Corsa D Semi automaat probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D Semi automaat probleem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18423763
    Josik
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2021

      Mijn corsa van 2009 heeft een heel raar probleem en ik ben een beetje ten einde raad. Wat is er gebeurt, na een rit van +/- 15 km stopte ik voor een verkeerslicht en daarna wilde de semi automaat niet verder opschakelen dan tot zijn 3, handmatig schakelen kon ook niet. ik ben toen gestopt en dacht ok het contact uit en weer aan dan is het hopelijk verholpen maar nee de auto wilde niet eens meer starten. Na ongeveer 15 min startte de auto weer en alles leek ok.

      Helaas tijdens de terugrit  begon het probleem opnieuw, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar tijdens de terugrit heb ik een keer van normaal naar sportief rijden geschakeld (om te kijken of de bak nog reageerde wat niet het geval was).

      Thuisgekomen de auto achteruit geparkeerd en uitgezet en nu lijkt alles defect ! de automaat staat in zijn achteruit en wil daar niet uit, de remlichten branden en de auto start dus niet meer.

      Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn en vooral hoe ik hem weer aan de praat krijg? Ps accu al los gehaald en + en – kort gesloten wat ook niet geholpen heeft

      bij voorbaat dank Jos

      #18423822
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Heel raar? google maar opel easytronic. In een zo bak ecu kan meer dan 50 foutcodes zijn, hoe kan iemand weten zonder uitlezen? Zeg maar.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.