Corsa E 2015 95pk 1.3cdti Brandstofmeter probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa E 2015 95pk 1.3cdti Brandstofmeter probleem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352862
    Ithachi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 February 2018

      Hoi allemaal ,

      Sindskort ben ik een eigenaar van me Corsa E 2015 1.3cdti 95pk.

      Na 2 x getankt te hebben zie ik een klein irritante probleem en aangezien dat het zaterdag is kan ik pas maandag naar opel dealer rijden 1:. Wat ik zie na vol tanken dat mijn brandstof meter nooit op max is maar op ene laatste streep .hij heeft aan dat ik 850km mee kan rijden en na 150 km gereden te hebben geeft ie aan 830 km tegaan . 2: Als ik nog maar 1 streepje heb zie ik dat ik nog 300km mee kan rijden en dan zakt de brandstof snel . Ik heb nog geen een keer 45l kunnen tanken max 28l en dan was mijn tank bomb vol ??Moet ik me hier zorgen om maken dat ik me auto bij de opel dealer achter moet laten ? Of is dat een vlotter die niet goed werkt . Of software probleem ? Ik heb nog 1 jaar opel garantie.

      Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen

      #18352951
      Byjugo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2013

        Ik neem aan dat je een 45L tank hebt??
        Dan is het normaal dat je bij de pomp ongeveer 30-35liter kan tanken.
        Dat is ook afhankelijk van het pompstation (hoe snel de pomp afslaat) en uiteraard hoe leeg de tank is.

        Hoe het met je verbruiksmonitor zit hoe ver je nog kan rijden weet ik niet.
        Ik vertrouw die dingen toch nooit, ik reset na iedere tankbeurt mn dagteller en dan weet ik hoe ver ik kan.

        #18353079
        Ithachi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 February 2018

          Bedankt voor je reactie . Ik denk dat je mij niet helemaal goed begrijpt.

          Ik kon maar 28l max tanken omdat de computer op me dashboard aangeeft dat ik nog 400 km kan rijden op 1 streepje van de 6 . Zodra ik vol getankt heb gaan er maar 5 streepjes aan en de waardes kloppen niet . Klopt het is 45 liter tank .Ik had vol getankt , mij dashboard schermpje geeft aan je kan 860km rijden met een volle tank en na 150 km gereden te hebben hetzelfde dag geeft hij aan je kan nog 830 km rijden .

          Ik heb afspraak morgen bij de opel dealer kijken wat ie zegt

          #18364107
          Kevin Snirp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 January 2019

            Hoe is dit afgelopen bij de garage?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.