corsa ook op kenteken

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa ook op kenteken

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248636
    Bug Killer
      Lid sinds:
      29 March 2008

      zo,

      na een jaar gereden te hebben met mijn corsa gsi uit 98 toch besloten deze op kenteken te zetten.

      vandaag was het dan zover en had ik een afspraak bij het rdw.

      na lang wachten was ik dan eidenlijk aan de beurt. was een storing geweest sochtends waardoor ze iets uitliepen.

      auto naar binnen. eerste waar ze om vroegen was of ik papieren had waar de motor uitkwam. zonder die papieren komt hij niet meer op kenteken daar. wat wel vreemd was want mijn motorcode/nummer werd niet bekeken….

      toen ging het een tijd over het bouwjaar omdat de mijne van 98 is en eigenlijk naar lelystad moest voor een geluidstest… maar er blijkt een gedoog regeling te gelden. en als de ombouw er goed uitziet en geluids niveau laag genoeg is kon de keurmeester hem toch omkeuren zonder dat ik naar lelystad hoefde.

      toen de auto over de put gereden wat maar net ging. even chasie nummer controleren en dat was allemaal OK.
      daarna even motorsteunen bekeken en er werd gezecht dat hij er mooi inlag. toen de onderkant inspecteren. auto omhoog en spelingen werden gecontroleerd. alle kogels zijn nieuw + dat overal pu bussen inzitten. dit was dus dik in oorde. auto weer naar beneden en het co werd gemeten. na het lange wachten was de motor erg koud dus kwam niet aan de co.

      nog een paar keurmeesters mee kijken en ik hoorde al hmm kat of lambda kapot. wat mij sterk leek had hem 2 dagen geleden zelf nog gecontroleerd op het werk. na een minut zakte het in en kwam hij netjes aan de co waarde’s. toen nog even op de remmebank en met 0% verschil was dat perfect.

      toen naar buiten toe om de auto op de weegbrug te zetten. auto is 5 kg zwaarder gewoorden totaal gewicht van 960 kg.

      motor lag er keurig in en kreeg de complimenten van de keurmeester. toen 53,- euro afrekenen en de papieren komen over 5 werkdagen binnen. king:

      #18018890
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Kijk! dat is info waar we wat mee kunnen. een 98er kan dus ook goedkoop omgekeurd worden.

        Super!

        #18018891
        kadettje-89
          Lid sinds:
          19 February 2007

          kijk nog een corsa op kenteken,kijk maar uit metb wat je zeg anders krijg je net zo,n riedel als gsifreak zn topic.grtz

          #18018892
          Klopper
            Lid sinds:
            19 September 2010

            Hij besluit het uit zichzelf te doen, niet omdat meneer agent hem eindelijk staande heeft gehouden en wordt gedwongen om naar de RDW te gaan ;)

            Btw, ik zou daar niet graag in willen rijden met bijv een Daihatsu Cuore… Wielbasis van een bolderkarretje en dan over zo’n put heen :P Scheelt weer dat er een ijzeren rail aan beide kanten zit.

            Netjes gedaan :)

            #18018893
            Dr.Ed
              Lid sinds:
              9 October 2011

              Wat voor blok heb je daarin zitten? :wors met de goedkeuring!

              #18018894
              Bug Killer
                Lid sinds:
                29 March 2008

                het is een x20xev uit een astra f gsi. met dbilas nokkenassen, licht vliegwiel en 4-1 uitlaatspruistuk. nu aleen nog chip op maat en groep a terug dr onder dan is die even klaar :jerry

                #18018895
                Onderbroekie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 July 2007

                  Wat s verschil tussen de x20xev en een c20xe?
                  @Bug Killer wrote:

                  het is een x20xev uit een astra f gsi. met dbilas nokkenassen, licht vliegwiel en 4-1 uitlaatspruistuk. nu aleen nog chip op maat en groep a terug dr onder dan is die even klaar :jerry

                  #18018896
                  imported_Gsifreak
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    X20xev is ecotec.. De blokken zijn bijna gelijk alleen de c20xe heeft meer vermogen standaard

                    #18018897
                    Dr.Ed
                      Lid sinds:
                      9 October 2011

                      14pk

                      #18018898
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Echt Gaaf Mathijs!!!!!

                        Dit is echt Super, en maar 5kg zwaarder!!

                        Ik vind ze nog redelijk soepel in W’veen, ik mocht ook gewoon de koplampen stellen van Jeroen zijn Astra.

                        Alleen hadden bij jeroen hetzelfde als bij jouw, dat de kat en motor al te ver was afgekoeld voor een meting..

                        Willem

                        #18018899
                        Oenatje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          wat voor papieren zijn dat van waar het blok uitkomt?

                          #18018900
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Mathijs had in feite alles erbij, De auto waar de motor uitkomt is van een vanuit onze vriendengroep, en die heeft alles gekopieerd van zijn auto gegevens, Duitse papieren van de auto (geimporteert) etc.

                            Willem

                            #18018901
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Netjes!!

                              Ben benieuwd hoe ver die gedoog regeling gaat. :hmmz
                              Want anders wil ik met de Vectra ook wel langs gaan voor die 55 euro. :vertag

                              #18018902
                              Bug Killer
                                Lid sinds:
                                29 March 2008

                                Een kopie kentekenbewijs is in princiepe genoeg. De man had het over een half jaar…

                                Dus dat betekent 30 juni 1998..

                                Ik ben er wel erg blij mee. Geeft toch een stukje rust. Toen vorige x bij jou servaas was het wel even spannend met die rdw fuik erbij…

                                Nu de groep a en nokkenassen weer terug. Rijd een stuk fijner :vertag

                                #18018903
                                Jerremy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 October 2004

                                  Nogmaals van harte Mathijs !
                                  Vanmiddag nog in het echt mogen aanschouwen (op kenteken) en ziet er echt goed uit. king:
                                  Lijkt me toch een beetje de ‘kers op de taart’ zo, na al dat werk, toch fijn lijkt me om van de rdw dan ook lof en alle goedkeuring te krijgen, maar het ziet er ook gewoon super uit :thumbup (had eigenlijk niet anders verwacht).
                                  Wel grappig, ik stond anderhalve week geleden in dezelfde hal, maar dan op ‘baan 1’ king: en reed gelukkig ook met alle goedkeuringen de deur weer uit.
                                  Nog bedankt voor je hulp vanmiddag, was gezellig, en zie je snel weer :thumb

                                  #18018904
                                  Corsa_GSi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Ach zolang je in Capelle rustig aan doet, dan zijn ze niet zo slecht die politiemensen :thumbup

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.