Corsa ventilatie

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa ventilatie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367553
    AnjaK
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 July 2019

      Goedemiddag, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Anja en sinds afgelopen maart in het bezit van een Opel Corsa uit 2010. Afgelopen maandag heb ik de auto naar de garage gebracht voor onderhoud en (ik dacht) bijvullen van de airco. De garage gaf aan dat de airco niet het probleem is maar dat alle ronde blowers niet meer werken. De kleintjes op het dashboard die omhoog blazen en degene die op de voorruit gericht staat, doen het nog wel. Daarom wordt het wel wat kouder met de airco aan maar heb ik niet het maximale rendement.

      Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier kapot is en wat de reparatie ongeveer kost?

      Alvast bedankt!

      #18367581
      MPH1991
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 July 2019

        Een hele goede middag,

        Ik ga deze volgen met een vergelijkbaar probleem: Corsa D 2010 in November aangeschaft.

        Merkte sinds de zomer dat de ‘airco niet werkte’. Heb afgelopen week de koelvloeistof laten bijvullen en er zijn geen lekkages gevonden, hij koelt nu wel weer goed. :smiley-car:

        Echter werkt er ook iets niet met de ventilatoren. Aan de voorkant bij het raam blaast het allemaal wel lekker door, maar de lucht uit de ronde roostertjes is niet prize-winning.. De garage/en ik hadden op dat moment geen tijd om dat verder uit te zoeken maar zou het fijn vinden als ik een beetje weet wat er aan de hand is! :scratch:

        Bedankt alvast!

        #18367617
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          Ik heb een keer de stalen kabels vervangen van de knoppen van de luchtverdeling omdat er een knik inzat of kapot waren.

           

          voel je wel enige weerstand als je de knoppen verdraaid?

          #18369696
          Arthurvs
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2019

            Een veel voorkomend probleem bij de Opel Corsa D is dat de ventilatieroosters zelf kapot gaan. De lamellen van de roosters en de open/dicht knop van de ronde ventilatie gaten werken vaak niet goed. De open dicht knop is de fysieke verbinding kwijt met lamellen achterin de roosters en de lamellen aan de voorkant zijn vaak niet onderling meer verbonden. Dit omdat deze rooster onderdelen simpelweg prutkwaliteit zijn.

            Het kan dus zijn dat de lamellen achterin de roosters dicht staan en omdat de open/dicht knop kapot is simpelweg de roosters niet meer op open te zetten zijn. Dit probleem heb zelf bij mijn eigen Corsa D, 2009 en na wat googelen bleken er al veel klachten te zijn over dit probleem toen de auto nog nieuw was.

            Dit kan dus mogelijk het probleem zijn.
            Oplossing voor dit probleem?
            Ik heb op Aliexpress Chinese namaak roosters besteld, deze zijn namelijk makkelijk te vervangen door de ring op te lichten. Daarna kan het hele ventilatieblok er simpel uitgelicht worden. Alle originele hebben mogelijk dit probleem, dus 2e hands andere kopen leek mij niet nuttig. Als het goed is zouden de Aliexpress namaak dit probleem niet moeten hebben maar ze zijn nog niet binnen dus dat weet ik nog niet.

            Als dit jouw probleem is wil ik wel even een linkje doorsturen van de door mij aangeschafte oplossing, maar dan wel wanneer ik geverifieerd heb of het ook echt een goede oplossing is. Soms hebben ze dingen op Aliexpress uit China die je nergens anders kan krijgen, maar garanties dat het gaat werken heb je nooit.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.