corsa d 1.2 snelle maken

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa d 1.2 snelle maken

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269832
    dr_antrax
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 August 2007

      Wie van jullie heeft ervaring. Met corsa d 1.2 sneller krijgen Is voor een vriend van me. Hoef geen race monster te worden maar voor rond de 25 pk en meer.
      Op maar chippen of lihrer vliegwiel ?

      #18267072
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        25 pk meer ga je niet zomaar krijgen.

        Met een chip zal je misschien 10 pk erbij krijgen.

        Zou het als ik hem was niet doen is weggegooid geld!

        #18267073
        Dennis Corsa V6
          Lid sinds:
          31 May 2014

          moet je geen 1.2 kopen maar een opc of een corsa V6 :jerry

          #18267074
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            Indd je moet hier toch aardig wat pleuros inpompen wil je echt wat meer pk

            Bij de proefrit niet achtergekomen dat ie wat langzaam was?

            #18267075
            dr_antrax
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 August 2007

              @johanhummer9 wrote:

              Indd je moet hier toch aardig wat pleuros inpompen wil je echt wat meer pk

              Bij de proefrit niet achtergekomen dat ie wat langzaam was?

              hij ging voor zuinig ;)

              #18267076
              corsad
                Lid sinds:
                23 April 2014

                zo zuinig zijn die 1.2tjes van een corsa D nou ook weer niet.
                die dingen zijn veels te zwaar om een 1.2tje vooruit te trekken,waardoor er flink wat toeren nodig zijn wil ie iets vooruit komen wat weer een slok benzine kost

                #18267077
                herrflick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 September 2010

                  Leuk alternatief is een 1.4 turbo. Ze zijn wel een beetje schaars omdat er niet zo heel veel van zijn verkocht.

                  Zit je net onder een GSi.

                  Bijvoorbeeld:
                  -(3drs) http://ww3.autoscout24.nl/classified/254879530?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  -(5drs) http://ww3.autoscout24.nl/classified/263577922?asrc=st|s,as” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Als je em achteraf gaat chippen kom je uit (afhankelijk waar je dat laat doen) op +-150 PK en +-235 NM.

                  #18267078
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Tsja, die 25pk gaat wel in de papieren lopen.
                    Opties:
                    Chip
                    Nokkenas
                    Komplete uitlaat

                    Een motorswap doe je ook niet even.

                    Het enige wat ik zou aanraden is een Dbilas Flowtec inlaatspruitstuk (met chip afstemming) kopen en laten monteren.
                    Kost een 1000 euro zonder montage.
                    http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Flowtec-Saugrohr/Opel/Corsa/Corsa-D:::7_25_41_238_247.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Aangezien ik de motorcode niet weet, kon ik niet verder voor je inzoomen op het juiste product.

                    Eventueel aangevuld met een goed luchtfilter:
                    http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    #18267079
                    dr_antrax
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 August 2007

                      @Corsa_GSi wrote:

                      Tsja, die 25pk gaat wel in de papieren lopen.
                      Opties:
                      Chip
                      Nokkenas
                      Komplete uitlaat

                      Een motorswap doe je ook niet even.

                      Het enige wat ik zou aanraden is een Dbilas Flowtec inlaatspruitstuk (met chip afstemming) kopen en laten monteren.
                      Kost een 1000 euro zonder montage.
                      http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Flowtec-Saugrohr/Opel/Corsa/Corsa-D:::7_25_41_238_247.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                      Aangezien ik de motorcode niet weet, kon ik niet verder voor je inzoomen op het juiste product.

                      Eventueel aangevuld met een goed luchtfilter:
                      http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Dank je ik had hem al gezegd niet teveel te investeren zei al voor optrekken op maat chippen, vliegwiel af te draaien en eventueel inlaat spruitstuk

                      #18267080
                      johanhummer9
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 May 2011

                        Ik zou persoonlijk geen geld erin gaan stoppen om hem sneller te maken , omdat het gewoon teveel kost om daadwerkelijm wat resultaat te halen

                        #18267081
                        theunm
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          @johanhummer9 wrote:

                          Ik zou persoonlijk geen geld erin gaan stoppen om hem sneller te maken , omdat het gewoon teveel kost om daadwerkelijm wat resultaat te halen

                          +1

                          kan beter een ander ootootje kopen met grotere motor
                          + getuned levert bij inruil minder op wie wil er een auto waar aan geknutseld is

                          #18267082
                          Astra 1.4 NZ
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 December 2011

                            Maar een chip levert 10pk op maar vooral 14nm trekkracht en die zal je wel degelijk voelen. Misschien moet jij of je vriend deze vraag even stellen op het corsa d drivers forum. Daar hebben er dit al gedaan of zijn dit nog van plan. Chippen bij de 1.2 zou em toch wat zuiniger maken,soepeler laten lopen en meer trekkracht geven heb ik gelezen maar ook ondervonden (ken iemand met gewone 1.2 en iemand met gechipte en die laatste loopt zachter, trekt beter.. Dus brengt toch iets op..

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.