Corsa C voorbumper opnieuw monteren.

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C voorbumper opnieuw monteren.

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275275
    dabok
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2009

      Aangezien ik de polyester tjoening bumpers eraf heb gehaald en een setje originele nieuw model bumpers heb aangeschaft, wil ik deze opnieuw monteren.

      Nu blijkt dat bijna alle originele ophangpunten in het chassis “verdwenen” zijn, maar achter is het zo goed als gelukt, nu een euvel met de voorbumper.

      Heb me scheel gezocht en kan zowel op het forum als elders op het web niks gevonden krijgen, maar de voorbumper moet aan de zijkanten in het scherm vastgeklikt worden, zeg ik dat goed?

      Dit wilt namelijk niet en het lijkt me dat het oude model gelijk is qua ophang / bevestiging punten met het nieuwe..

      Correct me if im wrong guys :???:

      #18309815
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        Corsa c heeft inderdaad van die zwarte bevestigingspunten zitten op zeikant spatborden, zie fotos van mijn projectje,

        #18309816
        dabok
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 May 2009

          @richardschaeks wrote:

          Corsa c heeft inderdaad van die zwarte bevestigingspunten zitten op zeikant spatborden, zie fotos van mijn projectje

          Ja klopt Richard! Nu kijk ik via me telefoon, maar dat kleine zwarte stukje plastic, is dat bevestigingsnokje nu een zwart vierkantje? Bij min is dit namelijk rond, mss zit er dan toch een verschil qua montagemateriaal van Gm / Opel..

          #18309817
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            Is meer rechthoekig dan vierkant, dit model corsa is van 2005 dus een een facelift model, de bevestigingspunten zijn zo ver ik weet gelijk aan het eerste model c corsa 2001-2003,(C1) 2004-2005(C2) en 2005 -2006(C3) want de bumpers zijn anders qua uiterlijk maar niet qua montage!, misschien dat je een sloop op gaat en deze 2 zwarte geleiders eraf schroeft?

            #18309818
            dabok
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 May 2009

              @richardschaeks wrote:

              Is meer rechthoekig dan vierkant, dit model corsa is van 2005 dus een een facelift model, de bevestigingspunten zijn zo ver ik weet gelijk aan het eerste model c corsa 2001-2003,(C1) 2004-2005(C2) en 2005 -2006(C3) want de bumpers zijn anders qua uiterlijk maar niet qua montage!, misschien dat je een sloop op gaat en deze 2 zwarte geleiders eraf schroeft?

              Je hebt wederom gelijk, die geleiders dat zit het verschil in na aandachtig wat foto’s te hebben bekeken..

              Die dingen heb je wel nodig, want anders zit de bumper niet fatsoenlijk vast!

              Ik ga eens navraag doen bij de dealer wat die daar kosten, op de sloop word meestal toch moeilijk gedaan om zo’n klein ding van een “goed spatbord” af te halen.

              #18309819
              dabok
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 May 2009

                Net Driessen gebeld en ze kosten 6,15 per stuk ex, dus dan haal ik ze wel nieuw haha, moest nog wat nokjes en dingetjes hebben, als het goed is heb ik het morgen allemaal binnen, ben al te ver gevorderd voor een how to, maar zal morgen eens wat foto’s maken!

                #18309820
                richardschaeks
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2008

                  Haha, ik droom de bumpers van de corsa, heb er al zo veel eraf en erop gezet!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.