveel ° bij draaien zoals bij de orgineel? of ben ik mis?
En ten 2de bij de eerste uitleg staat een A en B op laatste met 2 verschillende sterkten aanhaalmomenten. moet ik de B gebruiken omdat de cilinderkop uit alu is of gewoon de A?
@Mayhem mijn aandrijfas houd het zo al 3 sprintseizoenen nu op 210pk + 75pk shot NOS en intermediums (rallybanden)greetz
22 maart 2008 om 15:06 #17395018@ max:
Yield strength is niet de treksterkte van het materiaal maar de vloeigrens. Tensile strength is de treksterkte.
de groeten,
Dennis
25 maart 2008 om 10:04 #17395019@ Dennis, Thank je hebt gelijk.
@ Tim, Dit is een vraag die je neer zou kunnen leggen bij ARP. Gezien de meerdere mogelijke combinaties.
1- IJzeren blok, IJzeren kop.
2- IJzeren blok, Aluminium kop.
3- Aluminium blok, Aluminium kop26 maart 2008 om 22:08 #17395020vandaag hadden ze op werk men rolkooi gestraald
daarstraks even met ne kameraad alles geschuurd dat het wat glad is en het eindresultaat gladder is.
ook het plaatwerk van mijne kameraad zijne motorblok van zijne kever. (word ook eeen dragbakje met meer dan 150pk)morgen dus even alles snel spuiten in het wit se?
en dan is dat ook al klaargreetz
27 maart 2008 om 20:17 #17395021kooi is gespoten in wit kleurke (RAL 9003). na het weekend de platen is spuiten in de auto die ik erin gelast heb en ze uitspuiten op de bodem. want heel mijne binnekant is kaal en in kleur gespoten, en wil dit zo een beetje fatsoenlijk proberen te houden.
27 maart 2008 om 21:41 #17395022ben benieuwd..
en nu snel foto’s plaatsen haha28 maart 2008 om 17:23 #1739502328 maart 2008 om 17:56 #17395024nice
29 maart 2008 om 08:11 #17395025Ik zal er dus vanuit gaan dat je morgen niet in Brustem zal zijn?
Maak niet veel uit er komen nog genoeg sprints.Greetz.
29 maart 2008 om 12:56 #17395026jawel ben daar hoor. ga direct vertrekken. Om zelf te rijden idd niet. zal wachten zijn tot half mei denk ik/ hoop ik. Men doel ik King of Europe 2008 in juni.
wil me in de top5 proberen te rijden van qualificaties voor de street klasse. (trager dan 12sec)ik heb afgesproken in Brustem met yves. zijne skyline komt naar mij om zijn rolkooi binnenin zijne auto te spuiten. leuk werkje. alles afplaken en tussen de buizen kruipen om overal aan te kunnen.:o
greetz
4 april 2008 om 17:29 #17395027even een vraagje… wat is een blok bleuprinten?
en een kleine update
-toerenteller mee shiftlight besteld (had de shiftlamp nodig en voor 24 euro konde ni gekl… zijn):cool: is er intussen al
-Glyco lagerschalen besteld voor krukas en drijfstangen
-H-Beam drijfstangen zijn ook onderwegen huis gekocht:afro. dus zal een beetje zien zijn wa ik doen. maar King of europe zal ik wel halen
greet
4 april 2008 om 18:03 #17395028bleuprinten is volgens de originele specificaties bouwen
vroeger waren die tekeningen blauw:bleuprint
4 april 2008 om 18:52 #173950294 april 2008 om 19:05 #17395030dus gewoon ne deftige motor balancering. is al gebeurd dusja. Weer iets bijgeleerd van benaming.
merci
greetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.