Corsa d 2010 bij veel stroomverbruik slecht lopen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa d 2010 bij veel stroomverbruik slecht lopen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272626
    papaul87
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 January 2011

      Hoi,

      Mijn Opel loopt slecht bij veel electriciteitsverbruik zoals airco en blazer op vol vermogen.
      Ik merk vooral dat het probleem zich voordoet bij de inschakeling hiervan.
      De toeren zakken veel sneller naar beneden tot ondertoeren, stationair gaat de teller op en neer.
      Bij warm weer verergert het probleem ook.
      Uitgelezen niets aan de hand.

      Wat kan het zijn?

      Betreft:
      Corsa d 2010 1.4 color

      Groetjes,
      Paul

      #18289526
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        voorziet je dynamo van voldoende spanning om alles wat stroomverbruikt te voorzien van spanning??
        als dat bovenste niet voldoende is laad hij waarschijnlijk ook de accu niet (goed) op

        #18289527
        papaul87
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 January 2011

          Tijdens stationair lopen dan hoor ik wel telkens de blazer aan en uit gaat, of dat de koplampen dimmen.
          Heb enkel nooit problemen gehad met de accu.

          #18289528
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            heb een hele simpele zelf uit te voeren test… draai de moer op de massa accupool los… start de motor, laat de lampen , radio etc uit.. en trek tijdens het stationair draaien de accupool van de accu… als je motor uit valt is de dynamo kapot…
            die laad dan niet voldoende bij om zonder ondersteuning van de accu de motor te laten draaien…
            hoef je verder niks voor te meten enzo..

            #18289529
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              @papaul87 wrote:

              Hoi,

              Mijn Opel loopt slecht bij veel electriciteitsverbruik zoals airco en blazer op vol vermogen.
              Ik merk vooral dat het probleem zich voordoet bij de inschakeling hiervan.
              De toeren zakken veel sneller naar beneden tot ondertoeren, stationair gaat de teller op en neer.
              Bij warm weer verergert het probleem ook.
              Uitgelezen niets aan de hand.

              Wat kan het zijn?

              Betreft:
              Corsa d 2010 1.4 color

              Groetjes,
              Paul

              Watb edoel je precies met slecht lopen?
              Want het is normaal dat je dan minder vermogen hebt er gaat al 10 tot 15 pk naar je airco pomp. Zeker met dat warme weer van afgelopen week. Ook zal de motor minder koele lucht aan kunnen en dus minder lekker lopen.

              Bij hoog stroomverbruik zal de dynamo zwaarder gaan lopen om het stroomverbruik te compenseren. (in dat geval zou ik de accu vervangen).

              Trucje van bart gaat uberhaubt niet werken met zoveel canbus apparatuur aan boord.

              #18289530
              papaul87
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 January 2011

                Hoi haasje,

                Ik bedoel dan het net lijkt of de motor niet wilt blijven draaien, snel terugzakken van het toerental bij ontkoppelen, dansen van de toerenteller bij stationair.
                Enkele keren viel de motor zelfs uit, andere keren herstelt deze van 500rpm tot stationair.
                Rijden is stuk lastiger omdat ik nu vrij snel moet opschakelen op deze manier

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.