Corsa C14NZ Valt uit

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C14NZ Valt uit

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371856
    Coenen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 January 2020

      Misschien weten jullie wat het kan zijn.

      opel corsa van 1995 valt uit en dan krijg hem niet meer aan.  Krijgt maar 1 vonk en daarna niet meer

      Eerst als  een dag wachtte startte hij weer. Nu is de auto zondag uitgevallen krijg het niet meer aan.

      Verschillende keren naar de garage geweest en de volgende items zijn vervangen Bobine ,ontsteking, stekkers en aardenkabel .

      Meestal loopt de auto 2 weken na het maken dan valt weer uit.

      Garagehouder wil graag verder zoeken en denkt dat het de  computer van de auto, maar andere zeggen iets met de krukassenor

      heeft deze auto ook en mogelijkheid om uit te lezen.

       

      alvast bedankt voor het mee denken

      #18371868
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Heeft dit type toevallig geen module onder de bobine zitten ?  (plat ding met brede stekker eraan, de kabel loopt dan van de verdeler naar deze module)

        Deze gingen vroeger ook wel eens kapot namelijk en niet al te duur om te vervangen..
        Bij nieuwe / sloop-versie monteren goed opletten dat je goed contact hebt tussen de module en de plaat waarop hij gemonteerd zit, want moet goed zijn warmte kwijt kunnen.

        Gr,
        The Duke

        #18371869
        Coenen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 January 2020

          Onstekkingsmodule  en stekker op onstekking zijn vervangen

          #18371870
          Yash100
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2018

            Ik heb zelf een Corsa B  1.4 Sport. Ik had hetzelfde probleem. De occasiongarages wilden er niet meer naar kijken. Ze wisten het gewoon niet meer

             

             

            Moest toen wel naar Het Motorhuis. Het bleek toen dat de bobine niet goed was afgesteld. Het heeft me wel €70 gekost, maar goed hij rijdt weer :good:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.