Corsa start soms niet

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa start soms niet

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249227
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      Goedemorgen mede forum leden ;)

      Ik zit met een probleempje met mijn Corsa (B gsi).
      Een week of 2 geleden wilde hij niet starten, toen heb ik hem aangeduwd samen met me vader en toen deed die het weer. Eigelijk daarna geen enkel probleem meer gehad, tot vanmorgen.
      Weer hetzelfde probleem en bij het omdraaien van de sleutel is alleen een tik te horen (startmotor draait niet rond!).
      Verder lijk ik toch geen problemen met mijn accu te hebben (nog niet doorgemeten) maar alles buiten me startmotor blijft werken.

      Toen ik vanmorgen (in de regen in me uppie haha) de auto probeerde aan te duwen, ging het niet hard genoeg dus de motor sloeg niet aan na het laten opkomen van de koppeling in de 2. Toch maar geprobeerd of de startmotor nu wel ronddraaide en verrek…. de auto starte weer zonder problemen.

      Ik heb exact het zelfde probleem met mijn vorige auto (Astra 1.6 8v) gehad alleen die had het ongeveer 1 keer per week.

      Nu is mijn vraag, waar zou dit aan kunnen liggen?
      Kan het zijn dat me startmotor soms niet werkt en dat die door de tik die die vanmorgen heeft gehad toch weer wel werkte? Ik ken het bekende verhaal met een hamer op de startmotor tikken maar zou het bewegen van de motor dan het zelfde resultaat hebben gegeven?

      Misschien een beetje vage omschrijving, maar ik zal me proberen zo goed mogelijk toe te lichten ;)

      #18033125
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Startmotor is een gigantische vermogensvreter. Alles blijft het prima doen, ook al is je accu gaar. Op het moment dat je start gaat er een gigantische stroom lopen naar je startmotor; als deze niet voldoende is hoor je vaak een tik. Het makkelijkste is even een accu van een andere auto er in lepelen en een paar keer achter elkaar (proberen te) starten. Anders is het waarschijnlijk je startmotor ….

        #18033126
        dennisnmgn88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2012

          @ Jeroenk: Jaa ik weet inderdaad dat hij flink wat stroom wilt hebben. Het gekke vind ik dat die zoals vanmorgen na het aanduwen (wat niet eens hard genoeg ging) zonder problemen start. Het lijkt daarna gewoon weer een nieuwe/goede accu zonder problemen.
          Ik ga de accu eens testen in een andere auto inderdaad en hopen op beterschap.
          Weet iemand ongeveer de prijs van een nieuwe accu? Hoeft niet de goedkoopste te zijn maar hoeft ook weer geen gel accu te wezen. Gewoon een goede accu van middenklasse.
          Hij heeft namelijk ook wat corrosie bij de – pool, deze kan ik weghalen maar dan zit het er volgende week weer. Waarschijnlijk dus een klein lekje maar dit heeft nooit voor problemen gezorgt maar een nieuwe accu kan nooit kwaad.

          #18033127
          criminalcorsa
            Lid sinds:
            17 May 2012

            je kan kijken op marktplaats Advertentie: 565132292 daar staat er een te koop voor 44 euro.
            en mischien heb ik nog wel een accu liggen als ik terug ben van me werk zal ik even kijken.

            #18033128
            dennisnmgn88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2012

              @Criminalcorsa: Thanks!

              Nu weet ik in ieder geval een beetje welke accu ik moet hebben en aan welke prijs ik moet denken.
              Tof dat je thuis nog even wilt kijken, maar ik ga toch maar gewoon een nieuwe halen want ik ben helemaal klaar met het geouwehoer van niet starten smorgens, smiddags of waneer dan ook:P. Maar super bedankt voor het aanbod!

              Ik kijk vd week even voor een andere accu en dan kom ik er nog op terug

              #18033129
              criminalcorsa
                Lid sinds:
                17 May 2012

                graag gedaan !! als je nog intressen hebt in tellers of andere dingen dan hoor ik het wel want heb nog veel spullen liggen van opel corsa b en tuning spullen

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.