Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2008 om 11:42 #17206781
Hello ik ben een corsa a rijder uit het Belgische Limburg. En ben ondertussen al 9 jaar bezig met corsa Atjes. Zelf heb ik nog maar 1 andere type auto gehad buiten een corsa en dat is een Citroen jumper om me te kunne verplaatsen naar sprints en dragraces
Zelf heb ik ook een klein team da bestaat uit wa vrienden
BELGIUM S&R TEAM En met deze mensen gaan we er dan ook af en toe op uitOoit ben ik begonne met een corsatje van nov 82. projectje voor op school voor ((studeerde carrosseriehersteller) en had deze volledig overspoten een beetje verlaagt en een dik eindstuk erop. Maar ondertussen ben ik met vele tegenslagen begonne met deze corsa. Aangekocht met een C20XE blok in. een corsa van 4 Maart 83 dus oldtimer hier in belgie.
het eerste wat ik er aan gedaan heb is een berstellingkje gedaan bij RISSE MOTORSPORT. Een volledig group A lijn van bij hun. dan een chippie erop van Mtech. pk’s weet ik niet. maar ik reed toen al het 1 en het ander naar huis op sprints in het seizoen 2003.In de winterperiode 2003-2004 heb ik de corsa dan volledig kaal gemaakt en volledig gestript. Kas is volledig gezandstraald en alle slecht plaatwerk is vernieuwd en volledig opnieuw opgebouwd zodat ik er ineens voor enkele jaren vanaf was. Deze dan in de kleur gespoten waarin hij nu staat en men tsw ingeruild voor een setje velgen van een CORSA C GSI van 2003 was i weer klaar voor een nieuw seizoen. in mei heb ik me dan ook nog een klein investering gedaan van een Quaiffe dif. Na een verbrande computer ben ik er het jaar mee rond gekomen. Ahja had ondertussen ook nog een setje geslepen nokkenassen :fy1 van 268° gestoken die nooit naar men zin gelopen hebben
winter 2004-2005 heb ik de motor er maar uitgehaald en ben ik begonne met dit blok te reviseren had ondertussen 270000 op de teller staan. Binnekant blok alles laten balanceren en op gewicht gemaakt, vliegwiel verlicht, arpboutjes, cilinderkop laten bewerken, TB’s en een Stand alone managment van KMS. Toen heb ik ook maar ineens de de versnellingbak onderhanden laten nemen omdat deze redelijk kraakte. ze hebben er ineens ook maar een kortere eindoverbrenging in gestoken.
Corsa liep toen super. amai wat een verschil en wat een geluid met die tb’s:wub
Toen ging het weer nimmer snel genoeg
Dus winter 2005-2006 heb ik me na serieus informeren een NOSkit gekocht waar ik de keuze had om 75, 125 of 175 pk shot. om het veilig te houden heb ik het op 75 pk shot gehouden omdat de blok binnenin standaard was. Na wat hulp van MAX hier op het forum is het allemaal inorde gekomen en veel plezier mee gehadwinter 2006-2007 heb ik enkel een deftig set nokkenassen besteld en gestoken. 286 van CAT CAMS en nog eens laten afstellen. wat goed was voor een tijd van 13.197
Nu deze winter zijn er weert serieuze werken aan de gang
-Rolkooi OMP FIA geschroefd
-motor boren naar 87mm met een setje WOSSNER zuigers (normaal mag ik straks blok gaan halen)
-H-beam drijfstangen
-alle bouten van drijfstangen, krukas, vliegwiel en cilinderkop van ARP
-andere NOS injectoren
-voorbalk verbouwd (gebeurd)
-nieuwe rempomp want heb mijne er door gestampt op circuit
-motorruimte en rolkooi lakken in het witIk denk dat ik het dan ongeveer gehad heb.
en dan de motor nog eens deftig afstellen en kan weer een paar jaar verder hoop ik.als je het hele verhaal wil lezen moet je maar even linken naar (HIER KLIKKEN)
en nu een paar pics
zoals i was
aan de sloopwerken bezig van dit jaar
nieuwe voorbalk gemaakt
voorkant demontabel gemaakt
men setje Wossnar zuigers
Men OMP kooi die ik nog wit ga lakken
demontage motor
10 maart 2008 om 11:46 #17394982:thumbup:thumbup:thumbup:kewlpics
10 maart 2008 om 11:47 #17394983kaal blok
na 3 seizoen op NOS gereden te hebben met 75 pk shot was er binnenin het blok niks aan extreme slijtage te zien
dus NOS :thumbupnieuwe voorbalk vast gepunt
en zover zit ik nu sinds zaterdag. motorruimte leeg gemaakt
greetz
10 maart 2008 om 12:05 #17394984Ziet er goed uit man! :D
Succes met de verdere opbouw, ik hou m in de gaten! :thumbup10 maart 2008 om 12:09 #17394985Ziet er super uit Tim. Leuk lijstje met upgrade’s, corsa zal er wel een beetje sneller op worde. :thumbup
Ik zie je wel op’t circuit binnekort. Kom ik je corsa wel is bewondere.;)10 maart 2008 om 12:16 #17394986zal nimmer op circuit van zolder rijden. aangezien de db limiet nimmer te halen is voor mij
zal vooral op Brustem te vinden zijn
greetz
10 maart 2008 om 14:25 #17394987Mooi kleur man heeft die Corsa A !! :wub :thumbup
Voor de rest ziet er goed uit.. Nice job !
Succes !
Grtz.
Jeroen.10 maart 2008 om 14:51 #17394988Quote:origineel gepost door CORSA2L16VALVEwat goed was voor een tijd van 13.197
[quote]
Met welke banden ?
en hoeveel weegt je corsa nu ?
10 maart 2008 om 15:29 #17394989gaat lekker daar:thumbup
10 maart 2008 om 15:57 #17394990:kewlpics:kewlpics:kewlpics
10 maart 2008 om 15:58 #17394991ja leuk project man veel succes er verders mee,
groeten nick
10 maart 2008 om 16:47 #17394992origineel gepost door freek corsa
origineel gepost door CORSA2L16VALVE
wat goed was voor een tijd van 13.197
[quote]
Met welke banden ?
en hoeveel weegt je corsa nu ?
gewicht geen idee
liep in noodloop omwille dan vk geen gaskleppositiesensor meer had en dat ik er letterlijk 1ne tegen geplakt had van ne ford fiesta en kms wou die ni calibreren.
stond enkel weken ervoor langs corsaboy toen die sensor het begaf… de motor vloog direct hoog in toeren.een setje hankook banden met 185/50/14 dacht ik semi slick.
Met de setup die ik nu aan het maken ben wil ik zeker de 12,5 halen
10 maart 2008 om 17:38 #17394993een 12.5 is wel erg snel.
Ben benieuwd of je dat haalt zonder echte slicks..Maar we zullen zien dit jaar.
Ding gaat iig goed af dat is 1 ding wat zeker is..:thumbup:thumbup:thumbup
En dit jaar zal ik veel in duitsland zitten om te racen, ben benieuwd of je daar ook naar toe komt.
Kunnen we een keer naast elkaar staan en een volledig run maken..Heb er zin aan. king:
10 maart 2008 om 17:51 #17394994na 3 seizoen op NOS gereden te hebben met 75 pk shot was er binnenin het blok niks aan extreme slijtage te zien
dus NOS.Als je het maar goed bouwt en goed afsteld is het prima te doen met dat spul ;)
Gaat weer helemaal goed komen komend seizoen lees ik al. Kijk andes toch eens coor een setje echte drag slicks. Daarmee is bij de start dan nog veel te behalen.
Ik rij nu al 2 jaar met M&H’s en laat bij de start eigenlijk wel iedereen met straatbanden/semislicks staan, wil niet meer terug naar andere banden :wors.10 maart 2008 om 18:04 #17394995origineel gepost door max
na 3 seizoen op NOS gereden te hebben met 75 pk shot was er binnenin het blok niks aan extreme slijtage te zien
dus NOS.Als je het maar goed bouwt en goed afsteld is het prima te doen met dat spul ;)
Gaat weer helemaal goed komen komend seizoen lees ik al. Kijk andes toch eens coor een setje echte drag slicks. Daarmee is bij de start dan nog veel te behalen.
Ik rij nu al 2 jaar met M&H’s en laat bij de start eigenlijk wel iedereen met straatbanden/semislicks staan, wil niet meer terug naar andere banden :wors.ben nog aan het rondzoeken voor streetlegal dragslicks voor King of eurpe mee te doen. ofwel zullen het 2 sets worden
kan nergens terugvinden hoe het zit met dot of E keur op die banden van M H
greetz
10 maart 2008 om 18:09 #17394996ik vind de kleur van de auto wel erg mooi:wub
valt echt op!:thumbup
suc6 verder met je project!
10 maart 2008 om 18:11 #17394997origineel gepost door corsaboy
een 12.5 is wel erg snel.
Ben benieuwd of je dat haalt zonder echte slicks..Maar we zullen zien dit jaar.
Ding gaat iig goed af dat is 1 ding wat zeker is..:thumbup:thumbup:thumbup
En dit jaar zal ik veel in duitsland zitten om te racen, ben benieuwd of je daar ook naar toe komt.
Kunnen we een keer naast elkaar staan en een volledig run maken..Heb er zin aan. king:
zal zien of ik naar bitburg ga. Ben daar al 2 jaar naartoe aan het gaan eigenlijk maar ben er nog ni geraakt
greetz
10 maart 2008 om 18:14 #17394998M&H slicks zijn niet toegestaan op KOE, dat wordt dan een setje Toyo R888 op de kop tikken ofzo..
Geen enkele slick heeft DOT + E Keur..10 maart 2008 om 18:20 #17394999zal dan op Koe met men hankooks ofwel wisselen mee mijne maat zijne wielen. die zijne motor is net ni sterk goeg om de yokohama’s R032 rond te gooien op zijne corsa. en dan nog een setje M&H bestellen voor de rest van de sprints. Kan ik ook doen. dan hopen dat men aandrijas het houd:hmmz
greetz
10 maart 2008 om 18:24 #17395000mag ik wel een kleine correctie maken, we sprinten niet, we dragracen.
Vind sprinten zo’n tja *piep* term hahah.Heb je gelaste assen dan???
10 maart 2008 om 18:52 #17395001jep die van Mtech nog indertijd . maar die houd het nu ook al enkele jaren uit. heb er voordien wel 3 over getrokken
ok dragracen. :jerry normaal zeg ik ook drag of streetracen ma af en toe komt er nog sprinten uit
greetz
10 maart 2008 om 23:26 #17395002dit zijn de projecten! erg mooi
12.5 :wors
12 maart 2008 om 10:26 #17395003Gooi die dingen van M-tech er maar onder uit. Als je met sper en slick gaat werken dan kunnen ze al breken bij de Burn-out (eigen ervaring).
Neem ze van RegaL of Astley. Zijn uit 1 stuk en kosten niet de wereld.
Bittburg is zeker de moeite waard. ga er met plezier heen en je kan veel rijden. Relaxte sfeer.
12 maart 2008 om 11:15 #17395004moet toch zowiezo nog een reserve set kopen.
maar rij al 5 jaar met sper, en anderhalfjaar met semi slicks: heb ik geluk gehad met deze aandrijfas:D
komt wel goed. dacht alleen dat je bij Astley een check moest opsturen en dat zie ik niet zo zitten. of was da ergens anders?
weet het nimmerthanks for the info max
12 maart 2008 om 11:31 #17395005Met Astley nog geen gezeur gehad qua leveren. Ben dit jaar eens bij hem langs geweest in de UK. Is een zeer klein bedrijfje.
Chris zelf is een gast van begin 30. Heb daar nog een tijdje met hem en zijn broertje (heet ook Chris, lekker makkelijk daarom noemen ze die young Chris) staan te babbelen.Als je gewoon met Iban nummer betaalt op de rekening gaat dat allemaal goed komen.
Cheques zijn veel gasten uit de UK wel erg fan van inderdaad. Daarmee gaat het voor ons echter meestal niet goed komen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.