Corsa E navigatie: intellilink 3 naar 4?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa E navigatie: intellilink 3 naar 4?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374373
    idvissers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2020

      Hoi,

      Ik wil graag jullie advies vragen voor het volgende. Ik heb net een Corsa gekocht uit 2015, met intellilink incl. advanced intellilink. Er zit dab+ op, achteruitrijcamera en voor een achter parkeer sensoren. Maar ik krijg de BringGo app voor navigatie niet aan de praat. Daarnaast heb ik zoveel slechte verhalen gelezen over die navigatie, dat ik me afvraag of het nut heeft om daar tijd en geld aan te besteden.

      Nu is de vraag, wat kan ik het beste doen om toch navigatie op dat scherm te krijgen? (Liefst met Android auto, maar een ander goed werkende navigatie kan ook)

      Ik denk aan de volgende opties:

      1. Het huidige systeem updaten naar intellilink 4.0. Is dat mogelijk?

      2. Het andere navigatie systeem voor de Corsa uit 2015 laten inbouwen, waar al wel navigatie met kaarten in zit. Maar is dat wel een goed systeem?

      3. Een intellilink 4.0 laten inbouwen. Maar dat schijnt een ingewikkelde klus te zijn heb ik gelezen.

      Het is belangrijk dat alles met dat scherm wel goed blijft werken natuurlijk.

      Wat zouden jullie adviseren?

      Een is er misschien iemand in regio Den Bosch die dit vaker gedaan heeft en mij zou kunnen helpen?

      Alvast hartstikke bedankt!

      #18407690
      Huubke de 3e
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 January 2021

        hoj hoj, ik ben benieuwd of het jou gelukt is, ik heb een systeem in laten bouwen (1100 euro) maar heel snel de eigen radio er weer in laten zetten, geen gebruik meer van de standaard stuurknoppen, achteruitrij camera blokkeerd, geen temperatuur meer enz… mij gaat het ook alleen om navigatie, Bringo is een regelrechte ramp, heb hem een aantal keer geprobeerd maar het is niks. ik hoor graag van je

        #18407693
        idvissers
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 May 2020

          Hoi, nee het is mij helaas niet gelukt. Ik kan het niet zelf en heb niemand gevonden om een ander systeem in te bouwen. Ik baal er nog steeds van, maar ben ook bang dat andere dingen misschien niet meer werken naderhand. Ik gebruik nu maar mijn telefoon in een houder als navigatie…

          #18407695
          Huubke de 3e
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 January 2021

            jammer, is inderdaad met Intelilink niet te doen, ombouwen naar 4 gaat niet ivm een andere kabelboom, volgens Opel, succes en bedankt voor je reactie

             

            #18408280
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Even Mitchel Daams via Facebook contacten, die doet veel conversies van zaken uit andere Opels in weer andere modellen.

              #18408442
              idvissers
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 May 2020

                Dank je wel, ga ik doen 👍🏻

                #18471535
                netwalker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 July 2022

                  Heren het is niet zo moeilijk als men zegt de oudere modellen E moet je inderdaad iets wegfrezen bij de jongere kun je het bovenste plastiek deel er uit schroeven wel moet je een compleet set hebben met voorplaat liefst ook de stekkers voor het bouwen van je kabel zit er een oud type DWGM1004 in moet je ook een andere sierlijst hebben alles op de onderdelenlijn te verkrijgen stekkers via aliexpress ook koppel stukken voor de antenne.

                  De r4.0 hoeft alleen maar het vin nummer van jou auto te krijgen en klaar is klara de radio neemt de instellingen over van de bcm en alle functies werken gewoon.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.