Corsa C trilt en een audio vraagje

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C trilt en een audio vraagje

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365559
    Ben Lukje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 April 2019

      Hallo allemaal

      Ik heb dus een Corsa c uit 2004, maar heb een probleempje.

      Auto gekocht van een kennis die nooit problemen had met de auto, even in de buurt rond gereden en leek prima. Nou is het zo dat hij op de ringweg en snelweg niet zo goed rijdt. Wanneer ik 70/80 rijdt op een vlakke asfaltweg dan trilt/hobbelt de hele auto. Bij 120-140 ook, maar dan ook twee keer zo snel. Het voelt echt als een soort onbalans. Ook kraakt er aan de achterkant iets bij het nemen van hobbels (aan beide kanten).

      De voorbanden waren niet zo goed meer zei de garage, dus ik heb nieuwe voorbanden en die zijn gebalanceerd en uitgelijnd. Ook zijn er nog stabilisator stangen vervangen aan de voorkant. Het kraken kwam van de achterbumper zeiden ze bij de garage (leek me sterk maar goed, ik ben geen expert).

      Helaas heeft dit nog niet geholpen. Iemand een idee/ervaring over wat dit kan zijn? Hij rijdt verder prima maar dit is zwaar irritant.

      Als laatste de vraag; Aan mijn stuur zit de bedieibed voor de radio/Cd maar ik wil deze radio graag vervangen. Is het dan alsnog mogelijk om de bediening van het stuur te gebruiken en/of informatie te zien op het middenfonsole? (Dat laatste is niet zo heel belanhrijk)

      #18365576
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Trilt het stuur ook? Kan ook zijn dat de banden achter gebalanceerd moeten worden. Of wellicht is er een remschijf krom of aandrijfas.

        Met aftermarket radio zijn er losse modules tekoop op stuurwielbedeining te laten functioneren. Let op kan niet met alle radios dus laat je vooraf goed informeren.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.