Corsa C vraagjes

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C vraagjes

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228334
    Alfred
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2005

      Ben me sinds een tijdje een beetje aan het oriënteren in de wereld van de Corsa C. 2 weekjes terug al een proefrit gemaakt in een 3drs. met 1200 motor… Met m’n brakke schouders kom ik niet lekker bij de gordels, dus moet sowieso een 5drs. worden. Verder ben ik nogal twijfelachtig over de stoelen… Ben zelf 1,85m, en vindt de stoelen wat aan de korte en vlakke kant… Weinig zijdelingse steun… Zou dus misschien een Sport-uitvoering worden?! 1200 torretje voldoet qua vermogen prima, maar is veel te luidruchtig naar mijn smaak, met name op de snelweg.

      Nu vraag ik me af; hoe zit dit met de 1400? Hoeveel toeren maakt ie op de snelweg? Is deze stiller/minder luidruchtig als de 1200? Of maakt ie net zoveel lawaai maar met alleen meer vermogen.

      #17757993
      theowen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 April 2006

        Wat ja als laatste zegt klopt, de bak achter een 1200 is de zelfde bij de 1400

        #17757994
        joop1970
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2010

          De sport uitvoering heeft naar mijn ervaring een stuk betere stoelen, geven goede steun aan de zijkant.

          Wel meer steun onderin de rug in vergelijking met corsa B sportstoelen.

          #17757995
          Mijncorsa.nl
            Lid sinds:
            24 July 2005

            Rij zelf al vier jaar lang meer dan 30.000 km per jaar in Corsa Z14XE Elegance, ben uitermate tevreden over de stoelen.
            (ben ook iets van 1.90 lang)

            1.4 16V maakt bij 120 in het uur zo’n 3900 toeren volgens mij. Niet echt stil in ieder geval…

            #17757996
            dennis121
              Lid sinds:
              7 October 2009

              Zelf ook 1.85m lang in een 3deurs 1.2!
              Werkt prima vind het nog altijd lekker zitten!

              EN ook het lawaai op de snelweg vind ik best meevallen!
              Maarja… dat zit ook wle verstopt achter de muziek!

              Zijn lekkere auto’s de Corsa C!:wub

              #17757997
              custom
                Lid sinds:
                19 December 2004

                ik heb de 1.2 16v sport… fijne stoelen, blok heeft een ketting, ik vind hem redelijk meekomen met het verkeer.

                #17757998
                Harjan
                  Lid sinds:
                  17 October 2005

                  M’n ouders hebben een 1.2 16v Enjoy, fijne auto. Rijd lekker zuinig. 1 op 16 heeft ie geen enkele moeite mee. Hij is inderdaad wel wat lawaai-ig maar het valt best mee hoor.

                  #17757999
                  freek corsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 December 2004

                    Volgens http://www.opel-infos.de heeft de 1400 twinport een langere versnellingsbak dan de andere uitvoeringen.

                    #17758000
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      over die stoelen ben ik het met je eens.
                      Ben zelf 2,04m.
                      Telkens al ik in de corsa van me ma zat (2002) , zit je op een plank.
                      Totaal geen steun.

                      Stap ik in mijn vectra (1999) zit als gegoten.

                      Over de sport stoelen kan ik geen mening geven.

                      #17758001
                      Alfred
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 January 2005

                        Thanx voor ’t meedenken. :thumbup Zal komende week eens kijken naar een 1400 Sport en een ‘normale’ 1200 om eens duidelijk naar de verschillen te kijken. Misschien dat de C-Corsa wel wat voor me kan zijn. Denk wel dat het snel went, 4.000tpm bij 120km/u. Ben immers ook A-Corsa’s gewent met een 4-bak. Zal m’n bevindingen komende week wel posten.

                        #17758002
                        Alfred
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 January 2005

                          Ik ben er wel uit, zal iig een 5drs. Corsa C worden. 1200 of 1400, maakt me niet zoveel uit, en of het nu een Sport is, of niet… Ook dat maakt niets uit. Het model tussen 2003 en 2006 vind ik wel erg mooi. Moet dan eentje zijn met een mooie lage kilometerstand en zo luxe mogelijk.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.