Corsa C Twinport Z12XEP motor electrisch probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C Twinport Z12XEP motor electrisch probleem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350801
    Vitas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 December 2017

      Goedendag,

       

      Ik heb een vraag.

      wij bezitten een Corsa C twinport uit 2006

      leuke auto ons nog nooit in de steek gelaten tot aan 2 dagen na crematie van mijn vader.

      die dag is hij in de ochtend door de carwash geweest en op de terug reis na ceremonie , enorm honde weer waar bij gigantisch veel water viel in een zeer korte tijds bestek.

      die dag was er niets aan de hand (zaterdags) zondags niet gereden en maandag zouden we weg (meende dat de nacht van zondags op maandag vroor)

      wou de motor niet aanslaan, verder werkte en werkt alles kachel tot blazer radio dashboard verlichting koplampen.

      ANWB gebeld, auto werd uitgelezen volgens de anwb was er iets met 1 of 2 sensoren. we zijn naar de garage gesleept en vervolgens had de man van de anwb verteld aan de monteur wat hij had uitgelezen (wat de anwb precies allemaal had gezegd weet ik niet meer betreft welke sensors een error gaven bij het uitlezen)

      2 dagen later konden we hem ophalen met het advies om een andere auto te kopen omdat de reparatie kosten volgens de garage komt te liggen op 50% van de dagwaarde. de auto heeft een klein los gelaten verf plekje op de voor bumper, in zijn gehele geschiedenis geen crashes gehad.

      150.000 op de teller. bougies vervangen bij 130.000 kleine beurt gehad op 144.000

      verder echt nog een prima auto en goede staat en alle electronische aangestuurde dingen werken perfect behalve dat de motor niet aan wil jagen.

      de garage heeft het op gelost met een tijdelijke ” fix”  door een stroom kabel te leggen tussen zekering 46  of 48 iets van motor mangement/aanjaag?

      en 1 van de 2 paarse vierkante sensoren/zekeringen.

      ik heb het boekje niet bij de hand maar heb een foto gevonden  van precies de zelfde zekerings kast en de aantal zekeringen.

      zekering edit

      op deze manier slaat de motor wel aan wanneer je de stroom kabel er tussen uithaalt slaat de motor niet aan

      bij het door meten van de aansluit punten voor de zekering waar 02 of O2 op staat (gele)

      kwam er geen reading  bleef op 0.0  en de aan sluit punten voor die paarse sensor/zekering die had een waarde van 8.7 alleen op welke stand de multi meter stond toen de monteur het liet zien ben ik vergeten te vragen.

      heeft iemand dit probleem ook gehad?

      of  weet iemand waar het euvel zich mogelijk bevind.

      persoonlijk zat ik te denken om een nieuwe zekerings kast te kopen (althans 2de handse 1 van rond de 50 eu)

      want mijn gevoel neigt naar dat de kontaken waar je de zekering er in drukt oxidatie hebben of iets dergelijks.

      omdat het moment vlak na extreem veel water/vocht is ontstaan. het bakje waar de zekerings module in zit is wel vochtig geweest aan de binnen kant.

      een bekende van mij heeft er naar gekeken en die zegt dat het ergens in de kabels moet zitten en dat je dus alle kabels er uit moet halen/dashboard er uit.

      wat ik overgens vreemd vindt omdat alles verder gewoon werkt en ook niet dingen zoals dashboard verlichting knipperd of dimt en feller word.

      waarom mijn vermoedens neigen naar andere zekerings kast is als alle kabels van en naar de zekerings kast moeten in mijn optiek nog goed zijn anders zou je wel iets moeten hebben van knipperend/ dimmend feller worden lampen / dashboard verlichting /aan en uit gaande radio niet werkend kachel/blazer

      als er ergens een breuk in een stroom kabel moet zitten, lijkt mij dat die omleiding niet voor niets tussen die 2 zekeringen/sensor zit en niet op een andere locatie buiten de zekerings kast.

       

       

       

       

       

       

       

       

      #18350802
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Ik kan jouw auto maken. Waar woon je?

        1192_qlxs6xwnp

        #18350804
        Vitas
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 December 2017

          [quote quote=18350802]Ik kan jouw auto maken. Waar woon je?  [/quote]

          in friesland.

          maar wat is volgens jouw dan het probleem?

          #18350805
          Vitas
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 December 2017

            jij woont aan de ijssel beetje ver.

            ik heb geen linker handen betreft electronica alleen voor een auto heb ik het nog nooit gedaan

            dus wat denk jij wat het probleem is?

            #18350806
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              ECU massa, defecte relais, zekering kapot. Ik heb meer ideeën. Ik heb originele schema. Ik ken deze auto perfect.

              Ik kan naar je toe rijden, geen probleem. Na 26 december.

               

              post-5-0-45988300-1405718373post-5-0-02951400-1405718410

              #18350812
              marcelcoupe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 April 2011

                ik heb een vraagje ben jij ook handig om in corsa c 2003 cruiscontrole werkend te maken koppellings schakelaar en hendel zit er al in .

                is wel een z12xe motor.

                garage kan het niet progemeren

                #18350815
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Het is niet mogelijk. Geloof wat ik zeg.

                  #18350843
                  marcelcoupe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 April 2011

                    oke bedankt dan houd het op  :applause02:

                    #18350846
                    Vitas
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 December 2017

                      [quote quote=18350806]ECU massa, defecte relais, zekering kapot. Ik heb meer ideeën. Ik heb originele schema. Ik ken deze auto perfect. Ik kan naar je toe rijden, geen probleem. Na 26 december. [/quote]

                      okay en wat vraag je er voor om langs te komen?

                       

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.