Corsa D altijd in sleutelstand 2 met sleutel in contact

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D altijd in sleutelstand 2 met sleutel in contact

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18481936
    TitaniumLocker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 October 2022

      Mijn Corsa D uit 2014 heeft de gekke eigenschap dat zodra je de sleutel in het contact doet, hij direct in sleutelstand 2 staat (radio/dashboard aan etc.).

      Tussen sleutelstand 1 en 2 zit dus geen verschil. Hierdoor kan ik helaas niet bij mijn persoonlijke instellingen komen (door in sleutelstand 1 de hendels naar je toe te trekken).

      Ik ben al bij diverse Opel garages geweest en meerdere monteurs hebben het instellingenmenu proberen te openen. Ze vinden het allemaal ‘heel vreemd’ dat het niet werkt, maar mijn verhaal over sleutelstand 1 en 2 begrijpt niemand.

      De Corsa is volledig origineel, er is nooit aan ‘geknutseld’ en er zijn geen elektronische of technische mankementen.
      Het contactslot lijkt mij ook gewoon goed, hij klikt stevig en het lijkt geen net-wel-net-niet gevalletje.

       

      Onze andere Corsa D uit 2012 heeft wel gewoon een afzonderlijke sleutelstand 1 en 2 waarbij de radio en dashboard pas oplichten in de tweede sleutelstand.

       

      Iemand enig idee hoe ik toch in sleutelstand 1 kom, en dus ook bij mijn instellingen?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.